سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

ایده هایی برای آسایش بیشتر در زندگی


اگر پول زیادی دارید و نمی دانید چطور خرج کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم با ایده هایی که در اینجا به شما نشان می دهیم کمی از پولتان را برای آسایش بیشتر در خانه خرج کنید.

یک پزشک: اگر پول زیادی دارید و نمی دانید چطور خرج کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم با ایده هایی که در اینجا به شما نشان می دهیم کمی از پولتان را برای آسایش بیشتر در خانه خرج کنید.

ایده ی زیر با اینکه خیلی جالب به نظر می رسد ولی در کشور ما که بیشتر خانه ها واحدی هستند امکان پذیر نمی باشد ولی اگر خانه ی بزرگی دارید حتما درموردش فکر کنید. داشتن یک اتاق مخفی, هم می تواند تا اندازه ای مفید باشد هم مضر. فرض کنید وسیله ای دارید که نمی خواهید کسی ببیند و یا کسی به خانه تان آمده که نمی خواهید با وی روبرو شوید در این صورت به راحتی می توانید از این اتاقک استفاده کنید. برای ترساندن دیگران هم کاربرد دارد ولی اگر دزدی به خانه تان بیاید و در همچین مکانی پنهان شود شما متوجه حضورش نمی شوید

ایده هایی برای آسایش بیشتر در زندگی

ایده ی زیر برای شهرهایی که با ساحل فاصله ی زیادی دارند کاربردی است. دوش گرفتن در این حمام ها به شما حس شنا کردن در دریا را منتقل خواهد کرد

ایده هایی برای آسایش بیشتر در زندگی

پنجره ای که به صورت طبیعی و با استفاده از نور خورشید افکت های نوری زیبایی را در خانه تان به وجود می آورد

ایده هایی برای آسایش بیشتر در زندگی

با ساخت این وان های کوچک و زیبا, حیوانات خانگی خودتان را در روزهای گرم تابستانی خوشحال سازید

ایده هایی برای آسایش بیشتر در زندگی

کشوهای سردکننده می توانند جایگزین خوبی برای فریزهای بزرگ شوند. این ایده برای خانه هایی که آشپزخانه ی کوچکی دارند مناسب است

ایده هایی برای آسایش بیشتر در زندگی

این دستگیره ی هوشمند به شما کمک می کند هربار که از خانه خارج می شوید نگران بسته بودن شیر گازها و خاموش بودن لامپ ها نباشید. همه چیز به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد

ایده هایی برای آسایش بیشتر در زندگی

تخت خوابی بی انتها…با این تخت و یا بهتر است بگوییم تخت ها دیگر نگران کمبود جای خواب نباشید

ایده هایی برای آسایش بیشتر در زندگی

وقتی می توان به راحتی از این سرسره ی استیل لیز خورد و پایین آمد, چرا باید از پله ها استفاده کنیم؟ هم در زمان و انرژی صرفه جویی می شود و هم حس شادابی زیادی به شما منتقل می کند

ایده هایی برای آسایش بیشتر در زندگی

سرسره , راه پله و کتابخانه در یک جا…ادغامی زیبا و کاربردی

ایده هایی برای آسایش بیشتر در زندگی

صندلی هایی به شکل تاب…این ایده هم می تواند انرژی مثبتی به اعضای خانواده انتقال دهد

ایده هایی برای آسایش بیشتر در زندگی


ویدیو مرتبط :
ایده هایی برای زندگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چطور زندگی ایده‌آلی بسازید؟



 

 

سن مناسب ازدواج, زمان ازدواج

 

داشتن یک رابطه سالم و صمیمی، زندگی زناشویی شما را استوار می کند و این نوید را می دهد که یک زندگی آرام و خوش را درکنار همسرتان خواهید داشت. برای رشدرابطه زناشویی باید نکاتی را از همین امروز یاد بگیرید و خود را برای مواجه شدن با آنها در زندگی مشترک آماده کنید.

 

 

رابطه تغییر می کند

 

شما باید بپذیرید که یک رابطه می تواند تغییر کند و متحول شود. بعضی از تغییر و تحولات نامحسوس هستند و با گذشت زمان خود را نشان می دهند. در دوره هایی از زندگی شما تغییرات مهمی را مشاهده می کنید. سعی نکنید روند این تغییرات را کند یا تند کنید. در مسیر زندگی و رابطه زناشویی تان پیش بروید و با شرایط سازگار شوید.

 

گفتگو مهم است

 

باید با همسرتان گفتگو کنید و اهداف و انتظاراتتان را مطرح کنید. اگر قرار است تصمیم جدیدی بگیرید باید آنرا با یکدیگر درمیان بگذارید. زن و شوهرهایی که به این مسئله اهمیت نمی دهند شکاف عمیقی در رابطه با همسرانشان ایجاد می کنند.

 

وقتی اختلاف نظر بالا می گیرد...

 

اختلاف نظر و تفاوت دیدگاه ها در رابطه زناشویی نه تنها غیرعادی نیست بلکه اگر بتوانید آن را با سازش و آرامش حل و رفع کنید، شما را به همسرتان نزدیک تر می کند و سلامت رابطه را تضمین می کند. شما نمی توانید زندگی رویایی سرشار از آرامش و رفاه و آسایش را به واقعیت تبدیل کنید.

