سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

بزرگ ترین هواپیماهای جهان +عکس


پرواز، آرزوی دیرین بشر، هنوز هم از جالب ترین عرصه های سرگرمی و پیشرفت انسان است. شرکت های هواپیماساز و خطوط هواپیمایی، در رقابت برای دستیابی به سهم بیشتر در بازار مسافرت های هوایی و همچنین کسب بیشترین درآمد، بزرگ ترین و مجهزترین هواپیماها را میسازند.

شبکه خبر: پرواز، آرزوی دیرین بشر، هنوز هم از جالب ترین عرصه های سرگرمی و پیشرفت انسان است. شرکت های هواپیماساز و خطوط هواپیمایی، در رقابت برای دستیابی به سهم بیشتر در بازار مسافرت های هوایی و همچنین کسب بیشترین درآمد، بزرگ ترین و مجهزترین هواپیماها را میسازند.

 فهرست پنج هواپیمای بزرگ (مسافربری) جهان به این ترتیب است:

1. «آنتونوف 225»:

بزرگ ترین هواپیماهای جهان

در این رده بندی، هواپیمای «آنتونوف ای ان - 225 ماریا» (Antonov An-225 Mriya)، ساخت اوکراین، در رده نخست بزرگ ترین هواپیمای جهان تا کنون اعلام شده است. این هواپیما نخستین پروازش را در روز 21 دسامبر 1988 انجام داد. نخستین هدف از ساخت این هواپیما، نظامی بود، به خصوص برای حمل شاتل فضائی روسیه. این هواپیمای شش موتوره، توسعه داده شد و به آنتونوف 124 با چهار موتور تغییر داده شد که از لحاظ قدرت موتور، پیشرفت فراوانی کرد.

این هواپیما، سنگین ترین هواپیما ساخته شده در جهان است که در بیشترین حالت در زمان برخاستن از باند، 640 تن می رسد. امروزه فقط یک آنتونوف 225 در حال فعالیت است.


2. ایرباس ای 380 اف

بزرگ ترین هواپیماهای جهان

دومین هواپیماهای بزرگ جهان، ایرباس ای 380 اف» است. نخستین پرواز این هواپیما در 23 آوریل 2005 صورت گرفت؛ 525 صندلی دارد و گمان می رود بزرگ ترین هواپیمای حامل مسافربری باشد که تاکنون طراحی و ساخته شده باشد. این هواپیما، دو طبقه است و پهن پیکر محسوب می شود و بسیار زییاست.


3. بوئینگ 747 - 8

بزرگ ترین هواپیماهای جهان

در جایگاه سوم این رده بندی، بوئینگ 747 - 8 جای دارد که طول آن، به حدود 77 متر می رسد و بر این اساس، کشیده ترین و درازترین هواپیمای ساخته شده در جهان تاکنون است. این هواپیما، با 467 صندلی، مصرف سوخت بهینه ای دارد.


4. «بوئینگ 747 - 400 ای آر»

بزرگ ترین هواپیماهای جهان

«بوئینگ 747 - 400 ای آر»در رده چهارم قرار می گیرد و یکی از پیشرفته ترین و پرفروش ترین هواپیما محسوب می شود.


5. آنتونوف 124 - روسلان

بزرگ ترین هواپیماهای جهان

این هواپیما آنتونوف 124 روسلان، در جایگاه پنجم این رده بندی قرار دارد که دومین هواپیمای سنگین باری جهان محسوب می شود.


ویدیو مرتبط :
بزرگ ترین عکس پانورامای جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگ‌ترین هواپیماهای نظامی جهان +عکس


قرن 20 میلادی زمانی بود که انسان توانست برای اولین بار وارد آسمان‌ها شود و با ساخت وسایلی عظیم زمینه جدیدی را برای پیشرفت ایجاد کند.

بازار خبر – علیرضا عبداللهی: قرن 20 میلادی زمانی بود که انسان توانست برای اولین بار وارد آسمان‌ها شود و با ساخت وسایلی عظیم زمینه جدیدی را برای پیشرفت ایجاد کند.

 با اینکه قبل از اختراع هواپیمای موتوری ابزاری برای حرکت در آسمان ساخته شده بود، اما برادران رایت توانستند با تولید وسایلی موتوری این امکان را فراهم کنند تا انسان بتواند برای اولین بار مسافت‌های طولانی را با استفاده از هواپیما بپیماید.

در سال‌های پس از اختراع هواپیما دو جنگ جهانی باعث شد تا این صنعت به سرعت با پیشرفت بسیاری رو به رو شود و هواپیماهای کوچک و آهسته به تانک‌های پرنده‌ای با سرعت بالا تبدیل شوند. در این گزارش نگاهی داریم به تعدادی از بزرگ‌ترین هواپیماهای نظامی در جهان.

Me-323

در جنگ جهانی دوم آلمان تعدادی از بزرگ‌ترین وسایل جنگی را تولید کرد. یکی از این وسایل جنگی معروف یک هواپیمای 6 موتوری بود که می‌توانست 10 تن بار را جا به جا کند. این وسیله با وجود توان حمل بسیار بالا از سرعت بسیار پایینی برخوردار است و به همین خاطر در زمان جنگ هدف آسانی برای هواپیماهای دشمن محسوب می‌شد.

