سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

باران اسیدی آب را ژله‌ای می کند! +عکس


مشاهده‌ی این که تنها با گذشت ۱۵۰ سال از صنعتی‌سازی، بلایی بر سر کره‌ی زمین آمده که ترمیمش هزاران سال به طول خواهد انجامید، بسیار غم‌انگیز است. اما مسئله‌ی ناراحت‌کننده‌تر، رویارویی با این خرابی‌ها در زندگی روزمره است.

گجت نیوز: مشاهده‌ی این که تنها با گذشت ۱۵۰ سال از صنعتی‌سازی، بلایی بر سر کره‌ی زمین آمده که ترمیمش هزاران سال به طول خواهد انجامید، بسیار غم‌انگیز است. اما مسئله‌ی ناراحت‌کننده‌تر، رویارویی با این خرابی‌ها در زندگی روزمره است. تبدیل شدن تعداد زیادی از دریاچه‌های کانادا به ژله در اثر باران اسیدی ، یکی از بدترین نمونه‌های این خرابی‌هاست.

باران های اسیدی آب های زمین را ژله ای می کنند !

تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که باران‌های اسیدی موجب انفجار جمعیت نوعی پلانکتون ژلاتینی در این دریاچه‌ها شده که حتی ممکن است باعث گرفتگی در سیستم تصفیه‌ی آب آشامیدنی کشور شود. قصه از این‌جا شروع شد که باران‌های اسیدی، ذخایر کلسیم موجود در خاک اطراف دریاچه‌های کانادا را از بین برده‌ و کاهش میزان کلسیم هم به نوبه‌ی خود موجب کاهش ناگهانی تعداد پلانکتون‌های حاوی کلسیم مانند شپش‌های آبی Daphnia  شده و به این ترتیب تعداد رقبای ژلاتینیِ بی‌نیاز از کلسیم آن‌ها، یعنی Holopedium‌ها چندین برابر شد و حالا بسیاری از دریاچه‌های کانادا – که حدود ۲۰ درصد آب آشامیدنی را هم تامین می‌کنند – به ژله تبدیل شده‌اند.

باران های اسیدی آب های زمین را ژله ای می کنند !


ویدیو مرتبط :
باران اسیدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باران کوثری در حال آب بازی در پارک آب و آتش+عکس



تصاویر باران کوثری, بیوگرافی باران کوثری

باران کوثری در حال آب بازی در پارک آب و آتش+عکس

در حالی که فیلمبرداری دومین ساخته سینمایی بلند رضا درمیشیان با عنوان «عصبانی نیستم» به تازگی به پایان رسیده در تازه ترین تصویر منتشر شده از فیلم، باران کوثری بازیگر نقش اصلی آن را با سر و صورتی خیس می بینیم.

در حالی که فیلمبرداری دومین ساخته سینمایی بلند رضا درمیشیان با عنوان «عصبانی نیستم» به تازگی به پایان رسیده در تازه ترین تصویر منتشر شده از فیلم، باران کوثری بازیگر نقش اصلی آن را با سر و صورتی خیس می بینیم. هایده صفی یاری این روزها در حال تدوین این فیلم است.

باران کوثری در نمای بالا در لوکیشنی واقع در پارک آب و آتش در حال آب بازی دیده می شود./ شبکه ایران