سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

انیمیشن کوتاه فرانسوی با نام Voltige


Léo Brunel یک طراح گرافیک جوان فرانسوی و دانشجوی انیمیشن سه بعدی در MOPA است که انیمیشن کوتاهی به نام Voltige سومین پروژه او می باشد.

صبح بخیر: Léo Brunel یک طراح گرافیک جوان فرانسوی و دانشجوی انیمیشن سه بعدی در MOPA است که انیمیشن کوتاهی به نام Voltige سومین پروژه او می باشد.

Voltige در واقع یک فیلم کوتاه یک دقیقه و نیمه است که در آن دو مکانیک با یک ماشین دردسر های آکروباتیک و با مزه ای را تجربه می کنند.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

انیمیشن کوتاه فرانسویِ Voltige


ویدیو مرتبط :
انیمیشن رستوران فرانسوی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: این انیمیشن های کوتاه را دانلود کنید


مهم نیست چند سالتان است، مطمئناً انیمیشن ها و کارتون های خوب را دوست دارید. همه ما کودکی مان را با کارتون های به یادماندنی گذرانده ایم. ولی فراموش نکنید که هنوز هم انیمیشن های خوبی ساخته می شوند که نباید آنها را از دست بدهید.

 
 


صبح بخیر :
  مهم نیست چند سالتان است، مطمئناً انیمیشن ها و کارتون های خوب را دوست دارید. همه ما کودکی مان را با کارتون های به یادماندنی گذرانده ایم. ولی فراموش نکنید که هنوز هم انیمیشن های خوبی ساخته می شوند که نباید آنها را از دست بدهید. در زیر چند مورد از آنها را معرفی کرده ایم، اگر آنها را تماشا نکرده اید، حتماً زمان بگذارید و آنها را ببینید، چون ما معتقدیم ارزش وقت گذاشتن را دارند.

صفر (ZERO)

این انیمیشن داستان عشقی خوبی را تعریف می کند که حس خوبی به بیننده می دهد. کارگردان آن کریستوفر کیزلوس است و جایزه بهترین انیمیشن را از جشنواره فیلم های کوتاه لوس آنجلس و جشنواره فیلم بین المللی رود آیلند برده است و از زمان آپلودش در یوتیوب، تابحال به 35 زبان دنیا ترجمه شده است. این داستان چیزی بیشتر از یک داستان عشقی است و تأکیدش بر تبعیض است و دنیا را به شکلی تصور می کند که موقعیت هر کس در جامعه با شماره اش سنجیده می شود و همانطور که حدس می زنید، قهرمان داستان ما شماره اش صفر است! حتماً این انیمیشن را تماشا کنید.


کیوی (Kiwi)

نمی دانیم بگوییم این فیلم الهامبخش است یا در واقع غم انگیز است، ولی از یک چیز مطمئنیم و آن اینکه حتماً توجه شما را جلب می کند. این انیمیشن را دونی پرمدی به عنوان بخشی از تز فوق لیسانسش تهیه کرده و به ما نشان می دهد که یک پرنده کوچک کیوی چه تلاش هایی که برای تجربه حس پرواز انجام نمی دهد. نمی دانیم در انتها او زنده می ماند یا خیر، ولی بعضی از بینندگان دوست دارند فکر کنند که او زنده می ماند. ولی اگر زنده نماند تأثیر بیشتری خواهد داشت. البته قضاوت بر عهده بیننده است، ما چیزی نمی گوییم!


بالا برده (Lifted)


انیمیشن های زیادی از کمپانی Pixar در یوتیوب یافت می شوند و این یکی انیمیشن خوبی است. البته شاید زیاد دلگرم کننده نباشد، ولی قطعاً خنده دار است. داستان آن در مورد موجودی فضایی به نام استو است که امتحان عملی آدم ربایی دارد و سعی دارد که یک کشاورز خوابیده را بدزدد. این انیمیشن در سال 2007 با راتاتویی پخش شد و همین توضیح می دهد که چرا کشاورز خوابیده در این انیمیشن شباهتی انکارناپذیر با لینگوئینی، شخصیت اصلی انیمیشن راتاتوئی دارد.


آلما (Alma)

از فیلم های بامزه و دلگرم کننده که بگذریم، به انیمیشن های تاریکتر می رسیم. آلما که در سال 2009 توسط رودریگو بلاس (از انیماتورهای سابق پیکسار) ساخته شده، داستانی در مورد کودکی می گوید که در یک روز خوبی در خیابان های برفی بارسلونا راه می رود. ولی گول موسیقی آرام و فضای کریسمس آن را نخورید، داستان در انتها تاریک و سرد می شود. تا یادمان نرفته بگوییم آلما در زبان اسپانیایی به معنای "روح" است. ارتباط آن با فیلم را در پایان انیمیشن می بینید.