 

زیرا روزهای تنش، فشار، عصبانیت، بی پولی، بداخلاقی و ناامیدی نیز واقعی هستند. اگرچه ریشه اختلافات معمولا انتظارات غیرواقعی و نامعقول و موضوعات پیش پا افتاده ای هستند اما شما نمی توانید آنها را به کلی رفع کنید و توقع داشته باشید، هیچ تنشی در رابطه نداشته باشید. به جای رویاپردازی که ای کاش زندگی سرشار از تفاهمی می داشتید می توانید با صداقت، آرامش و فاصله گرفتن از خودخواهی و خودمداری اختلافات را حل کنید و یا با آنها سازش کنید.


اگر می خواهید اختلاف نظرها را کم کنید و یک تعامل درست با همسرتان داشته باشید این موارد را رعایت کنید.

 

خانواده ها را بشناسید: برای اینکه ریشه مشکلات و اختلاف نظرها را بهتر بشناسید، سعی کنید به تفاوت های فکری، فرهنگی و طبقاتی با همسرتان توجه کنید. او در چه خانواده ای رشد کرده است؟ پدرومادرش چگونه به مشکلات نگاه می کنند؟ خود شما در چه خانواده ای و با چه باورهایی بزرگ شده اید؟ خیلی عجیب نیست که شما با همسرتان اختلاف فرهنگی و فکری داشته باشید.

 

حتی اگر در کل چندان تفاوتی نداشته باشید اما در هر صورت شما و همسرتان انسان هایی متفاوت هستید و در خانواده هایی متفاوت پرورش پیدا کرده اید. فرض کنید پدرومادر شما معمولا بر سر مواضعشان پافشاری می کنند و کمتر با یکدیگر سازش می کنند اما شما در خانواده همسرتان چنین چیزی نمی بینید.

 

در چنین موردی احتمالا شما از پدرومادر خودتان الگو می گیرید درحالیکه آنها الگوهای شایسته ای نیستند. پس شما باید کمی از الگوهای خودتان فاصله بگیرید و رفتار بهتری را در پیش بگیرید. رفتاری تقریبا مشابه آنچه همسر یا پدروماددرهمسرتان انجام می دهند.

 

به خودتان فرصت بدهید: برای حل و رفع مشکل یا اختلاف نظرتان کمی به خودتان و همسرتان فرصت بدهید. سعی نکنید همه چیز را درهمان لحظه حل کنید. فرصت به ارامش رسیدن و فکر کردن را از یکدیگر نگیرید. این مهلت برای بازاندیشی به شما کمک می کند تا از گفتن و عمل کردی که باعث رنجش و ناراحتی بیشتر می شود فاصله بگیرید.

 

حمایت های عاطفی را دریغ نکنید: حمایت عاطفی یعنی شما صرف نظر از تفاوت های فکری، اختلاف نظرها و ناراحتی های به وجودآمده به همسرتان علاقمند و وابسته باشید و طوری رفتار کنید تا او متوجه علاقه و عشق شما نسبت به خودش بشود. اگر واقعا به همسرتان علاقمند باشید حتی دراوج ناراحتی ملاجظه اش را خواهید کرد و به جای بدزبانی و توهین به او می فهمانید که باوجود این اختلاف نظرها برای حضورش در زندگی تان ارزش قایل هستید.


از چرخه اختلافات خارج شوید: بعضی از زوج ها سازش را در کنارآمدن با اختلافات می دانند بدون اینکه برای تمام کردن یا کم کردن آن تلاشی ببکنند. آنها در چرخه معیوب تفاهم عدم تفاهم باقی می مانند و هراز چندگاهی اختلافات به همراه جراحت هایی که ایجاد شده اند سرباز می کنند و اوضاع را بدتر از قبل می کنند. اجازه ندهید چنین وضعیتی در رابطه زناشویی تان به وجود بیاید. برای رسیدن به تفاهم تلاش کنید و اگر درجایی از رابطه نمی توانید به تفاهم واقعی برسید با آن کنار نیایید مگراینکه با تمام وجود این وضعیت را پذیرفته باشید.

 

نیازهایتان را بیان کنید: آنچه می خواهید به همسرتان بفهمانید را واضح، صریح و همراه با احترام بیان کنید. نیازها و خواسته هایتان را روشن بیان کنید. او را در ابهام نگذارید و منتظر نباشید همسرتان از اشارات و کنایات شما نیازهایتان را تشخثص بدهد. اگر نمی توانید صریح حرف بزنید شاید لازم باشد کمی برای این موضوع تمرین کنید. مثلا به جای اینکه بگویید«من دستم خیلی بسته ست» بگویید«من آزادی هام خیلی محدوده»یا«من از لحاظ مالی در فشارم.»

 

فقط راجع به یک مسئله صحبت کنید: همه مسائل و مشکلاتی که در کل رابطه داشته اید را باهم مطرح نکنید. زیرا در یک گفتگو نمی توانید به همه این مسائل رسیدگی کنید.

 

خودتان را مهار کنید: همه خشم و ناراحتی تان را ابراز نکنید. زیرا بسیاری از آنها غیرواقعی اند اما در همسرتان تاثیر منفی می گذارد.

 

دنبال برنده و بازنده نباشید: بیشترازاینکه بخواهید پیروز جروبحث ها باشید وحقتان را اثبات کنید به رابطه فکر کنید. در یک رابطه هر دونفر به یک اندازه برنده اند و به یک اندازه اشتباه می کنند. حتی اگر در یک مورد خاص همسرتان یا خودتان اشتباه بیشتری داشته اید بازهم نباید سهم دیگری را نادیده بگیرید.

منبع:برگرفته از اطلاعات