سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

بازی کندی کراش Candy Crush


کندی کراش (Candy Crush) یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین بازی های گجت های اندرویدی و iOS که نسخه فلش و آنلاین آن برای شما فراهم گردیده که امیدواریم از آن لذت ببرید.

 
 
 
 
  صبح بخیر: کندی کراش (Candy Crush) یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین بازی های گجت های اندرویدی و iOS که نسخه فلش و آنلاین آن برای شما فراهم گردیده که امیدواریم از آن لذت ببرید.

با حرکت دادن آبنبات ها، همرنگ ها و هم شکل ها را در کنار هم در ردیف های 3 تایی یا بیشتر قرار دهید تا خنثی شوند و آبنبات های بعدی جایگزین شود و بدین ترتیب امتیاز جمع کنید.

برای شروع بازی بر روی عکس زیر کلیک کنید.


ویدیو مرتبط :
تریلر بازی کندی کراش اندروید - Candy Crush Saga

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کندی کراش محبوب ترین بازی تاریخ


نسخه جدید بازی کندی کراش Candy Crush Soda تب محبوب ترین بازی تاریخ را داغ تر می کند؟




مجله همشهری دانستنیها - نسترن صائبی: این روزها، روزهای نبرد «کلش اوکلنز» با «کندی کراش» است؛ نبرد دو بازی محبوب برای تصاحب صفحات گوشی ها و مانیتورها نبردی که البته برنده آن با فاصله زیادی کندی کراش است؛ محبوبترین بازی تاریخ. بله، این بازی فقط 500 میلیون بار روی گجت های هوشمند نصب شده است و از زمانی که نسخه موبایلی اش آمده، 151 میلیارد بار بازش ده و به غیر از فیس بوک، به برترین و محبوب ترین اپلیکیشن IOS و آندروید تبدیل شده است و از هر 24 کاربر فیس بوک، یک نفر کندی کراش بازی می کند. در این پرونده به بهانه انتشار نسخه جدید این بازی Candy Crush Soda، نگاهی انداخته ایم به رازهای محبوبیت این بازی و دیگر بازی های شبکه های اجتماعی.

کندی کراش محبوب ترین بازی تاریخ

کندی کراش ساگاه یک بازی پازل مانند است که اساس و قانون بازی آن بازی تتریس است. به طوری که هر سه مهره هم شکلی که کنار هم قرار می گیرند، حذف می شوند و این امتیازی برای کاربر محسوب می شود. این بازی توسط شرکت کنیگ در روز 12 آورین سال 2012 و اتبدا برای فیس بوک طراحی شد و بعد از چند ماه یعنی 14 نوامبر همان سال بعد از استقبال زیاد کاربران آنلاین، نسخه موبایل آن برای گوشی های هوشمند نیز ساخته شد. از ماه مارس 2013 بود که این بازی از بازی محبوب آن زمان فیس بوک یعنی Farm Ville2 پیشی گرفت. در آن زمان تعداد کاربران ماهانه این بازی به شش میلیون نفر رسیده بود.

این بازی مرتبا به روز شده و اپیزودها و مراحل جدیدی به آن اضافه می شود. نخستین به روزرسانی ها ابتدا روی ابزار مبتنی بر اندروید و آیفون و سپس روی فیس بوک اعمال شد. کندی کراش اپیزودهایی دارد که هر کدام 10 مرحله است. بعد از به روزرسانی این بازی در نوامبر 2013، مراحل تحت عنوان Dream world به آن اضافه شد که به کاربران این فرصت را داد که مراحل قدیمی را با مکانیسم جدید بازی کنند. دقیقا یک سال بعد یعنی نوامبر امسال نسخه به روز شده به 755 مرحله معمولی و 485 مرحله Dream world رسید. کندی کراش سازگار در سال 2013 پردرآمدترین بازی موبایل های آیفون و تبلت های آی پد شناخته شد. همچنین این بازی در بازار اندروید نیز یکی از محبوبترین ها شد.

شرکت کینگ که قبل از این هیچ موفقیتی در عرصه موبایل نداشته، در ماه مه 2013 سومین شرکت برتر از نظر تعداد دانلود در App Store و چهارمین در Google Play رتبه بندی شد. درست است که این بازی رایگان ارائه می شود، اما کندی کراش به رکورد 500 میلیون دانلود و درآمد روزانه یک میلیون دلار رسیده است. اما چطور؟ این بازی از استراتژی بازایابی freemium استفاده کرده است؛ freemium یعنی کالاهایی به صورت رایگان عرضه می شود، ولی کاربر برای دریافت امکانات و ویژگی های پیشرفته تر باید هزینه پرداخت کند. در این بازی هم برای استفاده از امکانات ویژه باید پول پرداخت کنید.

