سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

از نعلین‌ تا دندان و تار موی پیامبر (ص) +عکس


در چند روز گذشته تصویری از عصایی که گفته می‌شود متعلق به حضرت موسی (ع) بوده منتشر شده است بدون اینکه محل نگهداری آن عنوان شود. اما این تصویر از کجا آمده و چقدر می‌تواند صحت داشته باشد ؟

مجله مهر: در چند روز گذشته تصویری از عصایی که گفته می‌شود متعلق به حضرت موسی(ع) بوده منتشر شده است بدون اینکه محل نگهداری آن عنوان شود. اما این تصویر از کجا آمده و چقدر می‌تواند صحت داشته باشد ؟

حرف و حدیث درباره پیدا شدن عصای حضرت موسی(ع) زیاد است. عصایی که از نشانه‌ها خداوند برای اثبات پیغمبری آن حضرت بود،تبدیل به مار شد و دریا را برای عبور موسی(ع)و پیروانش  دو نیمه کرد. در گوشه و کنار جهان هر چند وقت یکبار خبرهایی درباره این عصا منتشر می‌شود که صحت هیچکدام از آن‌ها مورد تائید نیست. تصویری که این روزها منتشر شده به نظر مربوط به موزه توپکاپی در استانبول است. موزه قصر «توپکاپی» در استانبول، مهم ترین موزه اسلام محسوب می شود که آثاری از دوره ابتدایی اسلام در عربستان را در خود جای داده است. یکی از اشیایی که در این موزه نگهداری می‌شود عصایی است که گفته می‌شود متعلق به حضرت موسی(ع) بوده است.
 
عکس که این روزها بار دیگر منتشر شده و مربوط به موزه توپکاپی در استانبول است
 
با وجود این همه این مسئله را قبول ندارند. چند سال قبل گراهام فیلیپس،در کتابی به نام «میراث موسی» اعلام کرده که عصایی که در موزه بیرمنگهام نگهداری می‌شود همان عصای حضرت موسی(ع) است.
 
عصای نگهداری شده در موزه بیرمنگهام که برخی آن را هم عصای حضرت موسی توصیف کرده‌اند.
  
 در موزه توپکاپی به غیر از این،اشیایی منتسب به حضرت محمد(ص) نگهداری می‌شود. جای پای پیامبر (ص) یکی از این اشیاست. می گویند در یکی از زمان هایی که حضرت محمد(ص) روی تخته سنگی برای سخنرانی ایستاده بوده، جای پای ایشان روی آن قطعه سنگ نرم می افتد. گفته می‌شود بعدها آن سنگ را دوستداران پیامبر (ص) حفظ می کنند و بعدها داخل آن را با طلای ذوب شده می پوشانند تا از گزند باد و آب محفوظ بماند. همچنین ظرفی در این موزه وجود دارد که تار موی  منتسب به پیامبر(ص) در آن نگهداری می شود. دو تکه دندان هم زیر ذره‌بین‌هایی قرار گرفته‌اند که گفته می‌شود متعلق به آن حضرت بوده و در جریان جنگ احد شکسته شده‌اند.
 
 
 
اشیای منتسب به حضرت محمد (ص) در موزه توپکاپی؛ نعلین،تار مو و دندان‌هایی منتسب به پیامبر اسلام(ص).


ویدیو مرتبط :
آیا مشکل عالم این تار موی من است ؟(جواب دندان شکن اقای قنبریان به این سوال)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایش یک تار موی منتسب به پیامبر اسلام در لبنان (+عکس)



این تار مو هم اکنون در مسجد بزرگ المنصوری شهر طرابلس لبنان نگهداری می شود و هر ساله فقط یک یعنی آخرین جمعه ماه رمضان هر سال در معرض نمایش عمومی قرار می گیرد.

یک موی منتسب به پیامبر اسلام در مسجدی در شمال لبنان نگهداری می شود و محل زیارت مردم است.

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه القدس العربی، این یک تار مو که گفته می شود از ریش حضرت محمد پیامبر اسلام است 126 سال قبل توسط عبدالحمید دوم سلطان عثمانی به مردم شهر طرابلس در شمال لبنان هدیه داده شد.

این تار مو هم اکنون در مسجد بزرگ المنصوری شهر طرابلس لبنان نگهداری می شود و هر ساله فقط یک یعنی آخرین جمعه ماه رمضان هر سال در معرض نمایش عمومی قرار می گیرد.
 

اخبار,اخباراجتماعی ,تار موی  پیامبر


هزاران نفر از مردم برای تبرک و بوسیدن این اثر از مناطق مختلف لبنان به سمت این مسجد می آیند.


پادشاه عثمانی به دنبال تقدیر از وفاداری مردم طرابلس به حکومت عثمانی این تار مو را به آنها اهدا کرد.

این تار مو در جعبه ای از طلا قرار گرفته و با استفاده از کشتی به شهر طرابلس ارسال شده بود. این تار مو قبل از ارسال به لبنان، در بخش امانت های مقدس در کاخ توپ کاپی استانبول نگهداری می شد.

 

اخبار اجتماعی  -  عصر  ایران