سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان +عکس


با ورود به مرحله نهایی ساخت بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان در چین، مقام‌های این کشور از اغاز آزمایش این تلسکوپ خبر داده‌اند.

وبسایت خبرآنلاین: با ورود به مرحله نهایی ساخت بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان در چین، مقام‌های این کشور از اغاز آزمایش این تلسکوپ خبر داده‌اند.

شروع آزمایش بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان در چین/تصاویر پروژه ۱۸۷ میلیون دلاری

تلسکوپ دیافراگم کروی مشهور به FAST دارای قطر 500 متر بوده و از 4500 پنل مثلثی تشکیل شده است. ساخت این تلسکوپ که فضایی به مساحت ۳۰ زمین فوتبال را اشغال کرده پنج سال زمان برده و قرار است به زودی عملیات ساخت آن به طور کامل به پایان برسد. مقام‌های چین اعلام کرده‌اند که پس از طی آزمایش‌های لازم این تلسکوپ در سپتامبر سال ۲۰۱۶ فعالیت خود را برای رصد فضا شروع خواهد کرد.

شروع آزمایش بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان در چین/تصاویر پروژه ۱۸۷ میلیون دلاری

این تلسکوپ در پین‌گانگ واقع در استان گویژوی چین قرار دارد و اگر بخواهید آن را دور بزنید نیاز به ۴۵ دقیقه راه رفتن دارید.

رادیو تلسکوپ نوعی آنتن رادیویی است که در اخترشناسی رادیویی به منظور پیدا کردن و جمع آوری اطلاعات از ماهواره‌ها و کاوشگرهای فضایی و هر گونه منبع رادیویی در فضا استفاده می‌شود.


ویدیو مرتبط :
بزرگترین تلسکوپ جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگترین تلسکوپ فضایی جهان +عکس


هر چند هنوز كارهای زیادی برای ساخت تلسكوپ جیمز وب باقی مانده است اما سرانجام هجدهمین و آخرین قسمت آینه‌ اصلی تلسکوپ جیمز وب هم متصل و بدین ترتیب این آینه‌ی ۶٫۵ متری کامل شد.

وبسایت خبرآنلاین: آخرین قسمت آینه اصلی تلسکوپ جیمز وب که قرار است جایگزین تلسکوپ فضایی هابل شود هم متصل شد تا یک قدم مهم دیگر برای ساخت ابزار جدید کشف رازهای کیهان برداشته شود.

هر چند هنوز كارهای زیادی برای ساخت تلسكوپ جیمز وب باقی مانده است اما سرانجام هجدهمین و آخرین قسمت آینه‌ اصلی تلسکوپ جیمز وب هم متصل و بدین ترتیب این آینه‌ی ۶٫۵ متری کامل شد. مهندسان ناسا که به طور خستگی‌ناپذیری در چند ماه گذشته به کار بر روی مونتاژ آینه اصلی غول‌پیکر تلسکوپ جیمز وب مشغول بوده‌اند،‌ اخیرا توانسته‌اند کار نصب قطعه نهایی آن را به اتمام برسانند.

نخستین قطعه این آینه 18 تکه‌ای در اواخر نوامبر 2015 در جای خود در اتاق پاک مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا در مریلند قرار گرفت. از آن زمان تاکنون 17 قطعه دیگر با استفاده از یک بازوی رباتیک در جای خود قرار داده شده‌اند و ساخت‌و ساز آن با نصب قطعه آخر  سرانجام به پایان رسید.

اکنون که آینه‌ها بر سر جای خود قرار گرفته‌اند دانشمندان یک گام دیگر به انجام رصدهای متهورانه‌ای که می‌توانند از رازهای سر به مهر کیهان رمزگشایی کنند نزدیک‌تر شده‌اند.

آینه بزرگترین تلسکوپ فضایی جهان کامل شد/قدم مهم دیگر برای کشف رازهای کیهان

هرکدام از آینه‌های شش ضلعی، ۱٫۳ متر قطر و ۴۰ کیلوگرم وزن دارند. آن‌ها در کنار هم یک آینه‌ی چند قسمتی ۶٫۵ متری را می‌سازند. این قطعات به هنگام پرتاب بسته می‌شوند و سپس وقتی تلسکوپ به فضا می‌رود باز می‌شوند.

آینه بزرگترین تلسکوپ فضایی جهان کامل شد/قدم مهم دیگر برای کشف رازهای کیهان

تلسکوپ فضایی جیمز وب قرار است جایگزین تلسکوپ فضایی هابل شود. هابل ۲۶ سال پیش به فضا پرتاب شد و آینه‌ای به قطر حدود ۲٫۵ متر دارد. بنابراین جیمز وب با قطر ۶٫۵ متر خیلی از آن بزرگتر است. جیمز وب می‌تواند به پرسش‌های زیادی درباره کیهان پاسخ دهد. از جمله چگونگی بوجود آمدن منظومه‌های ستاره‌ای با قابلیت میزبانی حیات روی سیاره‌هایی شبیه به زمین و تکامل منظومه‌ شمسی. قرار است این تلسکوپ سال ۲۰۱۸ از پایگاه فضایی گویان فرانسه و با موشک آریان ۵ پرتاب شود.