کندی کراش محبوب ترین بازی تاریخ

نسخه جدید کندی کراش


شرکت کینگ زمانی که اقبال بازی کندی کراش اش را دید، تصمیم گرفت که نسخه جدید از آن را نیز منتشر کند. این نسخه جدید با نام کندی کراش سودا در 20 اکتبر سال 2914 ابتدا روی فیس بوک و اواسط ماه نوامبر برای گوشی های هوشمند منتشر شد.

کاربرانی که عاشق بازی کردن با این آب نبات ها و صدای جالب و بامزه آن بودند، بعد از انتشار این نسخه، برای اینکه بدانند بازی محبوب شان بعد از به روز شدن چه شکلی خواهد بود، باز هم به سراغ این بازی رفتند. در نتیجه این بازی هم با استقبال کاربران مواجه شد.

چنانچه فردای آن روزی که نسخه موبایلی و مبتنی بر iOS آن روی اپ استور اپل آمد، به پردانلودترین اپلیکیشن تبدیل شد و باز هم درخشید.

این بازی که همانند نسخه قبل خیلی زود خودش را در دل کاربران جا کرد، به غیر از تغییرات رنگ و لعاب آب نبات های جدیدش، یک تفاوت اساسی دیگر هم داشت.

در نسخه دید آب نبات ها به جای اینکه فقط به سمت پایین بیفتند، در جهت های مختلفی حرکت می کنند. علاوه بر این، در مراحل بالاتر صفحه بازی به چند صفحه تبدیل می شود و زمانی که شما تکه های سودا را با هم جوی می کنید، سودا به تدریج از صفحه بازی لبریزی می شود. این نسخه فضای بسیار جالب تری نسبت به نسخه قبلی دارد و یکی از بهترین تجربیات بازی های پازلی است که باید در آن سه مهره یک شکل با هم جور شوند.
 
کندی کراش محبوب ترین بازی تاریخ

به نظر می رسد حتی طراحان و مدیران کینگ هم فکرش را نمی کردند که آب نبات های شان با این همه استقبال مواجه شود و کاربران هر دقیقه لحظه شماری کنند تا دوباره جان به دست آورند و بازی شان را ادامه دهند. شاید باورتان نشود، اما کندی کراش آن قدر اعتیادآور است- مخصوصا برای خانم ها- که چندین مورد دیده شده که آن قدر خانم محو بازی بوده که یادش رفته دنبال بچه اش به مدرسه برود یا خانمی برای اینکه حتی لحظه ای را از بازی از دست ندهد، ساعت ها کار خانه اش را رها کرده، طوری که شتر با بارش گم می شده. یا افرادی که آن چنان سعی در رسیدن به مراحل بالای این بازی داشته اند که حتی در حین راه رفتن هم بازی کرده اند و به زمین خورده اند یا با افراد دیگر برخورد کرده اند.

1- این بازی شما را خسته نمی کند

شاید یکی از ویژگی های خاص کندی کراش این باشد که بعد از چند باخت، شما را در خماری می گذارد. در این بازی، شما پنج شانس بازی (جان) دارید و زمانی که جان های تان را از دست می دهید، دیگر نمی توانید بازی کنید. باید نمی ساعت صبر کنید تا دوباره جان بگیرید. همین ویژگی کاربران را برای بازی دوباره بی تاب می کند.

به گفته اندی جارک 22 ساله که از معدود افرادی است که به مرحله 440 این بازی رسیده اند، همیشه شما چیزی را که نمی توانید به دست آورید، بیشتر می خواهید. بنابراین وقتی جان بیشتری برای بازی ندارید برای آن بی تابی خواهید کرد.»

تامی پالم، یکی از طراحان بازی می گوید: «وقتی بازی ای را انجام می دهید که روان تان را تمام وقت درگیر خودش می کند، به بازی کردن تا جایی ادامه می دهید که متوجه نمی شوید که گرسنه هستید یا احتیاج دارید به دستشویی بروید. اما لحظه ای فرا می رسد که بازی را متوقف کرده و احتمالا آن را برای همیشه کنار می گذارید. برای همین بهتر است در یک باز شما وقفه های طبیعی تری را تجربه کنید (همانند جان های محدودی که در بازی کندی کراش شما را متوقف می کنند). این وقفه ها ایجاد تعادل کرده و نمی گذراند از بازی خسته شوید.»

2- ما ذاتا عاشق پاداش هستیم

در این بازی، شما آب نبات ها را در یک ردیف جور می کنید و آنها هم همانند آبشار از بالا به پایین صفحه می آیند و زمانی که خوب بازی می کنید، با کلماتی مثل «شیرین» یا «خوشمزه» تشویق می شوید. همین بازخوردها هستند که بازی را شیرین تر می کند. به گفته کیمبرلی یانگ، یکی از پیشگامان کارشناسان مطالعات روی بازی های اعتیادآور، همین پاداش های ساده و مثبت است که آدم را به این بازی معتاد می کند. درواقع، زمانی که کندی کراش بازی می کنید، حس بهتری نسبت به خودتان پیدا می کنید.

