سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

اولین گوشی هوشمند به موزه رفت +عکس


اولین گوشی هوشمند جهان با نام سیمون که ساخت آی‌بی‌اِم بوده است، روانه موزه لندن شد.

تسنیم: اولین گوشی هوشمند جهان اکنون به اندازه‌ای پیر شده که می‌توان از حضورش در موزه بهره‌مند شد و ویترینی شکیل را به آن اختصاص داد.

"آی‌بی‌اِم سیمون" اولین گوشی هوشمند با شباهت بسیار به آجری نیم کیلویی بود که در سال 1994 برای فروش عرضه شد و اکنون برای ادامه زندگی به موزه علمی لندن رفته و به صورت دائمی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

ارزش این گوشی در زمان رونمایی 899 دلار که به پول فعلی معادل دو میلیون و 697 هزار تومان می‌شود، بوده که به مردم اجازه نوشتن متن، بروزرسانی تقویم و ارسال فکس را می‌داده است.

اولین گوشی هوشمند به موزه رفت/عکس

نمایشگر این گوشی سبز رنگ بوده و با قلمی که برای آن در نظر گرفته شده بوده، امکان کار با آن وجود داشت.

کاربران این گوشی‌ها می‌توانستند برنامه‌های اجرایی را که از طریق اسلات کاتریج بارگزاری می‌شده، اجرا کنند.

پیش از اینکه سیمون از رده تولید خارج شود، حدود 50 هزار نسخه فروخت.

شارلوت کانلی کارشناس این موزه به دیلی میل گفته است که سیمون در زمان خود بسیار جلوتر از تکنولوژی بوده است.

طول این گوشی 23 سانتی‌متر بوده که قطعا به راحتی در جیب جای نمی‌گرفته و طول عمر باتری آن نیز در صورت استفاده یک ساعت بوده است.

این گوشی قطعا هوشمندهای امروزی امکان اتصال به شبکه اینترنت سلولی را نداشته و کارایی آن بسیار محدودتر از چیزی بوده که به نسبت هوشمندهای امروزی تصور می‌کنیم.

سیمون که 9 سال قبل از بلک‌بری و 13 سال قبل از آیفون معرفی شد، تنها شش ماه در بازار موجود بود.


ویدیو مرتبط :
اولین گوشی هوشمند 30 مگاپیکسلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین گوشی هوشمند «VAIO» آمد +عکس


VAIO که دیگر جزئی از خانواده سونی نیست به عرضه محصولات جدید و متفاوتی پرداخته تا بتواند با محصولات سونی به رقابت بپردازد.

خبرگزاری مهر: VAIO که دیگر جزئی از خانواده سونی نیست به عرضه محصولات جدید و متفاوتی پرداخته تا بتواند با محصولات سونی به رقابت بپردازد.

اولین گوشی هوشمند «VAIO» آمد +عکس

VAIO Phone نام محصول جدید کمپانی VAIO است که مشترکا با یکی از اپراتورهای تلفن همراه با نام b-mobile عرضه خواهد شد. VAIO، پیش از این نیز به تولید و عرضه محصولاتی مانند لپ تاپ ها پرداخته بود اما این محصول اولین اسمارت فون هوشمند این کمپانی محسوب می شود.

اولین گوشی هوشمند «VAIO» آمد +عکس

از قابلیت های VAIO Phone می توان به مواردی مانند صفحه نمایش ۵ اینچی، اندروید۵.۰، ، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، حافظه رم ۲ گیگابایتی و سرعت پردازنده ۱.۲GHz را نام برد. طراحی این اسمارت فون در پشت دستگاه مسطح بوده اما در لبه های آن انحنای قابل توجهی دیده می شود.

اولین گوشی هوشمند «VAIO» آمد +عکس

تکنولوژی خاص و قابل توجهی در این  اسمارت فون دیده نمی شود و این کمپانی قیمت اولین محصول تولید شده خود را در حدود ۴۲۰ دلار  اعلام کرده است.