سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

امکان سفارش آنلاین کله‌پاچه در تهران!


جالب‌ترین بخش کار اسم‌گذاری پک‌های غذاست؛ اگر مغز و زبان را با هم سفارش دهید، اسم پک شما، «سخن‌وری» خواهد بود. اگر بناگوش و مغز سفارش دهید، پک «حکمت» را خریده‌اید و اگر مغز در سفارشتان نباشد، پکیج «کم‌چرب» نصیب‌تان خواهد شد. قیمت‌ها هم از 17هزارتومان شروع می‌شود تا 23هزارتومان!

نامه: اگر همین الان هوس کله‌پاچه کنید و در نزدیکی محل کار و زندگی‌تان کله‌پاچه‌ای نباشد چه می‌کنید؟ اگر نیمه‌شب دلتان کله‌پاچه بخواهد چه می‌کنید؟ قبول دارم که وقتی آدمی محتاج کله‌پاچه می‌شود هیچ مُسکنی نمی‌تواند دردش را درمان کند الا همان کله‌پاچه! پس بگذارید راهی را به شما پیشنهاد دهم که در هر زمان و هر مکانی (البته در حومه تهران) که هستید فقط با یک خط اینترنت بتوانید به قول امروزی‌ها در اسرع وقت کلپچ را بزنید و روشن شوید!

همان‌طور که گفتم همه چیز از خط اینترنت آغاز می‌شود، پس بروید در مرورگر کامپیوترتان و با همان اینترنت کُند، سرچ کنید و ببینید که آیا می‌شود اینترنتی سفارش کله‌پاچه داد! درست خواندید، کلپچ اینترنتی! در میان صفحات متفرقه گوگل سایتی که روبه‌روی شما باز می‌شود، یک سایت سفارش اینترنتی کله‌پاچه در تهران است؛ جایی که می‌شود برای فردا صبح سفارش یک کله‌پاچه داغ را ثبت کرد و منتظر ماند تا سر ساعت پیک‌موتوری با بوی مطبوع یک غذای ایرانی، پیش شما بیاید و بگویید جل‌الخالق! اینترنتی‌شدن سفارش کله‌پاچه، یک «انقلاب» یا یک «تغییر مسیر جدی» در تاریخ کله‌پاچه‌خوری نیست و اتفاقا به‌دلیل پایبندی به سنت‌های این غذای صددرصد ایرانی هم هست که کله‌پاچه اینترنتی در دو ماهی که از آغاز به کارش گذشته، مشتری‌های پروپا قرصی پیدا کرده و حالا کار به جایی رسیده که مدیران این سایت به دنبال اضافه کردن آش شله قلمکار و حلیم به فهرست سفارش‌های اینترنتی‌شان هستند.

روش کار، ساده و در نوع خود بدیع است، اینجا نه خبری از آشپزخانه هست و نه خبری از آدم‌هایی که روپوش‌های سفید پوشیده‌اند و در حال هنرنمایی با برش‌های گوشت و بناگوش هستند. کار این سایت دریافت سفارش‌ها از تمام نقاط تهران است. این سفارش‌ها دسته‌بندی می‌شوند و کله‌پاچه‌شان از نزدیک‌ترین کله‌پاچه‌ای معروف شهر خریداری می‌شود، بسته‌بندی شده و به آدرس مشتری پیک می‌شود.

برای سفارش، سیستم ساده‌ای تعریف شده چون احتمالا حاجی بازاری‌ها قرار است مشتری‌های آن باشند و هر چه کار ساده‌تر باشد، مشتری بیشتر خواهد بود. وارد سایت که شدید، در سمت راست صفحه، می‌شود گزینه «سفارش آنلاین» را فشار داد و بعد یک فرم ساده را که از آدرس و شماره تلفن تشکیل شده، پر کرد و منتظر سفارشی ماند که فردا به دستتان خواهد رسید.

جعبه‌ای را که سفارش خوشمزه شما داخلش است، یک پیک‌موتوری می‌آورد. شیوه کار سایت به این شکل است که بر اساس آدرس شما، از بهترین کله‌پاچه‌ای نزدیک به محلی که آدرسش را داده‌اید، سفارش شما تهیه شده، در بسته‌بندی عجیب و غریبی گنجانده می‌شود و سر ساعت به دستتان می‌رسد. اگر قیمت‌های سایت کمی گران‌تر از مغازه‌های کله‌پاچه‌ای است دقیقا به‌دلیل هزینه پیک و همین بسته‌بندی باحال است. باحال از این نظر که همه چیز داخل این جعبه پیدا می‌شود، از آبلیمو و سرویس یک نفره‌خوردن غذا و حتی یک لیوان و یک چای تی‌بگ برای آنهایی که دیوانه چای بعد کله‌پاچه هستند!

