سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

بنای یادبود جالب قربانیان اوتویای نروژ +عکس


سه سال از زمان حادثه تأسف‌برانگیزی در نروژ گذشته است که در طی آن یک مرد مسلح، در اسلو بمبی منفجر کرد و سپس به جزیره‌ای رفت و به اردوی یک گروه از جوانان بیگناه حمله کرد و ۷۷ نفر از آنها را به قتل رساند. این حادثه بدترین حادثه تیراندازی و قتل دست‌جمعی در تاریخ نروژ بود.

یک پزشک: سه سال از زمان حادثه تأسف‌برانگیزی در نروژ گذشته است که در طی آن یک مرد مسلح، در اسلو بمبی منفجر کرد و سپس به جزیره‌ای رفت و به اردوی یک گروه از جوانان بیگناه حمله کرد و ۷۷ نفر از آنها را به قتل رساند. این حادثه بدترین حادثه تیراندازی و قتل دست‌جمعی در تاریخ نروژ بود.

اما این ماه مقامات این کشور از طرح زیبایی برای احداث یک بنای یادبود برای قربانیان حادثه، خبر دادند:

یک هنرمندی سوئدی به نام یوناس دالبرگ، پیشنهاد کرده است که به جای احداث یک بنای معمول یادبود، برای نشان داد زخم و خلأ ناشی از فقدان قربانیان حادثه، قسمتی از کناره جزیره برش داده شود، گویی که نبود افراد در دل طبیعت هم زخم ایجاد کرده است.

طبیعت همیشه جنایات آدمی را پوشش می‌دهد و گاه وقتی بعد از سال‌ها به محل مخوف‌ترین جنایات یا جنگ‌ها، می‌رویم، جز زیبایی چیزی نمی‌یابیم. طوری که ما گاهی از این آرامش و نبود نشانی عینی در محل این حوادث ناخوشایند، برمی‌آشوبیم.

حالا این هنرمند سوئدی در نظر دارد که جوشگاه قتل دست‌جمعی جوانان نروژی را در قسمت کوچکی از طبیعت جزیره ایجاد کند.

در کناره‌های محل برش، روی سنگ‌های صاف، نام قربانیان نوشته خواهد شد.







این برش، بیشتر از ۲۱ متر نیست و ابعاد چندان بزرگی ندارد، اما بعضی‌ها هم از این کار خوششان نمی‌آید و دوست ندارند هیچ خدشه‌ای به طبیعت وارد شود. به خصوص اگر در نظر بگیریم، اگر قرار باشد برای همه جنایات بشر، نشان و یادگاری در طبیعت و شهرها بگذاریم، آنگاه شاید کل جهان آینه بازتاب‌دهنده این همه پلیدی، سخت‌کشی و عذابی باشد که ما طی قرن‌ها به هم روا داشته‌ایم! به نظر نمی‌ىسد، بشر درسی از این هشدارهای عینی بگیرد، تا نظر شما چه باشد.


ویدیو مرتبط :
یادبود قربانیان تیراندازی در دبستانی در آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اقدام جالب یک مقام مسئول در نروژ + عکس



اخبار بین الملل - اقدام جالب یک مقام مسئول در نروژ

 

در شبكه اجتماعی فیسبوك تصویری از "جینز استولتینبرگ" نخست‌وزیر نروژ منتشر شده كه درحال مسافركشی است.

او عصر هر روز در "اسلو" مسافران را جابجا می‌كند نه برای پول بلكه برای اینكه به صورت مستقیم در جریان احوال مردم كشورش قرار گیرد. 

 

اخبار,اخبار بین الملل ,نخست‌وزیر نروژ

 

اخبار بین الملل - آخرین نیوز