سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

این هلیکوپتر با موتور پراید کار می کند!


محرک اصلی این هلیکوپتر موتور پراید است که با حذف گیربکس و جایگزینی پولی و تسمه و چرخ دنده، فرایند انتقال قدرت از خروجی شفت موتور به قسمت سواش پلیت ملخ‌ها انجام می‌شود.

ایران: فضای مناسبی که برای پیشرفت های علمی در کشور فراهم شده روحیه افراد مستعد را برای پیشبرد خدمات علمی بویژه تحقیق، ابتکار و اختراع افزایش داده و موجب شده است هر روز خبری جدید از ساخته‌ها و یافته‌های جوانان مستعد و پرانگیزه ایرانی منتشر شود.

یکی از ساخته‌های جدید جوانان ایرانی هلیکوپتر دست‌سازی است که با امکانات دم دستی و تلاش و پشتکار شخصی و حمایت مالی خانوادگی به مرحله ساخت رسیده و برای علاقه مندان به دانش ایرانی به نمایش در آمده است.

این هلیکوپتر توسط علی و برادرش ایوب علیرضایی در طول 2 سال طراحی و با تشویق و حمایت مالی پدرشان کیوان علیرضایی ساخته شده است.

 

علی علیرضایی شهرکی متولد 1369 ساکن استان چهارمحال و بختیاری، شهر کیان، اکنون دانشجوی مهندسی تکنولوژی الکترونیک دانشگاه آزاد شهرکرد است. برادر وی ایوب نیز متولد 1365 فارغ التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه شهرکرد است.

نخستین هلیکوپتر قابل پرواز در سال 1941 توسط شخصی به نام ایگور سیکوررسکی ساخته شد. سپس و به مرور زمان تلاش گردید تا با بهینه کردن این وسیله رفته رفته آن را بشکل کنونی و پیشرفته در آورند. درست مانند هر وسیله دیگری مثل خودرو، لکوموتیو، یخچال، دوچرخه و غیره که در ابتدا به شکل امروزی نبوده و از تکنولوژی امروزی برخوردار نبودند.

با پی بردن به کارایی و قابلیت‌های چشمگیر این وسیله و کاربری آن در زمینه‌های مختلف با توجه به مأموریت‌های پیش‌بینی شده برای این وسیله می‌توان آن را در کلاس‌های مختلفی دسته‌بندی کرد از جمله: هلیکوپترهای نظامی (که خود به چند گروه تقسیم بندی می‌شود)،

هلیکوپتر‌های نجات و امداد و هلیکوپترهایی با کاربری شخصی که به دو گروه پیشرفته و گروه‌های تفننی که تماماً دست‌ساز بوده و به دلیل نیاز نداشتن به دانش فنی، دسترسی آسان به ابزار و مواد اولیه ساخت و نیز ارزانی قیمت، از چند دهه قبل تاکنون در بیشتر کشورها بویژه اروپا و امریکا افراد عادی با خرید نقشه، خود اقدام به ساخت و مونتاژ این وسیله می‌کنند.

در دنیا اکنون کیت‌های آماده‌ای وجود دارد که افراد می‌توانند با خریدن این کیت‌ها و سر هم کردن قطعات کیت، هلیکوپتر بسازند و آن را به پرواز درآورند اما این دو برادر با طراحی اولیه توانسته‌اند موفق به ساخت این هلیکوپتر شوند.

به گفته برادران شهرکی سازندگان چهارمحالی هلیکوپتر دست‌ساز، محرک اصلی این هلیکوپتر موتور پراید است که با حذف گیربکس و جایگزینی پولی و تسمه و چرخ دنده، فرایند انتقال قدرت از خروجی شفت موتور به قسمت سواش پلیت ملخ‌ها انجام می‌شود.

طول کل هلیکوپتر 7 متر و ارتفاع آن نیز 5/2 متر است. همچنین، عرض این وسیله 160 سانتی متر است. این هلیکوپتر طوری طراحی شده که فعلاً ظرفیت حمل یک سرنشین با وزن متوسط 80 کیلو گرم را دارد. به گفته علیرضایی می‌توان با تغییراتی حساب شده در ظرفیت این وسیله تغییراتی نیز ایجاد کرد.

تمام قطعات به کار رفته در بدنه و موتور این هلیکوپتر دارای طراحی و مواد اولیه کاملاً داخلی و شخصی و منحصر به فرد است.


ویدیو مرتبط :
ساخت هلیکوپتر با موتور پراید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آماری جالب درباره رانندگان پراید و موتور



اخبار,اخبار اجتماعی ,تصادف

 

اخبار اجتماعی - آماری جالب درباره رانندگان پراید و موتور

برخی اختلالات مانند عارضه‌های مفصل گیجگاهی فک، باز نشدن دندان، گیر کردن فک، درد مفاصل صورت، به صدا درآمدن حرکات فک منجر به اختلال در زندگی افراد و مراجعه آنها برای درمان می‌شود.

رییس بخش جراحی دهان، فک و صورت بیمارستان سینا با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۲۰ هزار جراحی به دلیل صدمات و تصادفات در کشور انجام می‌شود، گفت: بیش از ۹۰ درصد این مصدومان موتورسواران و پراید سواران هستند.

دکتر حسین حیدر، متخصص جراحی دهان، فک و صورت، در گفت‌و‌گو با آنا گفت: به طور عمده در کشور ما جراحی دهان، فک و صورت بسیار رایج است که در این میان تصادفات آمار بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: صدمات و تصادفات از قبیل حوادث، نزاع، سوختگی و...علت مراجعه بیش از 50 درصد مراجعه‌کنندگان را به خود اختصاص داده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ناهنجاری‌های مادرزادی را دومین علت مراجعه بیماران دانست و عنوان کرد: ناهنجاری‌های مادرزادی از قبیل اختلال روابط فکین، فاصله بسیار زیاد دندان‌ها، ناهماهنگی‌های دندانی و...هستند که می‌تواند عامل ژنتیکی نیز داشته باشد.

دکتر حیدر با بیان اینکه برخی افراد تنها به دلیل زیبایی برای انجام جراحی اقدام می‌کنند، گفت: جراحی بینی، گونه، پلک و فک جزو دلایل مراجعه این دسته از افراد شده است.

رییس بخش جراحی دهان، فک و صورت بیمارستان سینا در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: برخی اختلالات مانند عارضه‌های مفصل گیجگاهی فک، باز نشدن دندان، گیر کردن فک، درد مفاصل صورت، به صدا درآمدن حرکات فک منجر به اختلال در زندگی افراد و مراجعه آنها برای درمان می‌شود.

به گفته وی، ایمپلنت، کاشت دندان از دست‌رفته، بازسازی فک و ... نیز جزو جراحی‌های دهان، فک و صورت محسوب می‌شوند.

وی درباره بروز برخی نواقصی که به دنبال صدمات ایجاد می‌شود، گفت: این ناهنجاری‌ها که به دلیل صدمات یا انجام برخی جراحی‌ها مانند برداشتن تومورها ایجاد و منجر به از دست رفتن بخشی از فک افراد می‌شود نیاز به بازسازی و پیوند دارد.

حیدر با بیان اینکه سالانه بیش از 120 هزار جراحی دهان، فک و صورت به دلیل صدمات و تصادفات در کشور انجام می‌شود، گفت: از این آمار بیش از 90 درصد به دنبال تصادفات که عمدتا موتورسواران و پرایدسواران هستند مراجعه می کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: اگر بیماران به موقع مراجعه کنند جراحی کاملا با موفقیت انجام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به جز موارد زیبایی تمام این جراحی‌ها در مراکز دولتی و دانشگاهی تحت پوشش بیمه هستند. 

اخبار اجتماعی - آنا