جالب‌ترین بخش کار اسم‌گذاری پک‌های غذاست؛ اگر مغز و زبان را با هم سفارش دهید، اسم پک شما، «سخن‌وری» خواهد بود. اگر بناگوش و مغز سفارش دهید، پک «حکمت» را خریده‌اید و اگر مغز در سفارشتان نباشد، پکیج «کم‌چرب» نصیب‌تان خواهد شد. قیمت‌ها هم از 17هزارتومان شروع می‌شود تا 23هزارتومان! این قیمت شاید برای آنهایی که در مرکز شهر هستند گران به نظر برسد، اما قطعا برای کسی که در تهرانسر می‌خواهد کله‌پاچه «شاخ طلایی» را بخورد، گران نیست!

شاید دو ماه فرصت کمی برای قضاوت درباره تعداد مشتری‌های این سایت باشد اما مدیرش که انگار راضی است و تازه امیدوار است به زودی، شعبه‌های دیگری هم در تمام شهرهای ایران باز کند تا هر کس، هر جای ایران، یکهو دلش هوس کله‌پاچه کرد، چشم بچه‌اش سبز نشود! البته با این اینترنت کند، شاید به قول مسافرکوچولو، آرام‌آرام قدم‌زدن تا یک کله‌پاچه‌ای حس و حال بیشتری داشته باشد و در مسیر هم که قطعا ترشحات معده، آماده‌ترمان می‌کند!


ویدیو مرتبط :
‫کله پاچه خوشمزه‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرزتهیه کله پاچه



 

 

 

کله پاچه

 

 

مواد لازم:

 

کله گوسفند
۱عدد
پاچه گوسفند
۴عدد
پیاز درشت
۱عدد
زردچوبه
۱ قاشق چای خوری
نمک به مقدار دلخواه
فلفل به مقدار دلخواه
آب سرد ۴ لیوان
نخود در صورت تمایل ۱۰۰ گرم


 

ظروف و وسایل لازم:

یک قابلمه تقریبا ٧ یا ٨ لیتری

 

 

طرز تهیه:

طبخ کله پاچه چیزی نیست بجز گذاشتن آن در دیگ و با حرارت بسیار ملایم پختن. هنر این کار تنها در این است که آنرا خوب تمیز کنید و هنگام طبخ آنرا زیاد نجوشانید و در عوض روی حرارت بسیار ملایم آنرا به شکلی دم کنید و استفاده از ادویه کافی که معمولا فقط نمک زردچوبه و فلفل سیاه و فلفل قرمز هندی است از مهمترین ها ست. شما می توانید کله پاچه پاک کرده بخرید یا می توانید برای تمیز کردن کله پاچه آنرا در آب گرم گذاشته تا خون آن خوب از بین برود و این کار را چندبار تکرار کنید تا کله خوب تمیز شود سپس پوست آنرا کنده و نصفش کنید (آرواره و کله )و داخل آنرا کاملا تمیز کنید .

 

برای طبخ، کله و پاچه را با هم در یک قابلمه قرار بدهید و آب به اندازه کافی به آن بیفزاید تا جایی که نیمی از کله زیر آب برود بعد یک پیاز را پوست بکنید و به چهار پنج تیکه تقسیم کنید و داخل قابلمه بیندازید همچنین در صورت تمایل می توانید ۱۰۰ گرم یا به اندازه نیاز نخود هم پای آن بریزید زردچوبه هم بزنید و در دیگ را خوب کیپ کنید، حرارت را به صورتی تنظیم کنید که آب زیاد نجوشد و یا حتی نیازی به جوشیدن هم نیست، همین که بتواند درجه آب را به نزدیک صد درجه برساند کفایت می‌کند یا حداکثر و فقط بصورت خیلی ملایم بجوشد.

 

شما می توانید کله پاچه را شب بار گذاشته و صبح جهت صبحانه نوش جان کنید .

 

حتما کله پاچه را قبل از بردن سر سفره تمیز کنید و تنها گوشت های قابل خوردن را در ظرف بریزد و استخوان و ضایعات آنرا قبل از سرو کردن از آن جدا کنید.

 

حتما همراه کله پاچه لیمو ترش هم استفاده کنید.