سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

این دختر فقط باید چیپس و شکلات بخورد!


این دختر 16 ساله یك رژیم غذایی سرشار از كربوهیدرات شامل شكلات، چیپس و بیسكویت را شروع كرده و هر روز آن‌ها را در كنار داروهایش می‌خورد





صبح بخیر:  الی ویلكینسون، دختر نوجوانی بود كه در صف پیوند كبد قرار داشت و اگر ظرف مدت 6 ماه این پیوند را دریافت نمی‌كرد به‌طور قطع جان خود را از دست می‌داد اما الی نه تنها زنده ماند بلكه با انتخاب یك رژیم غذایی عجیب بیماری خودش را هم درمان كرد.

این دختر 16 ساله یك رژیم غذایی سرشار از كربوهیدرات شامل شكلات، چیپس و بیسكویت را شروع كرد و هر روز آن‌ها را در كنار داروهایش خورد. با انجام این‌كار به‌طور معجزه‌آسایی كبد خانم ویلكینسون شروع به ترمیم كرد، به‌طوری كه درنهایت پزشكان او را از فهرست پیوند اعضا خارج كردند.

او دراین‌باره می‌گوید: «هیچ‌كدام از دوستانم نمی‌توانند این موضوع را باور كنند. من شروع به خوردن چیزهایی كردم كه به ظاهر برایم مضر بودند اما نه تنها این‌كار برایم خطرناك نبود بلكه در نهایت باعث بهبود من شد.»

سال گذشته الی به یكباره بیمار شد و به‌شدت حالت تهوع و استفراغ پیدا كرد. بعد از مراجعه به بیمارستان پزشكان متوجه شدند این دختر چند سال دچار مشكلات كبدی بوده اما از آن اطلاع نداشته است. در نتیجه این بیماری، كبد الی به‌طور جدی آسیب دیده بود و باید هرچه سریع‌تر تحت عمل جراحی پیوند قرار می‌گرفت.

پزشكان معتقدند رژیم غذایی الی كه شامل بیسكویت، شكلات، چیپس، نان و پنیر بود، انرژی و پروتئین مورد نیاز این دختر را در این مدت فراهم كرده است. كربوهیدرات‌های موجود در این مواد غذایی در بدن الی تبدیل به قند شد و به او در ترمیم كبدش كمك كردند.اما در هر حال پزشكان به الی هشدار دادند هنوز خطر به‌طور كامل از او دور نشده و ممكن است الی در آینده باز هم نیاز به پیوند كبد پیدا كند.


ویدیو مرتبط :
دختر ی که نمی تواند از راه دهان غذا بخورد ؛ تغذیه پرنترال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چیپس، جان دختر بچه را گرفت +عکس



این دختر بچه مدرسه ای به دلیل آلرژی غذایی پس از مصرف چیپس و سس کاری در گذشت.

 

آلرژی غذایی,علایم آلرژی

 

"هالی استاکی" 12 ساله ساعتی بعد از مصرف غذا روی زمین افتاد و نفس کشیدن برایش سخت شد. پدر و مادرش سعی در آرام کردن او داشتند اما وضعیت وی هرلحظه وخیم تر میشد . پدرش او را به حمام برده و زیر دوش آب سرد گرفت اما این امر هم کمکی به او نکرد تا اینکه در دستان پدرش در حالیکه میگفت " دوست ندارم بمیرم" نفسش قطع شد. پدرش میگوید با اینکه سعی کرده است با "سی پی آر" وی را بازگرداند اما موفق نشده است و مادرش هم با اورژانس تماس گرفته و آنها سریع خود را به خانه این خانواده میرسانند اما دیگر دیر شده بوده و این دختر بچه جان خود را از دست داده بود.

 

آلرژی غذایی,علایم آلرژی

 

یک متخصص آلرژی معتفد است به احتمال زیاد وی دچار آلرژی غذایی به چیپس و یا سس کاری بوده است اگرچه این امر اثبات نشده است اما با توجه به علائم و زمان شروع حمله احتمال این مسئله بیش از دیگر چیزهاست./جام نیوز