سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

بزرگ‌ترین پرنده‌ای که روی زمین زیسته است


۳۱ سال پیش، هنگامی که کارگران مشغول ساخت پایانه تازه فرودگاه بین‌المللی چارلستون در کارولینای جنوبی بودند به فسیل‌های جاندار عجیبی برخوردند. بررسی جمجمه کامل، پاها و چند بال، نشان داد که پرنده بزرگی پیدا شده است.

یک پزشک: ۳۱ سال پیش، هنگامی که کارگران مشغول ساخت پایانه تازه فرودگاه بین‌المللی چارلستون در کارولینای جنوبی بودند به فسیل‌های جاندار عجیبی برخوردند. بررسی جمجمه کامل، پاها و چند بال، نشان داد که پرنده بزرگی پیدا شده است.

این هفته بعد از سال‌ها در نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences نتایج بررسی روی این فسیل منتشر شد.

دانشمندان نام این پرنده را Pelagornis sandersi گذاشته‌اند، این پرنده بین ۲۵ تا ۲۸ میلیون سال پیش روی زمین می‌زیست.

بزرگ‌ترین پرنده‌ای که تا به حال روی زمین زیسته است

ابعاد این پرنده حیرت‌انگیز است: فاصله بین نوک‌ها بال‌های این پرنده در حالت گشوده بین ۶ تا ۷٫۵ متر بود. به عبارت دیگر این پرنده در یک اتاق نشیمن معمول جا نمی‌گرفت!

دانشمندان بر این باورند که علیرغم داشتن این بال‌ها بزرگ با استخوان‌های نازک به اندازه ورقه کاغذ، این پرنده نمی‌توانسته به آسانی از حالت سکون به پرواز درآید و مجبور بوده به مانند یک گلایدر به فراز یک بلندی برود و بعد از آنجا خود را رها کند و روی هوا سر بخورد و پرواز کند.


ویدیو مرتبط :
بشقاب پرنده بزرگ در نزدیکی زمین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگ‌ترین طوطی روی زمین



 

بزرگترین طوطی

 

 

بزرگ‌ترین طوطی روی زمین که رنگ آبی پرهایش، زیبایی خاصی به او بخشید، ۱ متر طول دارد و با منقارش می‌تواند نارگیل را نیز بشکند! ماکائو در تعداد چند هزار قطعه، جزو گونه‌های در معرض خطر طبقه بندی شده است.

 

بومی آمریکای جنوبی است و فاصله نوک تا دم آن تا ۱ متر هم می‌رسد. در این ابعاد، این پرنده بزرگ‌ترین طوطی روی زمین است و حتی می‌تواند به کمک منقار عظیمش، پوسته نارگیل را بشکند!

 

این پرنده یکی از گونه‌های بسیار‌کمیاب روی زمین به شمار می‌رود، تنها چند‌هزار قطعه از آن در جهان باقی مانده است.

 

ماکائوی آبی هم مانند بسیاری از طوطی‌های دیگر در معرض خطر خرید‌و‌فروش غیرقانونی و تخریب زیستگاه قرار دارد.

 

بدن این پرنده هم مانند سایر مهره‌داران توانایی تولید رنگ‌دانه‌های آبی را ندارد. رنگ آبی تیره پرهای این پرنده حاصل تفرق نور توسط مجاری هوایی بسیار‌ کوچکی است که با تداخل فزاینده، رنگ آبی را پراکنده می‌کنند.