کندی کراش محبوب ترین بازی تاریخ

3- با یک دست هم می توانید بازی کنید

به گفته پالم، این بازی به گونه ای طراحی شده که می توانید با یک دست بازی کنید و با دست دیگرتان مثلا نوشیدنی بنوشید، کیف تان را حمل کنید یا حتی گوشی تان را زیر میز از دید دیگران پنهان کنید. این مساله یک مزیت بزرگ است و آن را تبدیل به یک بازی خوب برای مواقعی خاص مانند زمانی که در تاکسی هستید یا در مطب دکتر منتظرید، می کند. مهم تر از آن، این است که شما آفلاین بازی می کنید. به این معنا که اگر وارد تونل می شوید یا در مترو تردد می کنید، همچنان می توانید به آب نبات بازی تان ادامه دهید.

4- هر روز یک ورق رو می شود

پالم می گوید که تیم طراح کندی کراش این بازی را به طور مداوم به روز می کنند و مراحل جدید را هر دو هفته یکبار به آن اضافه می کنند. چنانچه هم اکنون تعداد مراحل آن به 784 رسیده است. خود شرکت کینگ می گوید که فلقط سه سال پیش این بازی 30 مرحله داشت و هم اکنون این بازی مراحل بسیار زیادی دارد. علاوه بر این، در هیچ مرحله ای شما مستاصل نخواهید ماند.

یعنی اگر در بازی به جایی رسیدید که دیگر هیچ امکان حرکتی وجود نداشت، اصلا نگران نشوید. زیرا خود بازی فورا آن را ریست کرده و دوباره آب نبات ها را جلوی چشم های تان به گونه ای می چیند که امکان حرکت وجود داشته باشد، به گفته دکتر دینا میلر (روانشناسی که درباره عوامل اعتیادگونه ای بازی های محبوب می نویسد) این بازی فقط زمانی پایان می یابد که شما تعداد حرکات تعیین شده توسط بازی را خرج کرده اید و دیگر اجازه حرکت دیگری ندارید و این امر همان اصول اصلی بازی است.

کندی کراش محبوب ترین بازی تاریخ

5- لازم نیست هزینه ای بابت بازی بدهید

شرکت کینگ  گزارش می دهد که 60 درصد شیفته های بازی کندی کراش یک قران هم بابت گرفتن شانس بیشتر بازی هزینه نکرده اند. البته کاربرانی که دوست دارند جان بیشتر بگیرند یا اجازه حرکت های بیشتری به آنها داده شود:، می توانند با پرداخت هزینه، این شانس را به دست آورند. اما خب شما حتی برای سریدن به آخرین مراحل بازی هم لازم نیست هیچ هزینه ای بدهید. مگر اینکه صبرتان برای گرفتن جان دوباره یا شروع مرحله بعد به سر برسد و سر کیسه را شل کنید.

6- بازی که کودک درون مان را بیدار می کند


به گفته پالم، خیلی از افراد به دلیل رنگ های متنوع و اشکال بامزه ای که شخصیت های این بازی دارند، حس مثبتی از آن می گیرند و گویا کودک درون شان بیدار شده و فعال می شود. درواقع، زمانی که شما بازی می کنید خود را در سرزمین آب نبات های کودکی می یابید.

7- یک بازی کاملا اجتماعی

هر بازی که به شما امکان می دهد از طریق پلتفرم شبکه اجتماعی مثل فیس بوک با دوستانتان ارتباط برقرار کنید، اعتیادآورتر می شود. در کندی کراش هم شما می توانید با دوستان تان رقابت کنید یا مهم تر اینکه از آنها برای رد کردن یک مرحله یا گرفتن جان تازه، کمک بگیرید. کندی کراش، یک بازی اعتیادآور اجتماعی است.

کندی کراش محبوب ترین بازی تاریخ

8- فرار از مشکلات روزمره


یانگ می گوید زمانی که نتایج این تحقیق را درباره بازی می خوانید، به افرادی بر می خورید که برای فرار از مسائل زندگی شان بازی می کنند. درواقع، بازی کندی کراش با آب نبات های رنگارنگ و موسیقی شادی آورش، یک تجربه عالی برای تمدد اعصاب است و استرس را از شما دور می کند.

9- این بازی هر روز بیشتر از قبل خودش را در دل جا می کند.

کندی کراش فقط یک بازی صرف برای جور کردن مهره ها نیست. زمانی که این بازی را شروع می کنید، از تمام اجزای آن خوش تان می آید و برای تان تازگی دارد. برای همین این بازی در نظرتان یک شاهکار است. در نتیجه هرچه بیشتر و بیشتر بازی کنید، بیشتر به آن وابسته می شوید.