سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

بلند شدن ناگهانی 3 خودرو از روی زمین!


پس از آن که کارگران دولتی در یکی از شهرهای چین مقداری سیم فولادی را روی آسفالت خیابان جا گذاشتند و رفتند، گیر کردن آن لای فرچه کامیون خدمات شهری شهرداری باعث شد تا ۲ ون و یک خودرو همزمان از روی زمین بلند شوند.

55 آنلاین: پس از آن که کارگران دولتی در یکی از شهرهای چین مقداری سیم فولادی را روی آسفالت خیابان جا گذاشتند و رفتند، گیر کردن آن لای فرچه کامیون خدمات شهری شهرداری باعث شد تا ۲ ون و یک خودرو همزمان از روی زمین بلند شوند. بعضی سایت ها ویدئوی ثبت شده از این رخداد در دوربین های مداربسته را بدون هیچ توضیحی منتشر کردند و این شایعه پیچید که موجودات بیگانه فرازمینی خودروها را از روی زمین بلند کرده اند.


برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.


در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.


ویدیو مرتبط :
علت بلند شدن ناگهانی 3 خودرو از روی زمین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بالاخره صدای اعتراض به انحصار خودرو بلند شد! + جدول قیمت خودروهای کارکرده خارجی



بالاخره صدای اعتراض به انحصار خودرو بلند شد! + جدول قیمت خودروهای کارکرده خارجی

تقسیم پاداش‌های چند صد میلیونی سالانه از سوی خودروسازان نشان دهنده تداوم سودهای هنگفت آنهاست، خودروسازان در هر مقطع زمانی سودهای کلانی را به جیب زده‌اند... چرا خودروهای صادراتی به کشورهای مختلف پس از مدتی مرجوع می‌شود؟ آیا غیر از این است که مدیران خودرویی کشور در امر ارتقاء کیفیت تولیدات‌شان کوتاهی کرده‌اند؟ قطعات اساسی خودروهای داخلی با بیش از 20-30 سال سابقه داخلی سازی همچنان از خارج وارد می‌شود...

انحصار خودرو در کشور که با حمایت همه جانبه دولت و خودرو سازان همراه است، چندین دهه است که مصرف کننده ایرانی زا از رسیدن به آنچه شایسته‌اش است باز داشته. انحصاری که باعث شده است مصرف کننده ایرانی مجبور به سوار شدن بر خودروهایی باشد که عملاً استاندارد و کیفیت آن‌ها زیر سوال است و سالیانه موجب ضرر و زیان جانی و مالی می‌شود.

به گزارش تابناک، مصوبه اخیر دولت برای واگذاری قیمت گذاری خودرو بر اساس نرخ ارز مبادلاتی، این امکان را به خودرو سازان کشور داده است که ضمن حفظ انحصار در حوزه خودروی کشور، قیمت‌های بازار آزاد را به عنوان بهای رسمی خودرو تصویب کنند و بار دیگر مصرف کننده ایرانی در این میان تاوان انحصار را پس می‌دهد.

این مصوبه منجر به آن شد که کارشناسان و نمایندگان مجلس به شدت در برابر تصمیم دولت موضع بگیرند. مصوبه‌ای که تنها اشاره کرده بود که تعرفه واردات خودرو طی 5 سال و هر سال به اندازه 5 درصد کاهش یابد. این یعنی مصرف کننده ایرانی هیچ گاه رویای آزادی واردات خودرو را نخواهد دید.

امروز علی پور مختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اعتراض شدید به انحصار خودرو در کشور گفته واگذاری مجوز قیمت‌گذاری خودرو به خودروسازان را تصمیمی اشتباه است و تاکید کرده برای مهار خودسری‌های مدیران خودروساز باید واردات خودرو افزایش یابد.

وی گفته: خودروسازان قیمت محصولاتشان را همواره با قیمت خودروهای وارداتی که به دلیل وضع تعرفه، با قیمت‌های بالا وارد کشور می‌شود مقایسه کرده و با افزایش قیمت سود خوبی را به جیب زده‌اند.

وی اشاره کرده که: مدیران صنایع خودروسازی به لطف سد نظام تعرفه گذاری خودرو در برابر واردات خودروهای خارجی به جای بهبود فرآیندها و کیفیت تولیدات تنها و تنها افزایش قیمت تولیداتشان را محور لابی‌ها و رایزنی‌هایشان با مسوولان اجرایی قرار داده و در نهایت موفق شدند ساز و کار قیمت‌گذاری خودرو را دور زده و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را مسلوب‌الیه کنند.

وی همچنین گفته: گویی در فرهنگ مدیران صنایع خودرویی کشور مفهومی تحت عنوان «افزایش کیفیت خودروهای داخلی» وجود ندارد. خودروسازان در هر مقطع زمانی سودهای کلانی را به جیب زده‌اند. باید فکری اساسی برای تصمیمات نامعقول و از سر سوءاستفاده مدیران خودرویی کرد برای این کار باید مجوز واردات خودروهای خارجی در کلاس خودروهای پر تیراژ داخلی صادر شود چرا که کیفیت خودروهای خارجی بسیار بالاست و مردم نباید بیش از این جور متولیان صنعت خودروسازی کشور را تحمل کنند به بیان دیگر باید به جفای خودروسازان پایان داد.

واقعیت آن است که همان‌گونه که پور مختار اشاره کرده، اکنون مصرف کننده ایرانی تاوان لابی خودروسازان با دولت را برای نگه داشتن انحصار خودرو در کشور پرداخت می‌کند. چندی پیش، در گزارشی اشاره کردیم که اگر واردات خودرو در کشور با ارز مبادلاتی آزاد بود با رقم 40 میلیون تومان مصرف کننده ایرانی چه قدرت انتخابی میان خودروهای روز دنیا داشت.

در اینجا قصد داریم نشان دهیم که در صورت آزادی واردات خودرو، با همین رقم و کمتر از آن می‌توانستید سوار چه خودروهای کارکرده‌ای شوید. کافی است نگاهی به فهرست زیر بیندازید:

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

تقسیم پاداش‌های چند صد میلیونی سالانه از سوی خودروسازان نشان دهنده تداوم سودهای هنگفت آنهاست، خودروسازان در هر مقطع زمانی سودهای کلانی را به جیب زده‌اند... چرا خودروهای صادراتی به کشورهای مختلف پس از مدتی مرجوع می‌شود؟ آیا غیر از این است که مدیران خودرویی کشور در امر ارتقاء کیفیت تولیدات‌شان کوتاهی کرده‌اند؟ قطعات اساسی خودروهای داخلی با بیش از 20-30 سال سابقه داخلی سازی همچنان از خارج وارد می‌شود...