سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

این کودک 2 ساله کوچکترین نابغه دنیاست


یک کودک 2 ساله انگلیسی به عنوان جوان ترین عضو باشگاه نوابغ "منسا" پذیرفته شده است . این کودک دارای ضریب هوشی 141 است.

خبرگزاری مهر: یک کودک 2 ساله انگلیسی به عنوان جوان ترین عضو باشگاه نوابغ "منسا" پذیرفته شده است . این کودک دارای ضریب هوشی 141 است.

 "آدام کربی" با ضریب هوشی 141 پس از آن که توانایی خود را برای خواندن متن های ادبی شکسپیر و فهمیدن زبان های ژاپنی، اسپانیایی و فرانسوی نشان داد برای پیوستن به منسا دعوت شد.

این کودک والدینش را با هجی کردن 100 کلمه و تسلط بر عناصر جدول شیمیایی تناوبی حیرت زده کرد.

دین کربی پدر این کودک می گوید: توانایی های آدام برجسته و خارج از تصور است. در حالی که اغلب کودکان در این سن ایستادن و خزیدن را می آموزند، آدام در حال خواندن کتاب است. پیشرفت او به طور اعجاب آوری سریع است.

وی افزود: ما کارت هایی را که بر روی کلمات دشوار اسم حیوانات نوشته شده بود به او نشان می دادیم و در اغلب موارد این کودک می توانست اسم حیوان را به درستی بخواند.

این کودک 2 ساله کوچکترین نابغه دنیاست

او در سن یک سالگی می توانست کشورها را از روی شکلشان شناسایی کرده و آنها را در جورچین های طراحی شده برای بزرگسالان به درستی جانمایی کند.

این کودک توانسته بود با استفاده از کتاب چگونگی آموزش استفاده از دستشویی برای کودکان که یکی از اقوام به پدر و مادرش داده بود، دستشویی رفتن را به خودش بیاموزد.

"کری آن" مادر آدام، در دوران بارداری اش برای جنین خود کتاب می خوانده و وقتی او نوزادی چند ماهه بوده برایش اشعار شکسپیر را زمزمه می کرده است این در حالی است که آدام اکنون بیشتر به آثار ادبی رونالد دال علاقه نشان می دهد.

مادرش می گوید نمی دانم چگونه این کودک چیزهای متنوع را آموخته، من و پدرش هر دو شاغل هستیم اما کودکمان نابغه شده است.

ادام که اکنون دو سال و پنج ماهه است کم سن و سال ترین عضو منسا محسوب می شود.


ویدیو مرتبط :
کودک نابغه 2.5 ساله-روخوانی کتاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نابغه سه ساله ایرانی به جمع کوچکترین‌ اعضای انجمن جهانی تیزهوشان پیوست



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

نابغه سه ساله ایرانی به جمع کوچکترین‌ اعضای انجمن جهانی تیزهوشان پیوست

«شروین سرابی» کودک سه ساله ایرانی ساکن انگلیس با بهره هوشی 136 به عنوان جدیدترین عضو و یکی از کوچکترین اعضای سازمان «منسا»( قدیمی ترین و بزرگترین جامعه هوشبهر بالا) انتخاب شد.

این کودک سه ساله که به همراه پدر و مادر خود در منطقه بارنزلی در جنوب یورکشایر زندگی می کند، جزو یک درصد افراد باهوش جهان محسوب می شود.

«شروین» از 10 ماهگی شروع به صحبت و از 20 ماهگی جملات را به طور کامل ادا کرد. در سن دو سالگی توانایی خواندن، شمارش تا 200 و گفتن نام کشورهای مختلف و شناسایی پرچم آنها، گفتن نام سیارات منظومه شمسی، اندام داخلی بدن انسان و حیوانات را پیدا کرد.

مادر شروین تأکید می‌کند: اطلاعات عمومی وی بی‌نظیر است و هیچگاه مانند سایر همسالان، برنامه های کودک را نگاه نمی کند و اغلب اخبار و گزارش های هواشناسی را تماشا می کند. شروین هیچگاه برای یادیگری تحت فشار قرار نداشته و در برخی موارد در برابر سوال های متعدد او جوابی نداریم.

«شروین سرابی» با این بهره هوشی به عضویت سازمان بین المللی «منسا» انگلیس در آمد که از بین 22 هزار عضو تنها 100 عضو زیر 10 سال در آن عضویت دارند.

«شروین» به تازگی در کلاس های مدرسه Rastrick در بریگهاوس در غرب یورکشایر برای یادگیری دروس اختصاصی حضور خواهد یافت.

سازمان منسا قدیمی ترین و بزرگترین جامعه هوشبهر (IQ) بالا در جهان است./ایسنا