سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

بزرگ‌ترین مزرعه عمودی خانگی +عکس


یک شرکت امریکایی به دنبال افتتاح فاز نخست بزرگ‌ترین مزرعه عمودی خانگی جهان در نیوجرسی است.

خبرگزاری ایسنا: یک شرکت امریکایی به دنبال افتتاح فاز نخست بزرگ‌ترین مزرعه عمودی خانگی جهان در نیوجرسی است.

 این مزرعه از فناوری‌های لبه تیغ برای پرورش‌دادن محصولات کشاورزی استفاده می‌کند و دارای مساحتی معادل 6140 متر مربع خواهد بود.

مزرعه جدید توسط شرکت AeroFarms و در نیوجرسی افتتاح خواهد شد. این مزرعه در مکانی که پیش‌تر کارخانه فولاد بوده ساخته شده و انتظار می‌رود تمامی سال محصولاتی با سلامتی و کیفیت بالا ارائه دهد.

بزرگ‌ترین مزرعه عمودی خانگی+تصاویر

این مزرعه از رویکرد aeroponics برای پرورش‌دادن محصولات استفاده می‌کند. در این روش، از محیطی پارچه‌ای برای بذرپاشی، جوانه‌زدن و رشددادن محصولات کشاورزی و همچنین نور ال‌ای‌ای برای عمل فتوسنتز آن‌ها استفاده می‌شود.

طول موج‌های خاص نور برای به حداکثررساندن کارآیی فتوسنتز و همچنین به حد‌اقل‌رساندن مصرف انرژی به کار می‌روند. در رویکرد aeroponics از بخار جهت ارائه آب و مواد مغذی به ریشه‌های محصولات کشاورزی استفاده می‌شود؛ این موضوع موجب چرخه‌های رشد سریع‌تر در مقایسه با رویکردهای دیگر می‌شود.

بزرگ‌ترین مزرعه عمودی خانگی+تصاویر

مزرعه عمودی مزبور محیطی کنترل‌شده و ایمن ارائه می‌دهد که در آن محصولات بدون نیاز به نور خورشید یا خاک رشد می‌کنند.

این نوع کشاورزی همچنین موجب حذف نیاز به حشره‌کش‌ها، کاهش خطر آلودگی در نتیجه عدم استفاده از خاک، تولید محصولات تمیز در زمان برداشت و اتلاف حداقلی به خاطر استفاده از نوعی سیستم آبیاری چرخه بسته (سیستمی که به طور مکرر آب را بازیافت و جاری می‌کند) می‌شود. علاوه بر این، توده‌های عمودی ماژولار به کاررفته در این مزرعه برای رشددادن محصولات کشاورزی، این روش را مقیاس‌پذیر کرده است.

بزرگ‌ترین مزرعه عمودی خانگی+تصاویر

شرکت AeroFarms اعلام کرده رویکرد جدید در هر متر مربع، 75 برابر حاصلخیزتر از مزارع کشاورزی سنتی است و از 95 درصد آب کمتری استفاده می‌کند.

قرار است فاز نخست این مزرعه اواخر سال جاری میلادی افتتاح شود.


ویدیو مرتبط :
سامانه ی ناودان گردشی عمودی (خانگی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگ‌ترین مزرعه عمودی مسقف دنیا +عکس


طی پروژه ای 30 میلیون دلاری، در آینده نزدیک بزرگ‌ترین مزرعه عمودی مسقف جهان در نیوآرک، نیوجرسی شکل خواهد گرفت.

عصر ایران: طی پروژه ای 30 میلیون دلاری، در آینده نزدیک بزرگ‌ترین مزرعه عمودی مسقف جهان در نیوآرک، نیوجرسی شکل خواهد گرفت. تاسیساتی که 69 هزار فوت مربع را اشغال خواهد کرد به عنوان مقر اصلی جدید شرکت کشاورزی شهری آئروفارمز به کار گرفته خواهد شد و توانایی تولید دو میلیون پوند (907 تن) سبزیجات و گیاهان دارویی پرورش یافته بدون خاک را دارد.

این پروژه چند میلیون دلاری توسط آئروفارمز با همکاری شرکت مدیریت املاک RBH Group، گروه سرمایه گذاری شهری گلدمن ساکس، شرکت پرودنشال فایننشال و سازمان توسعه اقتصادی نیوجرسی توسعه داده شده است. افتتاح نخستین فاز پروژه مذکور در ادامه سال جاری میلادی برنامه ریزی شده است و انتظار می رود بخشی از انرژی مورد نیاز این تاسیسات توسط منابع تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی تامین شود.

این مزرعه عمودی که با تغییر کاربری یک کارخانه فولاد شکل می گیرد از فناوری رشد گیاهان بدون خاک آئروفارمز سود می برد که در آن گیاهان با اسپری کردن محلول مواد مغذی روی محصولات رشد می کنند. به جای خاک، ریشه ها در پارچه های نفوذپذیر که در سراسر محفظه های نگهداری ماژولار امتداد دارند، قرار می گیرند. فرآیند پایدار تولید محصول از آب بازیافت شده و هیچ گونه آفت کش و کود بهره می برد و فضا و منابع کمتری نیز نسبت به کشاورزی سنتی نیاز دارد. همچنین، تجهیزات نظارتی میزان دی اکسید کربن دریافتی گیاهان و طول موج رنگ و شدت نور چراغ های LED بالای آنها را تنظیم می کنند.

ساخت بزرگ‌ترین مزرعه عمودی مسقف جهان در نیوآرک

ساخت بزرگ‌ترین مزرعه عمودی مسقف جهان در نیوآرک

ساخت بزرگ‌ترین مزرعه عمودی مسقف جهان در نیوآرک

ساخت بزرگ‌ترین مزرعه عمودی مسقف جهان در نیوآرک

ساخت بزرگ‌ترین مزرعه عمودی مسقف جهان در نیوآرک


ساخت بزرگ‌ترین مزرعه عمودی مسقف جهان در نیوآرک