سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

اقدام جالب هنرمند فرانسوی در دفاع از حجاب


هنرمند و بازیگر فرانسوی با راه‌اندازی نمایش خیابانی در مناطق مختلف شهر پاریس، اقدام به مبارزه با بدرفتاری و تبعیض نسبت به زنان مسلمان محجبه در فرانسه کرد.

شبکه ایران: هنرمند و بازیگر فرانسوی با راه‌اندازی نمایش خیابانی در مناطق مختلف شهر پاریس، اقدام به مبارزه با بدرفتاری و تبعیض نسبت به زنان مسلمان محجبه در فرانسه کرد.

«سونیا مرازگا»( Sonia Merazga) هنرمند و هنرپیشه معروف فرانسوی نمایش خیابانی در مناطق مختلف شهر پاریس به راه انداخت تا افکار عمومی را نسبت به تبعیض‌های اعمال‌شده علیه زنان محجبه آگاه و با آن مبارزه کند.


 
این بازیگر معروف فرانسوی با سرکردن حجاب و محبوس کردن خود درون یک محوطه شیشه‌ای در بسته، تلاش کرد تا به شیوه غیرکلامی و از طریق هنرمندانه محدودیت‌های اعمال شده علیه زنان محجبه در فرانسه را به نمایش بگذارد و با آن مقابله کند.

مرازگا هدف خود را از این نمایش که آن را در مناطق مختلف پاریس از جمله «بلویل»(Belleville)، «بوبورگ»(Beaubourg) و «موت پیکه گرونل»(Motte-Piquet-Grenelle) به اجرا گذاشت، مبارزه با وضع قوانین محدودکننده برای زنان محجبه توصیف کرد.




مرازگا ضمن مصاحبه‌ای خاطرنشان کرد: زنان باید این حق را داشته باشند که خود درباره نحوه پوشش خود تصمیم بگیرند و هیچکس حتی دولت نمی‌تواند این حق را از آنان سلب و درباره نحوه پوشش آنان تصمیم‌گیری کند.

وی همچنین اعلام کرد که قصد دارد نتایج این نمایش خود و بازخوردهای شهروندان فرانسه نسبت به آن را در قالب مستندی تهیه کند و در آینده نزدیک به نمایش درآورد.


ویدیو مرتبط :
دفاع یک مستشرق فرانسوی از حجاب و اسلام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اقدام جالب زن فرانسوی برای فرار از تروریست ها+تصاویر



 حملات تروریستی همزمان در 7 نقطه از پاریس موجب ترس و وحشت فراگیر در سرتاسر پایتخت فرانسه شد.

  پایگاه خبری "دیلی میل"نوشت: در جریان یورش چهار تروریست داعشی به سالن تئاتر باتاکلان در پاریس، یک زن برای در امان ماندن از حملات تروریستی از پنجره طبقه دوم این ساختمان آویزان می شود.

بنابر این گزارش، تصاویر منتشر شده از سانحه دو روز گذشته در پاریس نشان می دهد که در حالی که این زن از پنجره آویزان است، شهروندان پاریسی در حال فرار از سالن تئاتر هستند.

اخبار,اخباربین الملل,حملات تروریستی به  فرانسه


در جریان این حادثه، بیش از 80 تن در این تئاتر جان باختند.

اخبار,اخباربین الملل,حملات تروریستی به  فرانسه

 

دیلی میل در ادامه افزود که تلاش پلیس برای نجات گروگان ها باعث شد تا عوامل این حمله تروریستی کمربندهای انتحاری خود را منفجر کنند.

اخبار,اخباربین الملل,حملات تروریستی به  فرانسه


در سانحه حمله تروریستی به فرانسه تاکنون 129 تن کشته و 352 نفر زخمی شده اند.

اخبار,اخباربین الملل,حملات تروریستی به  فرانسه


 اخبار  بین الملل  -  میزان