سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

این درخت در واشنگتن نماد استقامت است


در دل پارک ملی المپیک واشنگتن و در بین دو تخته سنگ در ساحل Kalaloch، درختی با سماجت بین این دو تخته سنگ و خاک فرسایش یافته به طوری که فقط چند ریشه ی آن به آنها وصل است، آویزان مانده است. این درخت به درخت زندگی مشهور شده است.

 
 
 
 
  صبح بخیر: در دل پارک ملی المپیک واشنگتن و در بین دو تخته سنگ در ساحل Kalaloch، درختی با سماجت بین این دو تخته سنگ و خاک فرسایش یافته به طوری که فقط چند ریشه ی آن به آنها وصل است، آویزان مانده است. این درخت به درخت زندگی مشهور شده است. برخی از افراد این درخت را جادویی و برخی دیگر فنا ناپذیر می نامند. ولی به نظر من این درخت فقط یک درخت جنگنده و مقاوم است.



ریشه های گسترش یافته ای که در وسط قرار دارند، باعث می شوند که درخت در تقلا برای حفظ زندگی شیرین خود به نظر برسد، در حالی که آویزان است و آنچه که واقعا تعجب آور است، روشی است که توسط آن درخت توانسته برای سال ها زنده بماند و جوانه های سبز تازه بزند، در حالی که ریشه های آن ارتباط بسیار کمی با خاک دارند. این درخت هیچگاه سقوط نکرده است، حتی در طول طوفان هایی که دائما در ساحل رخ می دهد. اگر چه درختان سالم بسیاری در اثر حوادث آب و هوایی از بین رفته اند، اما درخت زندگی سال به سال به زندگی خودش ادامه می دهد.



این درخت عجیب و غریب یک صنوبر سیتکا است، اما یک نام رسمی ندارد. بنابراین مردم خود برای این درخت نام هایی چون "درخت زندگی" و "درخت فراری" انتخاب کرده اند. فضای خالی در سمت راست قسمت زیرین درخت، که سقفی ساخته شده از ریشه دارد، به درستی به نام غار ریشه درختی نام گذاری شده است. 



بر اساس گزارش های مختلف عامل تشکیل این غار، جریان کوچکی است، که به سمت اقیانوس روانه بود. این جریان کوچک در چندین دهه به صورت آرام خاک زیر درخت را شسته است. هیچ کس به طور دقیق نمی داند که چه مدت است که این درخت بدین صورت آویزان مانده است.



ویدیو مرتبط :
نماهنگ "عاشورا نماد استقامت "

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا درخت نقاشی‌های کودکان آبی است!



 

 

نقاشی کودکان

 

محققان دانشگاه ویسکونزین با انجام آزمایشهایی بر روی کودکان چهار و پنج ساله دلیل استفاده از رنگهای نامتناسب با طرح را در نقاشی های کودکان اعلام کردند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان اعلام کردند دلیل اینکه برخی از کودکان درختان را به رنگ آبی کشیده و علف ها را قرمز رنگ آمیزی می کنند این است که مغز این کودکان توانایی تلفیق رنگ و شکل یک جسم را با یکدیگر ندارد.



به بیانی دیگر مغز شکل و رنگ یک جسم را در دو گروه متفاوت نرونی ذخیره می کند و عدم توانایی در تلفیق اطلاعات این دو گروه منجر به شکل گرفتن درختی آبی یا ماهی سبز در نقاشی یک کودک خواهد شد. محققان دانشگاه ویسکونزین بر این اساس اعلام کردند چنین کودکانی هنوز توانایی برقراری ارتباط میان اطلاعاتی که در مغز آنها ذخیره شده است را به دست نیاورده اند.



به منظور اثبات این نظریه دانشمندان از 28 کودک چهارساله و 28 کودک پنج ساله در یک آزمایش استفاده کردند. در این آزمایش سه شکل مختلف از یک تصویر در فاصله ای کوتاه در رایانه به کودکان نشان داده شد. بلافاصله پس از آن تصویری جدید نمایش داده شده و محققان از کودک پرسیدند آیا این تصویر با آنچه قبلا دیده است مشابه است یا تفاوت دارد.



نتایج نشان داد کودکان چهار ساله به خوبی قادر به تشخیص دادن رنگ جدید در اشکال بودند اما متوجه جابجایی رنگ اصلی دو شکل از میان دیگر اشکال نشدند. در مقابل کودکان پنج ساله این مشکل را نداشتند و به خوبی قادر به تشخیص تفاوتهای به وجود آمده درتمامی شکلها و رنگها بودند.



بر اساس گزارش نیوساینتیست، محققان معتقدند این نظریه می تواند دلیل استفاده کودکان از رنگهای نابه جا در نقاشی هایشان را توضیح داده و نشاندهنده رشد توانایی تلفیق انواع مختلف اطلاعات بصری در سن پنج سالگی کودکان به شمار رود.