سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

بهترین تصاویر علمی به انتخاب پاپ ساینس


عکس‌های علمی جذاب هفته را به روایت پاپ ساینس با ما مرور کنید: از کنسول بازی مفهومی منتسب به گوگل و زیباترین دسته نینتندو تا اسکن سه بعدی فیل و کبرای کاغذی یک‌تکه

خبرآنلاین: عکس‌های علمی جذاب هفته را به روایت پاپ ساینس با ما مرور کنید: از کنسول بازی مفهومی منتسب به گوگل و زیباترین دسته نینتندو تا اسکن سه بعدی فیل و کبرای کاغذی یک‌تکه

1- اسکن سه بعدی فیل

گروهی از محققان، در حال استفاده از تکنیک اسکن سه بعدی برای اندازه گیری درختان در گابن بودند که ناگهان این عکس را در میان نتایج تحقیق خود مشاهده کردند!

بهترین تصاویر علمی به انتخاب پاپ ساینس

2- کبرای کاغذی

این مار کبرای کاغذی که توسط رونالد کو طراحی شده و به طور حرفه‌ای توسط یک هنرمند اریگامی به نام متیو گورگر تا شده، تنها از یک تکه کاغذ ساخته شده است. حتی تمام فلس‌های روی بدن آن هم همه تا شدگی کاغذ است.

بهترین تصاویر علمی به انتخاب پاپ ساینس

3- سهپاد: سگ هدایت‌پذیر از دور

دو مهندس به نام جف میلر و دیوید بولی یک کوله پشتی طراحی کرده‌اند که می‌تواند سگ‌ها را وادار به رفتن به سوی محل نجات کند. این کوله، لرزه‌ها و صداهایی را تولید می‌کند که سگ‌های آموزش دیده به آنها واکنش می‌دهند. «آفرین پسر خوب. کارت عالی بود»

بهترین تصاویر علمی به انتخاب پاپ ساینس

4- زیباترین دسته نینتندو

یک هنرمند طراح دسته‌های بازی به نام Zoki64، این طرح انعکاسی بسیار درخشان را برای یک دسته کنترل نینتندو 64 ارائه کرده است. او این دستگاه را «مگنت فینگرتاچ 64» نامیده است، زیرا به هیچ وجه امکان ندارد که آن را لمس کنید و اثر انگشتتان روی آن نماند.

بهترین تصاویر علمی به انتخاب پاپ ساینس

5- مجتمع زیرزمینی در مریخ

یک مجتمع مسکونی مریخی چه شکلی خواهد بود؟ کسی نمی‌داند! اما یک گروه از معماران که به زیر سطح مریخ پناه برده شود. جای تمیز و مرتبی به نظر می‌رسد.

بهترین تصاویر علمی به انتخاب پاپ ساینس

6- اگر گوگل یک کنسول بازی بسازد!

چه خواهد شد اگر گوگل از سیستم عامل اندروید خودش برای ساختن یک کنسول بازی استفاده کند؟ اگر کنسول آنها هم به زیبایی این کنسول مدل باشد که طراحی به نام جوزف دامی آن را ساخته، قلب خیلی‌ها را خواهد ربود.

بهترین تصاویر علمی به انتخاب پاپ ساینس

7- ابرهای قطب جنوب

عکاسی به نام دیون استراس یک سری عکس هیجان انگیز از ابرهای استراتوسفری قطبی در قاره جنوبگان گرفته است. خیلی زیبا هستند، تنها مشکل آنها این است که اسیدی هستند و لایه اوزون را نابود می‌کنند.

بهترین تصاویر علمی به انتخاب پاپ ساینس


ویدیو مرتبط :
چگونه زمینه مناسبی را برای نویسندگی علمی انتخاب کنیم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برترین تصاویر علمی هفته از نگاه پاپ ساینس


برترین عکس های هفته ای که گذشت به انتخاب پاپ ساینس، شامل جداشدن تکه ای از یخچال طبیعی پیترمان از ساحل گرینلند، دوربین هایی که با چشمک عکس می گیرند و یک پای مصنوعی پیشرفته می شود.

خبرگزاری مهر: برترین عکس های هفته ای که گذشت به انتخاب پاپ ساینس، شامل جداشدن تکه ای از یخچال طبیعی پیترمان از ساحل گرینلند، دوربین هایی که با چشمک عکس می گیرند و یک پای مصنوعی پیشرفته می شود.

اخیرا نمایشگاهی در لندن به نام ابرانسان برگزار شده که به بررسی روش های بهبود و اصلاح وضعیت بدن انسان می پردازد.

این پای مصنوعی شبیه همان پایی است که ورزشکار المپیکی – اسکار پیستوریس – از آن در بازی های المپیک 2012 لندن استفاده خواهد کرد.



پای المپیکی

گوگل مدتی بود که نمایش عکس های خیابانی قطب جنوب را محدود کرده بود. اما در هفته ای که گذشت عکس های تازه ای از این قاره شگفت انگیز در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.




دورنمای قطب جنوب

نمای فوق العاده ای از داخل شاتل انترپرایز که در مراسم رونمایی از شاتل پاویلیون در موزه فضا گرفته شده است.



شاتل پاویلیون

طوفانی که با سرعت زیادی به سمت نیویورک در حرکت است این شهر را با بارش قابل توجهی مواجه می سازد. این عکس از فاصله ای زیاد و از داخل هواپیما گرفته شده است.



طوفان در راه آمریکا

ناسا به تازگی سیاره ای کوچک و بخار اندودی پیدا کرده که تنها 33 سال نوری با ما فاصله دارد. این سیاره دو سوم اندازه زمین است و به علت دمای هزار درجه ای فارنهایت و نزدیکی زیاد به خورشید فاقد حیات است.



سیاره ای بخاراندود خارج از مدار خورشید

یخچال طبیعی پیترمان که از ساحل گرینلند جدا شد قطعه ای دیگر از خودش را دست داد و یک کوه یخ شناور ایجاد کرد. ناسا از لحظه این جدایی عکسبرداری کرده است.



یخچال طبیعی پیترمان
 
چه کسی فکرش را می کرد حشرات بدبویی که همیشه از آنها فراری هستیم از تخم هایی به این زیبایی به وجود آمده باشند؟ این عکس رتبه ششم رقابت های عکس برداری دیجیتال بایواسپیس را از آن خود کرده است.
 


تخم حشرات

عکسی شگفت انگیز از لحظه فرستادن یک موشک به فضا. در این عکس، فضاپیمای سایوز فضانوردان روسی، ژاپنی و آمریکایی را از پایگاهی در قزاقستان به فضا می فرستد.
 


پرتاب سایوز

دوربینی که در نگاه اول شبیه لنز دوربین به نظر می رسد توسط یک دانشجوی جوان رشته هنر طراحی شده است. این دوربین قابلیت های زیست سنجی دارد و با حرکت چشم کار می کند. این دوربین تنها با یک چشمک عکس گرفته و می تواند فضای اطراف و بالای خود را نیز نشان دهد.
 


دوربین های جادویی