سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

از مومیایی نفرین شده چه می دانید؟! +عکس


"اوتزی نفرین شده" عجیب‌ترین نمونه مومیایی موجود در جهان به شمار می‌آید، که امروز از اصلی‌ترین جاذبه گردشگری موزه و شهر تیرول جنوبی در مرز اتریش و ایتالیا به شمار می رود.

آوا لاین: "اوتزی نفرین شده" عجیب‌ترین نمونه مومیایی موجود در جهان به شمار می‌آید، که امروز از اصلی‌ترین جاذبه گردشگری موزه و شهر تیرول جنوبی در مرز اتریش و ایتالیا به شمار می رود.

روز نوزدهم سپتامبر 1991 برای دو كوهنورد آلمانی به نام‌های هلموت و اریكا سیمون روزی كاملا ویژه بود. آنها تصمیم داشتند تا به قله اوتزال صعود كنند و همه چیز برای عملی شدن این تصمیم مهیا بود. كار صعود به خوبی پیش می‌رفت و روز به نیمه رسیده بود كه در ارتفاع 3210 متری از سطح دریا چیزی غیر طبیعی توجه آنها را به‌خود جلب كرد.

مورد عجیب مومیایی نفرین‌ شده! +عکس

بین یخ‌های كوهستان یك جسد یخزده به چشم می‌خورد. بقایای جسد به گونه‌ای بود كه این دو كوهنورد آلمانی اطمینان یافتند یك كوهنورد دیگر بتازگی در این محل كشته شده است و به‌همین‌دلیل به سرعت به پلیس محلی اطلاع داده شد.

متاسفانه جسد در لایه‌ای ضخیم از یخ قرار داشت و در روز بعد با كمك مته‌ها و دستگاه‌های ویژه‌ای كار در آوردن جسد از میان یخ‌ها شروع شد. كاری كه اگر چه در نگاه اول ساده به نظر می‌رسید، ولی به‌مدت چند روز به طول انجامیده و در این میان آوازه پیدا شدن این جسد در منطقه پیچیده و افراد كنجكاو به دیدن آن آمدند. نتایج بررسی‌های اولیه باعث به وجود آمدن موجی از حیرت شد.

مورد عجیب مومیایی نفرین‌ شده! +عکس

اوتزی یا مرد یخی نام بهترین نمونه باقیمانده مومیایی طبیعی قاره اروپاست كه حدود 3300 سال پیش از میلاد زندگی می‌كرده و در سپتامبر 1991 در منطقه اوتزال كوهستان آلپ، جایی در حوالی مرز ایتالیا و اتریش پیدا شد.

امروزه این مومیایی ارزشمند در موزه باستان‌شناسی شهر تیرول جنوبی كشور ایتالیا نگهداری شده و شاید بتوان آن را مشهور ترین جاذبه گردشگری این منطقه و صد البته یكی از مشهورترین دیدنی‌های كشور ایتالیا و قاره اروپا دانست كه همه ساله هزاران گردشگر از سراسر جهان به دیدن این مسافر 5000 ساله می‌آیند.

مورد عجیب مومیایی نفرین‌ شده! +عکس

در ابتدا به دلیل این‌كه این مومیایی بین مرزهای اتریش و ایتالیا قرار داشت، مسئولان كشور اتریش اعتراض كرده و ادعا كردند این مومیایی ارزشمند متعلق به كشور اتریش است. سرانجام پس از بحث و جدل‌های فراوان هیاتی مركب از ملیت‌های دو كشور نسبت به بررسی موقعیت پیدا شدن مومیایی اقدام كردند كه در نتیجه مشخص شد این مومیایی حدود 92 متر در خاك ایتالیا قرار داشته و در نتیجه مالكیت آن با ایتالیاست.

مومیایی مرد یخی مورد مطالعه كامل باستان شناسان قرار گرفت و بررسی‌های علمی نشان داد این مسافر دنیای باستان دارای قدی برابر یك متر و 65 سانتی‌متر و وزن 50 كیلوگرم بوده و هنگام مرگ 45 سال داشته است البته باید اشاره كرد كه وزن مومیایی ‌هنگام پیدا‌شدن تنها نزدیك به 14 كیلوگرم بود.

