سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

اولین دندان درد تاریخ! +عکس


دانشمندان اولین شواهد پوسیدگی دندان را در فسیل انسانی متعلق به 13 هزار و 700 سال پیش کشف کردند.این شواهد نشان می دهد که انسان های اولیه از دندان درد بسیار رنج می بردند

ایرنا: دانشمندان اولین شواهد پوسیدگی دندان را در فسیل انسانی متعلق به 13 هزار و 700 سال پیش کشف کردند.این شواهد نشان می دهد که انسان های اولیه از دندان درد بسیار رنج می بردند.

این پوسیدگی در بقایای اسکلت یک شکارچی عصر حجر که بیش از 13 هزار سال قبل در منطقه ای در مراکش کنونی زندگی می کرده است، کشف شد.

در این پژوهش دانشمندان وضعیت دندانی 52 اسکلت موجود در یک مجموعه فسیل با عنوان Grotte des Pigeons را مورد بررسی قرار دادند. این فسیل ها که در شرق مراکش کشف شدند توسط محققان به مدت 10 سال مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

به گفته محققان انسان های عصر حجر بیشتر از مواد غذایی با کربوهیدرات بالا تغذیه می کردند و به همین دلیل دندان های آنها پوسیدگی بسیاری را نشان می دهد.

به گفته محققان وضعیت بد دندان ها نشان می دهد این افراد اغلب از درد دندان رنج می بردند.

دکتر لوئیس هامفری از موزه تاریخ طبیعی لندن در این مورد گفت : در بیشتر دندان های این فسیل، عصب دندانی وجود ندارد و این مساله نشان می دهد دندان فرد در آن زمان با درد شدید همراه بوده است.

به گفته محققان پوسیدگی های بسیار شدیدی همراه با حفره ها و سایر ضایعات در دندان های این انسان ها مشاهده شد.

محققان می گویند نخستین شواهد دندان پزشکی از حدود 6500 سال پیش روی فسیل های انسانی یافت شد. در آن زمان از موم برای پر کردن حفره های دندان استفاده می کردند.

نتایج کامل این بررسی در نشریه پناس PNAS منتشر شده است.



ویدیو مرتبط :
‫اولین و مشهورترین عکس های تاریخ‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین عکس «سیاه‌وسفید» و «رنگی» تاریخ + عکس



اولین عکس «سیاه‌وسفید» و «رنگی» تاریخ + عکس
خبرگزاری فارس: از اولین عکسی که در دنیا ثبت شد تا امروز که عکاسی به سادگی فشردن یک دکمه شده است، نزدیک به دو قرن و نیم می‌گذرد از لحظه‌ای که دریچه‌ای جدید به دنیای خاطرات و لحظات ما باز شد.
عکس زیر اولین عکس جهان است که در سال 1826 توسط عکاس فرانسوی «ژوزف نیسه فور نیپس» ثبت شد، او این عکس را در طی هشت ساعت با فرایندی که آن را «هلیوگرافی« نامید، ثبت کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب


اما پس از ثبت اولین عکس، مشتاقان عکاسی باید نیم قرن منتظر می‌ماندند تا بتوانند اولین عکس رنگی را در قاب عکس و آلبوم‌های خود داشته باشند. تصویر زیر که اولین عکس رنگی تاریخ است در سال 1872 توسط «لوئیز دوکس دو هارون» در فرانسه ثبت شد./فارس

 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب