سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

این عسل، کیلویی 20 میلیون تومان! +عکس


گونداز برای اولین بار در سال 2009 متوجه زنبورهایی شد که به غار می روند و به مرور جمعیت آن ها روبه افزایش است. او پس از کنجکاوی های مختلف و با بررسی منطقه اطراف غار متوجه شد که زنبورها در حال کندوسازی و درست کردن عسل هستند.

باشگاه خبرنگاران: عسل خوراکی خوشمزه و مقوی است که پزشکان همیشه به خوردن آن توصیه می کنند. این ماده مقوی به سختی به دست آمده و به همین دلیل قیمت بالایی برای آن قرار داده شده است اما از آنجایی که هر وسیله و یا ماده خوراکی در دنیا یک نمونه گران ترین دارد نباید انتظار داشت که عسل از این دسته جدا باشد.

"گونای گوندوز" یک زنبوردار اهل ترکیه است که خانواده اش سه نسل به این کار مشغول بوده اند و حالا تولید کننده گران ترین عسل دنیا هستند. گران ترین عسل دنیا در دل یک غار معدنی و در عمق 1800 متری این غار بدست می آید و کاملا طبیعی ساخته شده است.





گونداز برای اولین بار در سال 2009 متوجه زنبورهایی شد که به غار می روند و به مرور جمعیت آن ها روبه افزایش است. او پس از کنجکاوی های مختلف و با بررسی منطقه اطراف غار متوجه شد که زنبورها در حال کندوسازی و درست کردن عسل هستند.

او با کمک چند صخره نورد حرفه ای به دل این غار رفته و در آنجا توانستند 18 کیلوگرم از عسل زرد و بسیار مرغوب را بیابند. این عسل ها در طول 7 سال گذشته ساخته شده اند و این یعنی سرشار از انرژی و البته پرخاصیت ترین عسل هستند و این مورد در آزمایشگاه های مختلف نیز ثابت شده است.

این زنبوردار که در شمال ترکیه زندگی می کند برای هر کیلوگرم از عسل های مرغوب خود قیمت باورنکردنی 6800 دلار را قرار داده است. این قیمت با دلار 2950 تومانی عددی مشابه با 20 میلیون تومان خواهد شد که در نوع خود بسیار زیاد است.


ویدیو مرتبط :
گوجه فرنگی کیلویی 250 تومان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میوه جدید، کیلویی 40 هزار تومان + عکس



میوه جدید، کیلویی 40 هزار تومان + عکس

میوه فیسالیس بومی مناطق آمریکای جنوبی و ترکیبی از طعم میوه های توت فرنگی، گیلاس، کیوی و آناناس است که به دلیل طعم خوش و بی نظیرش در کشورهای اروپایی و آمریکایی طرفداران زیادی دارد.

 

   ,فیسالیس,عکس میوه فیسالیس,اخبار,اخبار اقتصادی,اقتصاد روز ایران

 

آفتاب: نخستین تولیدکننده میوه فیسالیس در کشور گفت: برای نخستین بار این میوه در ورامین تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

 

محمدرضا تیموری افزود: میوه فیسالیس بومی مناطق آمریکای جنوبی و ترکیبی از طعم میوه های توت فرنگی، گیلاس، کیوی و آناناس است که به دلیل طعم خوش و بی نظیرش در کشورهای اروپایی و آمریکایی طرفداران زیادی دارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون این میوه در شش هزار متر مربع از گلخانه های ورامین زیر کشت قرار گرفته که در فصل زمستان کشت و در بهار برداشت می شود.

 

این تولیدکننده میوه فیسالیسی با اشاره به تولید اقتصادی این میوه گفت: بر اساس آمار جهانی، میوه فیسالیس در هر هکتار بین 22 تا 36 تن تولید می شود که هر 100 گرم آن در بازار به قیمت سه تا چهار هزار تومان به فروش می رسد.

 

وی با بیان این که، میوه فیسالیس به دلیل قرار گرفتن در لفاف کاغذی شکل فاقد هرگونه آلودگی و عوامل بیماری زا است، اظهار داشت: این میوه بدون نگهداری در یخچال بیش از 10 روز ماندگاری دارد و در صورت نگهداری در یخچال حدود 2 ماه مدت زمان ماندگاری این میوه نیز افزایش می یابد.

 

تیموری در گفت و گو با ایرنا به خواص درمانی این میوه اشاره کرد و گفت: این میوه یکی از غنی ترین منابع طبیعی آنتی اکسیدان ها و سرشار از ویتامین های A - E - C - P - F است و بدن انسان را در مقابل خنثی سازی رادیکال های آزاد که موجب بروز بیماری هایی همچون سرطان، سکته قلبی، پروستات، آسم و آلرژی می شود، حفاظت می کند.

وی با بیان این که، از میوه فسالیس در تهیه کرم های آرایشی نیز استفاده می شود تصریح کرد: همچنین مصرف این میوه تاثیر بسزایی در شادابی و طراوت پوست و تقویت قوای جنسی دارد./آفتاب