سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

بناهای تاریخی با استخوان‌های انسان +عکس


بسیاری از این ساختمان‌ها که به طور کامل با استخوان‌های انسان ساخته شده‌اند متعجب‌کننده هستند.

خبرگزاری فارس: بسیاری از این ساختمان‌ها که به طور کامل با استخوان‌های انسان ساخته شده‌اند متعجب‌کننده هستند.

این ساختمان‌ها عمدتا مذهبی‌ هستند. در معماری‌ها مرگ و استخوان انسان‌ها یک سبک نوین و خاص که متعجب‌کننده نیز هست، به وجود آورده است.

عده‌ای اعتقاد دارند این جمجمه‌ها و اسکلت‌های انسان‌ها باید زیر زمین و در خاک باشند و نباید از آنها به عنوان تزئین کلیساها و مکان‌های دیگر استفاده کرد.























ویدیو مرتبط :
بناهای تاریخی شوشتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف قدیمی‌ترین استخوان دست انسان (+عکس)



اخبار علمی - کشف قدیمی‌ترین استخوان دست انسان (+عکس)

کشف یک استخوان قدیمی دست انسان در یک گورستان باستانی در کنیا، نشان می دهد انسان ها توانایی و مهارت استفاده از دست خود را حدود 600 هزار سال زودتر از آنچه تصور می شد، پیدا کرده اند.

به گزارش  ایرنا از منابع خبری، این استخوان تازه کشف شده که یکی از استخوان های کف دست متصل به انگشت اشاره است، از تمامی جهات شبیه دست انسان امروزی است.

این استخوان یکی از نخستین شواهدی است که نشان می دهد انسان از چه زمانی توانایی لازم را برای استفاده از ابزار به دست آورده است .

به گفته دانشمندان میمون ها فاقد ویژگی های آناتومیک این فسیل هستند.

این استخوان که 1.42 میلیون سال قدمت دارد، متعلق به یک انسان اولیه است و نشان می دهد ویژگی های مورفولوژیکی مشخص انسان در ارتباط با عملکرد دست افزایش یافته است.

این کشف جدید، تکامل دست انسان مدرن را 600 هزار سال زودتر از زمانی که پیش از این تصور می شد، یعنی دوران Homo erectussensu lato ها قرار می دهد.

فرایند استیلوییدی (styloid process) به استخوان دست کمک می کند به استخوان های دیگر مچ دست متصل شده و سبب می شود مچ دست فشار بیشتری را تحمل کند.

پروفسور کارول وارد استاد آسیب شناسی و علوم تشریحی در دانشگاه میسوری آمریکا در این مورد گفت : نبود فرایند استیلوییدی در میمون ها و انسان های اولیه برای آنها در ساخت و استفاده از ابزار چالش ایجاد کرده است.

همچنین نبود این فرایند می تواند شانس ابتلا را به آرتروز در انسان های اولیه افزایش دهد.

پروفسور وارد گفت: فرایند استیلوییدی موجب افزایش مهارت و چابکی انسان شده است و به گونه های اولیه بشر اجازه ساخت ابزار و استفاده از آن را می داده است.

به گفته دانشمندان با این کشف جدید، شکاف موجود در تاریخ تکامل بشر به دست انسان در حال بسته شدن است. ممکن است این استخوان اولین انسان مدرن نباشد، اما آنها معتقدند که بی شک این استخوان مربوط به انسانی است که به اولین انسان های مدرن بسیار نزدیک است. زیرا آناتومی این استخوان در هیچ کدام از فسیل های انسانی مسن تر از 1.8 میلیون سال یافت نشده است.


این یافته جدید در نشریه PNAS منتشر شده است.

 

اخبار ,اخبار علمی , کشف قدیمی‌ترین استخوان

 اخبار علمی - ایرنا