روز و شب (Day and Night)

دوباره به داستان های جالب تر برمی گردیم. این انیمیشن داستان کوتاه دیگری از پیکسار است. روز و شب که ترکیبی از انیمیشن دوبعدی و سه بعدی است، داستان رقابت بین روز و شب را نشان می دهد. ولی این رقابت سخت در نهایت تبدیل به دوستی خوبی می شود و این دو در پایان از کنار هم بودن لذت می برند. انیمیشن و داستان آن ما را یاد لونی تونز می اندازد که در کودکی تماشا می کردیم.
روز و شب جایزه بهترین فیلم کوتاه سی و هشتمین دوره جوایز آنی را از آن خود نموده و نامزد بهترین انیمیشن کوتاه در هشتاد و سومین دوره اسکار هم بوده است.


ساعت زنگدار (Alarm)


مطمئنیم که خیلی ها با این فیلم کوتاه ارتباط خوبی برقرار می کنند. زیرا همه ما بارها تلاش کرده ایم که برای خود زنگ بیدارباش کوک کنیم تا به موقع بیدار شویم. کاراکتر اصلی این انیمیشن کار دیگری می کند و چندین ساعت کوک می کند، و فقط به اتاق خوابش بسنده نمی کند، بلکه در کل خانه ساعت می گذارد!

این فیلم کوتاه توسط تیم انیمیشن مستقل کره ای به نام Mesai ساخته شده و کارگردان آن مو-هیون جانگ است. خودتان این انیمیشن را ببینید و قضاوت کنید که قسمت بیدار شدن و مجادله با خواب سخت ترین کار دنیاست یا خیر!


بازی گری (Geri’s Game)

گِری نام شخصیت اصلی این انیمیشن است که در یک روز پائیزی در پارک با خودش شطرنج بازی می کند. اگر نمی دانید که چطور می توانید در بازی شطرنج خودتان را ببرید، حتماً این فیلم کوتاه را تماشا کنید.
این انیمیشن جایزه بهترین انیمیشن کوتاه در اسکار 1997 را از آن خود کرده است. البته فراموش کردیم بگوییم که گری در انیمیشن "داستان اسباب بازی 2" (Toy Story 2) هم حضور داشت و همان کسی بود که وودی را تعمیر کرد.


هشت پا (Oktapodi)

شما برای عشقتان تا کجا می روید؟ هشت پا نام یک فیلم کوتاه فرانسوی است که به ما نشان می دهد چگونه دو هشت پا برای ماندن کنار هم، بر یک سری اتفاقات جالب و خنده دار غلبه می کنند و از چنگ مسئول تحویل رستوران فرار می کنند. این فیلم کوتاه را تماشا کنید تا ببینید چطور عشق واقعی بر خطرات و مشکلات پیروز می شود، به خصوص اگر قرار باشد ناهار یک نفر دیگر بشوید!

هشت پا در ابتدا یک پروژه پایان نامه دانشجویی بود که چندین جایزه گرفت و نامزد دریافت جایزه بهترین انیمیشن کوتاه اسکار شد.


بریانی فرانسوی (French Roast)

این فیلم کوتاه بیشتر درس اخلاقی می دهد، پس آن را با نامش قضاوت نکنید. سازنده آن فابریس او. ژوبر نام دارد که در کمپانی DreamWorks انیماتور بوده است. بریانی فرانسوی داستان یک تاجر باکلاس را تعریف می کند که کیف پولش را جا گذاشته و حالا در یک کافی شاپ باکلاس قهوه می نوشد. او برای آنکه وقت تلف کند و راه حلی بیابد تا خجالت زده هم نشود، پشت سر هم قهوه سفارش می دهد. در طول روز قهرمان داستان ما با شخصیت های مختلفی آشنا می شود که در نهایت به او کمک می کنند تا از این مخمصه درآید. بریانی فرانسوی نامزد جایزه بهترین انیمیشن کوتاه در اسکار 2009 بوده است.


تا حدودی ابری (Partly Cloudy)

وقتی بچه بودیم به خیلی از ما می گفتند که لک لک ها ما را برای پدر و مادرهایمان آورده اند. ولی آیا آن زمان اصلاً به این فکر کرده بودید که این نوزادان از کجا می آیند؟! این انیمیشن کوتاه را ببینید تا خودتان متوجه شوید. پدر و مادرها باید داستان دیگری در مورد ابرها و لک لک ها پیدا کنند!