سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

بلندترین مجسمه های دنیا +عکس


«فابریس فویله» عکاس فرانسوی ساکن پاریس، در پی خلق اثری در مورد سمبلیسم و خود برتر پنداری بود، اما نمی‌توانست نقطه شروعش را پیدا کند.

نیکو: «فابریس فویله» عکاس فرانسوی ساکن پاریس، در پی خلق اثری در مورد سمبلیسم و خود برتر پنداری بود، اما نمی‌توانست نقطه شروعش را پیدا کند. تا اینکه به عکسی از سندای دایکانون، یکی از بلندترین مجسمه‌های دنیا، برخورد؛ مجسمه‌ای با 100 متر ارتفاع.

فویله می‌گوید: "این مجسمه (که یک مجسمه ژاپنی و در ستایش بوداسف کانون بودائی است) درست در مرکز شهر قرارگرفته است. به نظر غول‌آسا، بسیار تأثیرگذار و بسیار فراتر از واقعیت می‌آمد. من ابتدا فکر کردم که عکس مونتاژ شده است اما نه، واقعی بود. نقطه شروع ام را پیدا کردم. من کاملاً مجذوبش شده بودم و باید می‌فهمیدم که آیا بازهم مجسمه‌هایی ازاین‌دست در دنیا، وجود دارند یا نه.”

سپس وی چندین مجسمه‌ی دیگر در دنیا پیدا کرد؛ در لهستان با مجسمه‌ای 36 متری از مسیح برخورد کرد که در شهر کوچکی به نام شوویبودزن قرار داشت و در چین با مجسمه گوآن یو در شهر یانچنگ. وی می‌افزاید: "ابتدا بر اساس اندازه، این مجسمه‌ها را انتخاب می‌کردم. من مجسمه‌هایی بلندتر از صد متر می‌خواستم. سپس شیوه انتخابم را عوض کردم و مجسمه‌هایی را بر اساس طراحی آن‌ها انتخاب کردم. این‌گونه بهتر می‌توانستم میزان بت کردن یک شخص را بسنجم. به‌عنوان‌مثال، نمی‌توان تأثیر طراحی استالینیستی را بر روی بنایی چون بنای رنسانس آفریقایی در داکار پایتخت سنگال، نادیده گرفت.”

فوله، برای یافتن تعادل مناسب بین مجسمه‌های مذهبی و آن‌هایی که شخصیتی سیاسی و یا ملی را تصویر می‌کنند، تلاش بسیاری کرد. همان‌طور که خود می‌گوید، او فریفته نیاز انسان به "ساخت معابدی بی‌اندازه بزرگ به‌عنوان نمادی از قدرت” بود. "درست است که این مجسمه‌ها نماد هستند، اما درعین‌حال کارکردی آموزشی دارند و به مخاطب خود، حس قابل تقلید بودن را القا می‌کنند.”

بلندترین مجسمه های دنیا
مجسمه دای کانون، 100 متر، ساخته شده در سال 1991، سندای ژاپن

بلندترین مجسمه های دنیا
مادر سرزمین پدری، 62 متر، ساخته شده در سال 1981، کییف، اوکراین

بلندترین مجسمه های دنیا
مائو زدانگ، 32 متر، ساخته شده در سال 2009، چانگشا، چین

بلندترین مجسمه های دنیا
دعای مسیح، 30 متر، ساخته شده در سال 2007، ماندو، اندونزی

بلندترین مجسمه های دنیا
بنای رنسانس آفریقایی، 49 متر، ساخته شده در سال 2010، داکار، سنگال

بلندترین مجسمه های دنیا
عیسی مسیح پادشاه، 36 متر، ساخته شده در سال 2010، شوویبودزن، لهستان

بلندترین مجسمه های دنیا
بیاکوی بزرگ، 43 متر، ساخته شده در سال 1936، تاکازاکی، ژاپن

بلندترین مجسمه های دنیا
بودای بزرگ ساکیامون، 92 متر، ساخته شده در سال 2008، انگ تانگ، تایلند

بلندترین مجسمه های دنیا
مجسمه گوآن یو، 80 متر، ساخته شده در سال 2010، یانچنگ، چین

بلندترین مجسمه های دنیا
ندای سرزمین مادری، 87 متر، ساخته شده در سال 1967، ولگوگراد، روسیه


ویدیو مرتبط :
جدید ترین و سخت ترین شغل دنیا در بلندترین ساختمان دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت بلندترین مجسمه دنیا در هند +عکس


به گزارش رویترز، نارندرا مودی، رهبر اپوزیسیون هند در حال ساخت بلندترین مجسمه دنیا به یاد یکی از پدران مؤسس این کشور، به هزینه 340 میلیون دلار است. او از این پروژه برای مبارزه با رقبای اصلی خود یعنی سلسله گاندی-نهرو استفاده می کند.





صبح بخیر: به گزارش رویترز، نارندرا مودی، رهبر اپوزیسیون هند در حال ساخت بلندترین مجسمه دنیا به یاد یکی از پدران مؤسس این کشور، به هزینه 340 میلیون دلار است. او از این پروژه برای مبارزه با رقبای اصلی خود یعنی سلسله گاندی-نهرو استفاده می کند.



مجسمه سردار والابهای پاتل که اولین معاون نخست وزیر جواهر لعل نهرو و وزیر کشور او بود و اغلب با او مشکل داشت، قرار است روی جزیره ای وسط رودخانه ای در گوجارات، زادگاه پاتل و مودی ساخته شود. تاریخ افتتاح ساخت آن روز پنج شنبه، یعنی در صد و سی و هشتمین سالگرد تولد پاتل خواهد بود.



اندازه این مجسمه دو برابر مجسمه آزادی خواهد بود. هزینه 338 میلیون دلار (20.63 میلیارد روپیه ای) برای این مجسمه آهنی و برنزی 182 متری مورد انتقاد بسیاری از مردم قرار گرفت، زیرا حدود یک سوم جمعیت 1.2 میلیارد نفری هند در فقر کامل زندگی می کنند. دولت گوجارات و وقف های عمومی هزینه ساخت این مجسمه را تأمین خواهند کرد.