سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

بزرگترین باغچه عمودی جهان در تهران!


بلندترین باغچه خود ایستای جهان با پهنای 50 متر و ارتفاع حدودی 25 متر در تهران ساخته شده است.

خبرگزاری ایسنا: بلندترین باغچه خود ایستای جهان با پهنای 50 متر و ارتفاع حدودی 25 متر در تهران ساخته شده است.

اجرای باغچه‌های عمودی (wall garden) روشی است که در جهت زیبا سازی فضاهای شهری بسیار مناسب و کارآمد به نظر می رسد که باغچه‌ای با پهنای 50 متر و ارتفاع حدودی 25 متر به صورت خود ایستا که بلندترین نمونه ساخته شده با روش گلدان (container) در کل کشور و حتی جهان محسوب می‌شود در تهران ساخته شده است.

ساخت بزرگترین باغچه عمودی جهان در تهران + عکس

این پروژه شامل 11 عدد ستون فلزی است که به صورت خود ایستا (بدون هر گونه اتصال پشتی) بر روی یازده عدد شمع بتنی قرار گرفته است. همچنین تیرهای خرپایی افقی نیز در ترازهای متناسب طراحی، ساخته و اجرا شده اند. سازه این باغچه به گونه ای است که به صورت خود ایستا قابلیت تحمل صدها تن وزن را داراست و همچنین در مقابل وزش بادهای شدید و زلزله نیز مقاوم است.

بر اساس اطلاعات سایت وزارت راه و شهرسازی حدود 1000 عدد گلدان (container) به منظور سبز کردن سطح دیواره، روی سازه نصب شده اند. به منظور جلوگیری از یخ زدگی ریشه های گیاهان در فصل زمستان، این گلدان ها از جنس فایبر گلاس سه جداره ساخته شده اند. به دلیل اهمیت زیبایی شناسی این سازه گیاهانی که انتخاب شده اند از نوع همیشه سبز (always green) هستند. به علاوه به دلیل اینکه امکان پوشش دادن آن ها در فصول سرد وجود ندارد و در معرض وزش باد نیز قرار دارند، گیاهانی کاشته شده اند که در مقابل سرما و باد مقاوم هستند.

ساخت بزرگترین باغچه عمودی جهان در تهران + عکس

به منظور نگهداری مناسب از گیاهان، دسترسی های افقی و عمودی به گونه ای پیش بینی شده است که باغبان به راحتی می تواند به گیاهان رسیدگی کند. برای برقراری این مسیرها از فضای خالی پشت گلدانها استفاده شده است. فضای ایجاد شده توسط این راهروها مانع نفوذ رطوبت به سازه مجاور می شود.

آبیاری گیاهان این سازه به صورت اتوماتیک و با برخورداری از سنسورهای کنترل رطوبت و کنترل یخ زدگی، به شکل قطره ای انجام می شود. با وجود این سیستم آبیاری قطره ای کوددهی و یا اضافه کردن هر گونه مواد افزودنی به راحتی میسر است. وجود آبپاش های مه پاش نیز به صورت همزمان باعث تلطیف هوای اطراف باغچه می گردد.

ساخت بزرگترین باغچه عمودی جهان در تهران + عکس

کلیه قسمت های متحرک موجود در سازه و گلدان ها، به منظور جلوگیری از پرتاب شدن در اثر تکان های شدید و یا باد، توسط کابل به بدنه فلزی سازه متصل شده اند. همچنین برای انتقال گلدان ها از جرثقیل های کوچک که در بالاترین قسمت سازه نصب شده اند، استفاده می شود.

ساخت بزرگترین باغچه عمودی جهان در تهران + عکس

با توجه به آنکه اکثر ساختمان های شهر تهران دارای مناظر نامطلوب از دیوارهای ساختمان های همجوار به شکل نامناسبی پوشش دهی شده‌اند، لذا با اجرای سازه های عمودی سبز می توان نقش به سزائی در زیبا سازی منظر شهری ایفا کرد. در عین حال اجرای همه گیر این باغچه ها می تواند در بهبود کیفیت هوای شهر بسیار موثر واقع شود.


ویدیو مرتبط :
آموزش ساخت باغچه عمودی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ركورد بزرگترین باغچه عمودی جهان





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ركورد بزرگترین باغچه عمودی جهان

مركز خریدی در یكی از مناطق ایتالیا توانست عنوان ركورد دارا بودن بزرگترین باغچه عمودی جهان را به دست آورد.

بنابر اعلام مسئولان ثبت ركوردهای جهانی گینس، این باغچه عمودی سطحی برابر با 1263 متر مربع از دیوارهای فروشگاه را پوشانده و با استفاده از 44 هزار نوع گیاه درست شده است.

مدیر این مركز خرید گفت: برای كاشت گیاهان به كار گرفته در این باغچه حدود یك سال وقت صرف كردیم همچنین نصب آنان بر روی سطح دیوار طی 90 روز انجام شد.

او همچنین گفت: افرادی كه با روند كاشت این باغچه آشنا نیستند این تصور را دارند كه سطح دیوار با خاك پوشیده شده باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی oddity central، ركورد پیشین بزرگترین باغچه عمودی جهان به مساحت 844 متر مربع در مادرید اسپانیا به ثبت رسیده بود./ایسنا