مورد عجیب مومیایی نفرین‌ شده! +عکس

عكسبرداری‌های اشعه ایكس و آزمایش‌ها نشان می‌داد كه اوتزی برای آخرین بار در حدود هشت ساعت پیش از مرگش مقداری غذا شامل گوشت بزكوهی و غلات به همراه میوه خورده بود. در شانه چپ مومیایی یك سر‌تیر مسی وجود داشت كه وی تلاش كرده بود آن را از بدنش خارج كند و در نتیجه میله آن بیرون آمده و سرتیر در جای خود باقی‌مانده بود و دلیل مرگ وی نیز خونریزی ناشی از جراحت‌های وارده و ضربه شدیدی كه به جمجمه‌اش برخورد كرده بود، تشخیص داده شد.

در كنار جسد مقداری لوازم و تجهیزات نیز به دست آمده بود كه امروزه در كنار مومیایی به نمایش گذاشته شده است كه مهم‌ترین آنها تبری از جنس مس، چاقویی كوچك و 14 تیر مخصوص كمان است.

لباس‌های اوتزی شامل یك ردای بافته‌شده از ساقه گیاهان، یك روپوش، یك جفت مچ‌پیچ‌و‌یك جفت كفش بود كه بــرای راه رفتن روی برف بسیار مناسب هستند.

غیرطبیعی بـودن مومیایی به تنهایی توان جذب گردشگران بسیاری را دارد، ولی موضوع دیگری كه بیشتر بین توده عوام مردم شهرت یافته و سبب شده تا هاله‌ای از شگفتی این مرد یخی را احاطه كند، موضوعی است كه به نفرین اوتزی معروف شده است؛ البته این موضوع پایه علمی نداشته و بیشتر مبتنی بر تصادف و شاخ و برگ پیدا كردن رویدادهای مربوط به این جسد از سوی مردم است، ولی بد نیست بدانید تعداد زیادی از افرادی كه به نوعی با این مومیایی سروكار داشتند به نحو مرموزی كشته شده‌اند.

مورد عجیب مومیایی نفرین‌ شده! +عکس

در حقیقت تا امروز مرگ هفت نفر از این افراد شامل هلموت سیمون یكی‌از كوهنوردان كاشف جسد، كننراد اشپایندلر اولین دانشمندی كه آن را بررسی كرد و پنج نفر دیگر از اعضای تیم‌های پژوهشی مربوط به مرد یخی به صورت غیرعادی و قتل یا تصادفات مشكوك گزارش شده است و این موضوع باعث شده تا مردم شهر تیرول جنوبی باور داشته باشند كه مرگ این افراد به خاطر اوتزی نفرین شده است.

مورد عجیب مومیایی نفرین‌ شده! +عکس

مورد عجیب مومیایی نفرین‌ شده! +عکس

مورد عجیب مومیایی نفرین‌ شده! +عکس

مورد عجیب مومیایی نفرین‌ شده! +عکس

مورد عجیب مومیایی نفرین‌ شده! +عکس

مورد عجیب مومیایی نفرین‌ شده! +عکس

مورد عجیب مومیایی نفرین‌ شده! +عکس


ویدیو مرتبط :
عکس های (mumia) مومیایی فضایی.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خطرناک ترین شغل جهان می دانید چه شغلی است؟ + عکس



 

 

خطرناک ترین شغل جهان

 

کشتی گرفتن با تمساح و کروکودیل به گفته اغلب کارشناسان خطرناک ترین شغل ممکن برای موجوددو پا است که هر ثانیه امکان مرگ و نابودی در آن وجود دارد.

 

خطرناک ترین شغل جهان

  

هر چند این شغل بسیار خطرناک است اما دستمزد آن به اندازه به خطر انداختن جان کشتی گیران و کارگران باغ وحش و مراکز تفریحی که در آنجا کار می کنند، نیست!

 

خطرناک ترین شغل جهان

 

آسیای جنوب شرقی و به خصوص تایلند مرکز آن است./خبر آنلاین