سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

اولین ماشین دنیا که در یک کیف جا می‌شود


یک مهندس ژاپنی موفق به طراحی و تولید یک ماشین قابل‌حمل و کوچک شده است که به راحتی در یک کوله‌پشتی جا می‌گیرد. در این صورت این وسیله، اولین ماشین دنیاست که در یک کیف جا می‌شود.

وبسایت نیکو - خاطره فرامرزیها: یک مهندس ژاپنی موفق به طراحی و تولید یک ماشین قابل‌حمل و کوچک شده است که به راحتی در یک کوله‌پشتی جا می‌گیرد. در این صورت این وسیله، اولین ماشین دنیاست که در یک کیف جا می‌شود.

اولین ماشین دنیا که در یک کیف جا می‌شود

کونیاکو سایتو بیست‌وشش‌ساله و همکارانش در کوکوآ موتورز به تازگی از تولید یک وسیله حمل‌و‌نقل به نام واک کار Walk Car خبر دادند که به اندازه یک لپ‌تاپ است و با باطری لیتیومی کار می‌کند. این وسیله که ظاهری شبیه اسکیت بورد دارد، مانند یک ماشین عمل می‌کند.

این ماشین نازک از آلومینیوم ساخته شده و وزن آن بسته به اینکه برای استفاده داخلی باشد یا خارجی، بین دو تا سه کیلوگرم متغیر است.

سایتو می‌گوید به دلیل سادگی راندن این ماشین، انتظار می‌رود که مورد استفاده عمومی قرار گیرد. این صفحه آلومینیومی سبک، از آنچه به نظر می‌رسد قوی‌تر است و تا 120 کیلوگرم وزن را تحمل می‌کند.

این ماشین کوچک پس از سه ساعت شارژ، به حداکثر سرعت 10 کیلومتر بر ساعت و برای مسافت‌های طولانی به 12 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.



تولیدکنندگان اولین ماشین کیفی دنیا معتقدند رانندگی با این ماشین بسیار ساده است. به محض اینکه راننده بر روی آن بایستد، واک کار به صورت خودکار شروع به حرکت می‌کند و با پایین آمدن از آن هم، ماشین به سادگی می‌ایستد. برای تغییر مسیر هم راننده تنها باید وزن خود را بر روی صفحه تغییر دهد.

بیشترین مزیت واک کار این است که دیگر نیازی به جای پارک ندارد، چون به سادگی در یک کیف کوچک جا می‌شود. سایتو می‌گوید پس از مطالعات در زمینه سیستم‌های کنترل موتور ماشین‌های الکتریکی، ایده شیوه جدیدی از رانندگی به ذهن او خطور کرد. وی می‌گوید : «من همیشه فکر می‌کردم که آیا می‌شود وسیله حمل‌ونقلی ساخت که در یک کیف جا شود؟» و سپس اضافه می‌کند «من مطمئنم واک کار از وسایل نقلیه مانند Segway و از اسکوتر  Winglet تویوتا جلو می‌زند. به نظر من تاکنون وظیفه تولید محصولات جدید بر عهده آمریکا بوده و ژاپن تنها نسخه‌های بهتر همان محصولات را تولید می‌کرده است. اما واک کار، یک محصول کاملاً جدید است و من این بار می‌خواهم به دنیا نشان دهم که ژاپن هم می‌تواند دست به خلاقیت و تولید بزند.»

علاقه‌مندان می‌توانند واک کار خود را از پاییز 2015 در سایت Kickstarter سفارش دهند. انتظار می‌رود که عرضه این ماشین کوچک تا بهار 2016، طول بکشد. قیمت هر واک کار، چیزی در حدود 100.000 ین ژاپن، معادل 800 دلار برآورد شده است.


ویدیو مرتبط :
اولین ماشین دنیا که در یک کیف جا می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین توپ هوشمند دنیا که ماشین لباس شویی می‌شود + تصاویر



اخبار علمی - اولین توپ هوشمند دنیا که ماشین لباس شویی می‌شود + تصاویر

در دنیای کنونی به خاطر صرفه جویی در مصرف انرژی، دانشمندان نسل جدیدی از وسایل خانگی را تولید نموده‌اند که این توپ هوشمند یکی از نمونه‌های آن است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یک دانش آموز ‌کلمبیایی به تازگی یک توپ شستشوی لباس تولید کرده که در داخل آن آب ریخته می‌شود و آنگاه با استفاده از منافذ ریز قرار داده شده بر روی توپ، تمامی لکه‌ها و گرده‌های موجود بر روی لباس پاک می‌‌گردد.

 

اخبار ,اخبار علمی ,توپ هوشمند


گفتنی است، ارتعاشات ‌ سطح توپ که در تمامی محیط ظرف، کاسه یا ماشین لباس شویی پخش می‌شود، سبب پاک شدن البسه می‌گردد.

 

اخبار ,اخبار علمی ,توپ هوشمند


 بررسی‌ها نشان می‌دهند، هدف طراح این وسیله منحصر به فرد که جوایز متعددی در جشنواره‌های ابداعات و اختراعات در سطح جهان به دست آورده، مراقبت از پارچه‌ها، کاهش تلاش لازم برای شستشو‌ و مراقبت از پارچه، کاهش مصرف آب، انرژی و مواد شویندهٔ قلیایی مخرب محیط زیست است. این دستگاه در حقیقت همانند یک آهن ربا عمل می‌کند و مواد کثیف و گرد و غبار را به سوی خود جذب می‌کند.

 

اخبار ,اخبار علمی ,توپ هوشمند


طراح این ایده در یک رقابت جهانی با جایزه ۵ هزار یورویی برای تامین هزینهٔ تولید در سطح انبوه شرکت کرده است.

 

اخبار ,اخبار علمی ,توپ هوشمند

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران