سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

اعداد مرموز در بزرگ‌ترین هرم مصر کشف شد


باستان شناسان در اهرام مصر، دست نوشته‌هایی به خط «هیروگلیف» حاوی اعدادی که امروزه مهندسان از آن‌استفاده می‌کنند، یافته‌اند که با رنگ قرمز روی زمین نوشته شده‌است. باستان‌شناسان اعدادی را در نوشته‌هایی به خط «هیروگلیف» کف یکی از اتاق‌های مخفی هرم گیزا (Giza) در مرکز مقبره‌ای به قدمت چهار هزار و 500 سال قبل یافتند.

خطوط «هیروگلیفی» که به رنگ قرمز دربزرگ‌ترین هرم مصر نوشته شده به کمک روبات‌های مجهز به دوربین، کشف شده‌اند.

خط «هیروگلیف» مصری بیش از سه هزار سال، زبان نوشتار مصری‌ها بوده ‌است و طراحان و صنعتگران آن را در دیوار آرامگاه‌ها، ستون‌ها، تندیس‌ها، مهرها به کار می‌برده‌اند.

بر اساس گزارش دی ان ای ایندیا، در حال حاضر پرسش‌های بدون پاسخ زیادی در مورد اطلاعات به دست آمده ازاین نوشته‌ها وجود دارند اما باستان‌شناسان عقیده دارند که به احتمال زیاد این اعداد که از سمت راست به چپ نوشته می‌شوند، نشانه‌های عددی متعلق به کاهنان مصر باستان بوده ‌است.

منبع: خبرگزاری برنا
باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
ساخت رباتی برای کشف اسرار هرم گیزه در مصر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف ماده‌ای مرموز در هرم باستانی تمدن مایا + تصاویر



یکی از فلزات بسیار ارزشمند اما در یک اتاق مخفی به تازگی کشف شده در یکی از هرم‌های تمدن منقرض شده مایا در آمریکای لاتین باعث بهت و حیرت دانشمندان شده است.

 کارشناسان باستان شناسی در جریان جدیدترین حفاری‌ها در یک هرم باستانی در کشور مکزیک متعلق به تمدن باستانی قوم مایا فلز جیوه مایع در یکی از اتاق‌ها را کشف کرده‌اند.

 

اخبار,اخبار علمی ,هرم باستانی تمدن مایا

 
گفتنی است‌، کارشناسان از پیدا کردن این فلز سمی در این بنا اظهار شگفتی کرده‌اند و اعتقاد دارند امکان دارد اتاق هایی مخفی در این هرم وجود داشته باشد که آنها را به اتاق تدفین حاکمان تمدن مایا هدایت کند.

 

اخبار,اخبار علمی ,هرم باستانی تمدن مایا

 
اتاق کشف شده که در آن جیوه پیدا شده است در هرم Teatihuacan  به مدت هزار و 800 سال سال مهر و موم شده قرار دارد.

 

اخبار,اخبار علمی ,هرم باستانی تمدن مایا

 
این هرم نخستین بار توسط مهاجران اسپانیایی از سال 1670 میلادی کشف اما تحقیقات باستان شناسی در آن از 1950میلادی آغاز شده و در طی این مدت هزاران شی باستانی از جمله مجسمه‌های سنگی، جواهرات ظریف و گرانبها  و انواع صدف‌های دریایی در آن کشف شده است کار مطالعه بر روی این اتاق مرموز همچنان ادامه دارد و کارشناسان اواخر سال 2015 را زمان اعلام رسمی نتیجه تحقیقات اعلام کرده‌اند.

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران