سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

انسان غارنشین زنده در شیراز! / عکس


چند سال پیش جوانان محل تصمیم گرفتنند عمو حاجی را به رودخانه ببرند تا آبی به بدن این مرد برسد، به همین منظور هنگامی كه عموحاجی در خواب بود او را در عقب یك وانت گذاشتند تا او را در رودخانه حمام كنند اما وقتی به رودخانه رسیدند، دیدند عمو حاجی در عقب وانت نیست زیرا او پیش از رسیدن، خود را به بیرون از وانت انداخته بود تا مبادا بدنش با آب آشتی كند وعمو حاجی همان جا گفته بود اگر تمیز شوم، مریض می‌شوم.

مردی كه در دهستان دژگاه دربخش دهرم شهرستان فراشبند "شیراز" روزگار می گذراند و به حاج عمو معروف است ، از حمام گریزان است و می گوید كه اگرتمیز شود، مریض می شود.

عمو حاجی كه چهره‌ای همانند انسان‌های غارنشین دارد و كهنسال به نظر می‌رسد كه حتی مردم عادی سن او را نزدیك به یك قرن می‌دانند، رنگ خاكستر گرفته و قشری ضخیم از چرك بر اندام او سنگینی می‌كند.

چند سال پیش جوانان محل تصمیم گرفتنند عمو حاجی را به رودخانه ببرند تا آبی به بدن این مرد برسد، به همین منظور هنگامی كه عموحاجی در خواب بود او را در عقب یك وانت گذاشتند تا او را در رودخانه حمام كنند اما وقتی به رودخانه رسیدند، دیدند عمو حاجی در عقب وانت نیست زیرا او پیش از رسیدن، خود را به بیرون از وانت انداخته بود تا مبادا بدنش با آب آشتی كند وعمو حاجی همان جا گفته بود اگر تمیز شوم، مریض می‌شوم.

عموحاجی از خوردن هر نوع خوراكی تازه و نوشیدن آب بهداشتی پرهیز می‌كند به گونه‌ای كه اگر به زورهم به او آب گوارا بنوشانند، عكس العمل منفی نشان می‌دهد و به شدت ابراز ناراحتی می‌كند.

حیوانات مرده و گندیده لذیذترین غذاها
لذیذترین غذاها به قول خودش، حیوانات مرده و گندیده است و فرقی ندارد كه این حیوان حلال و یا حرام گوشت باشد.

این سالخورده كه گفته می‌شود به دلیل مشكل عاطفی كه در ایام جوانی برای او رخ داده از مردم و اجتماع گریزان و گوشه عزلت و انزوا برگزیده سالیان سال است كه در زیر مكانی مسقف ماوا ندارد و در گرما و سرما درهوای آزاد به سر می‌برد.

برخی از جوانان و نوجوانان دژگاه برای عمو حاجی مرغ، گربه، روباه، خارپشت و حتی مار مرده می‌برند او این حیوانات را در گودالی در اطراف خود دفن می‌كند و پس از چند روز با آتشی كه در این گودال می‌افروزد، آن را نیم پز می‌كند و با ولع خاصی می‌خورد.

عمو حاجی پس از آن با خوردن آب گندیده كه در یك حلب زنگ زده و حشرات مختلف در داخل آن شناور هستند، وعده غذایی را به پایان می‌برد.

لیوان او یك حلب 5 /4 كیلویی روغن است و او با استفاده از این حلب روزانه نزدیك به پنج لیتر آب می‌نوشد.

لباس پوشیدن این مرد در دهستان دژگاه كه دارای گرمای نزدیك به 50 درجه سانتی گراد است شگفتی آور است زیرا او تمام لباس‌هایی را كه مردم این منطقه برایش می‌آورند، پس از بریدن آستین‌های پیراهن و پاچه‌های شلوار با دندان، آنها را برتن می‌كند.

لوازم زندگی او شامل یك چماق است كه پیشتر پلوس وانت بوده است و وزن آن 17 كیلوگرم است، استكان چایخوری این مرد عجیب یك كلاه ایمنی اسقاطی است و چند حلب كهنه روغن نباتی است كه بچه‌های این دهستان با آفتابه در این حلب‌ها برای او آب می‌ریزند.

عمو حاجی یك پیپ استثنایی هم دارد كه از یك زانوی سه اینچی آب تشكیل شده كه او سرگین ( فضولات)حیوانات را در آن می‌ریزد و آتش می‌زند و به آن پك می‌زند و با هر مرتبه پك، دود پر حجمی از دهانش خارج می‌شود.


ویدیو مرتبط :
انیمیشن انسان غارنشین - خنده دار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ربات انسان نما با چهره زنده + عکس



اخبار , اخبار علمی,تصاویر ربات انسان نما,ربات انسان نما با چهره زنده

 

ربات انسان‌نمای جدیدی که اخیرا در نمایشگاه الکترونیک هنگ‌کنگ رونمایی شده، از چهره‌ای کاملا زنده برخوردار بوده که می‌تواند حالات چهره انسان را شناسایی کرده و به شیوه‌ای طبیعی به آن پاسخ دهد.

این سر رباتیک موسوم به Ham که توسط دیوید هانسون، طراح رباتیک آمریکایی طراحی شده است، می‌تواند به سوالات ساده پاسخ داده و در شبیه‌سازی سناریوهای پزشکی مورد استفاده قرار بگیرد.

این سر با ماده نرم و قابل انعطافی موسوم به Frubber و با استفاده از مهندسی مکانیک نرم‌تن و نانوفناوری ساخته شده است. این ربات از منافذ واقعی پوست با اندازه‌های چهار در 40 نانومتر برخوردار است. دستگاه Ham با استفاده از نرم‌افزار تخصصی می‌تواند برخی حالات چهره انسان را شناسایی کرده و به شکل طبیعی به آن‌ها پاسخ دهد. ربات‌های انسان‌نما می‌توانند واقعا چهره انسان را ببینند، با آن‌ها ارتباط چشمی برقرار کرده و گفتار را درک کنند تا بتوانند با انسان وارد گفت‌وگو شوند.

این اولین رباتی نیست که توسط هانسون ساخته شده است؛ نسخه قبلی Ham از روی چهره آلبرت اینشتین ساخته شده بود و توجه زیادی را بخود جلب کرد. ربات انسان‌نمای اینشتین با استفاده از چندین موتور، حالات چهره را بوجود می‌آورد. این موتورها بطور ماهرانه‌ای در چندین نقطه اطراف دهان و چشمان قهوه‌ای ربات تنظیم شده و حالات انتخابی چهره را ایجاد می‌کردند.

ربات Ham در حال حاضر در نمایشگاه بهاره منابع الکترونیک جهانی در AsiaWorld Expo با بیش از 4000 غرفه که بزرگترین رویداد در نوع خود در جهان محسوب می‌شود، رونمایی شده است.

اخبار , اخبار علمی,تصاویر ربات انسان نما,ربات انسان نما با چهره زنده

 

اخبار عملی - بهارنیوز