سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

باید پدرش را پیش چشمش آورد



 

نعل‌بند, داستان ضرب المثل, ضرب المثل

باید پدرش را پیش چشمش آورد

هرگاه آدم نانجیب و بدذاتی با تكبر و سركشی و غرور خودنمایی كند و باعث آزار این و آن بشود می‌گویند:

باید باباشو پیش چشمش آورد تا آدم بشود.

گویند: تاجر ثروتمندی قاطری داشت، كه این حیوان در اثر تغذیه كامل و مواظبت كافی غلامان تاجر، خیلی‌خیلی فربه و چاق شده بود و مخصوصاً تاجر این قاطر را موقعی سوار می‌شد كه به مسافرت‌های دور می‌رفت، آن هم با زین و برگ و لگام و جل‌های مخمل و ابریشم، البته تاجر مجبور بود قبل از هر مسافرت او را پیش نعل‌بند ببرد و نعلش را تازه كند.

تصادفاً روز و روزگاری این حیوان با آن همه تجملات دور و برش و ناز و نوازشی كه می‌دید نگذاشت كه نعل‌بند به پاهایش نعل بزند و چند نفر از غلامان را هم لگد زد. تاجر كه خیلی قاطرش را دوست می‌داشت قصه را برای دوستش گفت.

دوستش گفت: «هیچ ناراحتی ندارد. كار آسان است» آن وقت دوست تاجر با همراهی او به مزبله‌ای رفتند، در آنجا الاغی را دیدند كه از فرط باركشی خسته و پیر شده بود و از دم تا سم مجروح بود و از گرسنگی داشت می‌مرد. به دستور دوست تاجر، غلام‌‌ها او را به دكان نعل‌بندی بردند كه قاطر با آن طمطراق در آنجا بود.

دوست جهان‌دیده تاجر، پیش رفت و جلو چشم قاطر كه از فیس و افاده می‌خواست پر در بیاورد گوش خر را گرفت و به قاطر گفت: «ساكت باش، فروتنی كن، بسه دیگه! مگه پدر تو نمی‌شناسی؟ بدجنسی و بدذاتی كافیه!» قاطر از دیدن پدر و شناختن او خجل و شرمسار شد و ارام و معقول گذاشت نعلش كنند.

منبع:avaxnet.com


ویدیو مرتبط :
هرکس چشمش را بپوشاند.....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنی چشمش را با چسب قطره ای چسباند



 

زنی چشمش را با چسب قطره ای چسباند

 

یك زن اهل ایالت «آریزونا» در آمریكا كه به اشتباه از چسب قطره ای به جای قطره چشم استفاده كرده بود، دچار چسبیدگی چشمش شد.

 


یك زن اهل ایالت «آریزونا» در آمریكا كه به اشتباه از چسب قطره ای به جای قطره چشم استفاده كرده بود، دچار چسبیدگی چشمش شد.

 

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این زن كه «ایرم گارد هولم» اهل منطقه «گلن دیل» در ایالت آریزونا در آمریكا است، یك سال قبل تحت عمل جراحی قرنیه قرار گرفت و پس از آن باید روزانه از قطره چشمی استفاده می كرد.

 

این زن در مصاحبه ای با رسانه های دولتی این كشور، خاطر نشان كرد: ظرف های قطره چشمی و چسب قطره ای هر دو شبیه هم بودند.به همین دلیل، به اشتباه چسب قطره ای را برداشته و درون چشم ریختم، اما به یكباره سوزش عجیبی را احساس كردم و متوجه چسبندگی چشمم شدم.

 

این زن ادامه داد: سعی كردم چشمم را بشویم، اما چسب به شدت در چشمم نفوذ كرده بود.

 

پزشكان بیمارستان «گلن دیل» پس از شست و شوی چشم این زن یادآور شدند كه وضعیت وی وخیم نیست.

منبع:isna.ir