بزرگ‌ترین هواپیماهای نظامی در جهان+تصاویر

Boeing B-29 Superfortress

زمانی که این هواپیما اولین بار در سال 1944 رونمایی شد یکی از پیشرفته‌ترین و بزرگ‌ترین هواپیماهای بمب افکن جهان محسوب می‌شد. این وسیله وزنی برابر با 37 تن داشت و می‌توانست مهمات بسیاری را نیز در خود جای دهد.

بزرگ‌ترین هواپیماهای نظامی در جهان+تصاویر

Blohm & Voss BV 238

بزرگ‌ترین هواپیمای نیروی هوایی آلمان در زمان جنگ جهانی دوم این وسیله 60 تنی بود که می‌توانست مسافت بسیاری را با سرعت بالا بپیماید. این هواپیما در سال 1944 ساخته شد و در حال گذر از مراحل آزمایشی بود که ارتش آلمان به کلی شکست خورد. این وسیله می‌توانست مهمات بسیاری را نیز حمل کند که آن را به یکی از بهترین بمب افکن های زمان تبدیل کرده بود.

بزرگ‌ترین هواپیماهای نظامی در جهان+تصاویر

Martin JRM Mars

بزرگ‌ترین هواپیمای قایقی که در زمان جنگ ساخته شد متعلق به کشور آمریکا است. این وسیله می‌توانست 130 مسافر، 16 تن بار و چندین وسیله نقلیه سبک را جا به جا کند و در زمان خود یکی از بهترین هواپیماهای باربری در جهان محسوب می‌شد. در حال حاضر تنها یک عدد از این وسیله باقی مانده است که در آمریکای شمالی به عنوان هواپیمایی برای از بین بردن آتش جنگل‌ها استفاده می‌شود.

بزرگ‌ترین هواپیماهای نظامی در جهان+تصاویر

Convair B-36

بزرگ‌ترین هواپیمای پیستونی ساخته شده در جهان در زمان جنگ جهانی دوم به عنوان وسیله‌ای با توان بمباران آلمان و ژاپن تولید شد. این وسیله عظیم در سال‌های 1950 و 1960 تنها هواپیمای آمریکایی بود که می‌توانست از خاک آمریکا به شوروی دسترسی داشته باشد. با این حال با گذر زمان و ورود موتورهای جت به صنعت هوایی B-36 نیز به پایان عمر خود رسید.

بزرگ‌ترین هواپیماهای نظامی در جهان+تصاویر

Convair XC-99

مدت زمان بسیاری قبل از هواپیماهای A-380 دو طبقه این وسیله توانسته بود به این عنوان دست یابد. XC-99 با 3 موتور قدرتمند می‌توانست 50 تن بار یا 400 سرباز مسلح را به راحتی جا به جا کند. از این مدل تنها یک عدد تولید شد که تا سال 1957 در ارتش آمریکا فعال بود.

بزرگ‌ترین هواپیماهای نظامی در جهان+تصاویر

Antonov An-124

نیروی هوایی شوروی تا سال‌های 1980 به شدت نیازمند هواپیماهای عظیم با قابلیت حمل بسیار بود. در همین سال‌ها مدل An-124 طراحی و ساخته شد و توانست به سرعت به یکی از بهترین و بزرگ‌ترین هواپیماهای جهان تبدیل شود. این وسیله می‌تواند 150 تن بار را در مسافتی 3 هزار کیلومتری جا به جا کند .

بزرگ‌ترین هواپیماهای نظامی در جهان+تصاویر

Boeing B-52

یکی از بزرگ‌ترین هواپیماهای فعلی آمریکایی که آخرین مدل آن در سال 1962 تولید شد. با اینکه نزدیک به 50 سال از تولید این وسیله گذشته است اما مدل‌های تولید شده آن هنوز فعال هستند. قیمت پایین نگه داری و کاربردهای بسیار B-52 باعث شده تا تصمیم گرفته شود این هواپیما تا سال 2040 یعنی 88 سال پس از اولین پروازش به کار خود ادامه دهد.

بزرگ‌ترین هواپیماهای نظامی در جهان+تصاویر

Tupolev Tu-160

دوران جنگ سرد همانند جنگ جهانی دوم زمانی بود که کشورهای جهان برای تولید قدرتمندترین وسایل نظامی با یکدیگر رقابت می‌کردند. در اواخر دهه 1980 شوروی از هواپیمای جدیدی رونمایی کرد که با قابلیت رادارگریزی و سرعت و قدرت بسیار بالا توانست به شهرت بسیاری دست یابد. این وسیله می‌تواند 44 تن بار را جا به جا کند.

بزرگ‌ترین هواپیماهای نظامی در جهان+تصاویر

Antonov An-225

بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین هواپیمای ساخته شده در جهان در واقع برای انتقال شاتل فضایی شوروی تولید شد. پس از اینکه برنامه شاتل شوروی به کنار گذاشته شد این وسیله که تنها یک عدد از آن تولید شده بود وارد ارتش این کشور شد و تا به امروز نیز به کار خود ادامه داده است.

بزرگ‌ترین هواپیماهای نظامی در جهان+تصاویر