سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

بزرگترین کشف‌های گوگل ارث +عکس



 

 

نرم افزار مشهور گوگل ارث تنها برای آدرس یابی یا گذراندن وقت در پای نمایشگر رایانه‌ها نیست. این نرم افزار با کشف دو هزار منطقه باستان شناسی در عربستان سعودی ثابت کرد که کارایی‌های ارزشمندی دارد که باید به آنها توجه بیشتری شود.

این اولین باری نیست که نرم افزار گوگل ارث موفق به دستیابی به چنین موفقیتی می‌شود. این نرم افزار در ماه سپتامبر نیز موفق به کشف حفره‌ای برخوردی در صحرای مصر شد، حفره‌ای به نام «کَمیل» که در اثر برخورد شهابسنگی به وجود آمده و محققان معتقدند می‌توان از آن به منظور آماده سازی زمین برای برخوردهایی که در آینده احتمال رخ دادن آنها وجود دارد، استفاده کرد.

 

حفره کمیل در مصر

 

 

بزرگترین کشف‌های گوگل ارث +عکس

 

این حفره که عمقی برابر 16 متر و طولی برابر 45 متر دارد تا پیش از اینکه توسط چشم‌های ماهواره‌های گوگل ارث رصد شود، ناشناخته باقی مانده بود.


تصویری که در ابتدا گمان می‌رفت از بقایای شهر گمشده آتلانتیس باشد

 

 

بزرگترین کشف‌های گوگل ارث +عکس

 

در فوریه 2009 نیز نرم افزار «گوگل اوشن» شبکه‌ای از خیابانها را در بستر اقیانوس اطلس به دور از سواحل آفریقا یافت. این مسیرها که به شکل یک مستطیل کامل بودند ابعادی برابر ابعاد کشور ولز داشته و ابتدا به عنوان شهر گمشده آتلانتیس معرفی شد. اما بعدها مشخص شد آنچه یافته شده درواقع بقایای به جا مانده از نقشه برداری این شرکت از منطقه بوده است.

 


تصویر هیولای لخ نس

 

 

بزرگترین کشف‌های گوگل ارث +عکس

 

همچنین در ماه آگوست سال گذشته، نگهبان ساحلی به نام جیسون کوک ادعا کرد در هنگام استفاده از نرم افزار گوگل ارث موفق به کشف «هیولای لخ نس»، موجودی ماقبل تاریخی در دریاچه «نس» بریتانیا که هنوز وجود آن به اثبات نرسیده، شده است و گوگل نیز در پی این دعا اعلام کرد منطقه را از فاصله‌ای نزدیکتر مورد بررسی قرار خواهد داد.

تصاویر به ثبت رسیده در نرم افزار گوگل ارث به اندازه‌ای واضح و با کیفیت هستند که وزارت دفاع آمریکا در سال 2008 این وب سایت تصویربرداری از مناطق نظامی را برای گوگل ممنوع اعلام کرده و از آن به عنوان خطری بزرگ برای امنیت کشور یاد کرد.

 

مناطق باستانی کشف شده در عربستان

 

بزرگترین کشف‌های گوگل ارث +عکس

 

در جدیدترین یافته‌های گوگل ارث نیز یک استاد تاریخ باستان در دانشگاه غربی استرالیا موفق شد با استفاده از نرم افزار گوگل ارث بیش از 1977 منطقه باستان شناسی را که بیش از هزار و 82 مقبره قطره اشکی در آن وجود دارد، در عربستان سعودی کشف کند.

بر اساس گزارش تلگراف، دیوید کندی در حالی با استفاده از نرم‌افزار مشهور گوگل موفق به کشف این مناطق باستان شناسی شده است که مقامات دولتی عربستان دسترسی به مناطق باستانی این کشور را برای باستان شناسان بسیار محدود کرده‌اند و به تازگی و طی سالهای اخیر اجازه اکتشاف چند منطقه باستانی عربستان را به باستان شناسان داده‌اند.

منبع:تابناک


ویدیو مرتبط :
آموزش گوگل ارث

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف یک جانور دریایی غول پیکر با گوگل ارث + عکس



 

 

کشف یک جانور دریایی غول پیکر با گوگل ارث

 

وبگرد 36 ساله انگلیسی این موجود دریایی را در زمانی که بی هدف تصاویر ماهواره ای این منطقه بندری را بر روی گوگل ارث می دید پیدا کرد.

 

 

یک جوان انگلیسی با استفاده از تصاویر ماهواره ای "گوگل ارث" موفق شد در آبهای ساحلی لیورپول یک حیوان دریایی بسیار عجیب را پیدا کند.

 

به گزارش مهر، این جوان انگلیسی در تصویر ماهواره ای که توسط "گوگل ارث" از منطقه بندری به نام بارانداز "آلبرت" در لیورپول گرفته شده بود یک حیوان عظیم الجثه دریایی را کشف کرد که بزرگتر از چندین قایق است و در زیر آبهای یخ زده شنا می کند.

 

"سایمون هوبان" یک وبگرد 36 ساله انگلیسی این موجود دریایی را در زمانی که بی هدف تصاویر ماهواره ای این منطقه بندری را بر روی گوگل ارث می دید پیدا کرد.

 

براساس گزارش میرور، "تام کورنول" زیست شناس دریایی گفت که این جانور غول پیکر می تواند یک کوسه ماهی نوع "آسودگر" عظیم باشد که می تواند تا 35 فوت (10 متر و 66 سانتیمتر) نیز رشد کند.

 

این زیست شناس دریایی توضیح داد: "شاید این جانور دریایی یک کوسه پیر باشد که به دنبال جایی برای مردن می گشته است."/عصرایران