سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

از تنش دو کره تا تاندون پای «سوباسا»


وحید میرزایی در وبسایت چیزنا نوشت:

با توجه به اینکه در حال حاضر هیچ سوژه‌ای جز انتخابات در کشور وجود ندارد و مملکت در حالت استندبای کامل به سر می‌برد، طنز امروز را کمی فرا‌تر از مرز‌ها برده و به آسیای شرقی اختصاص می‌دهیم. چندی پیش گفتگوی کره‌شمالی و کره‌جنوبی برای کاهش تنش‌ها در شهر کائسونگ برگزار شد و در ‌‌نهایت نه تنها مذاکرات بی‌نتیجه ماند بلکه نه بیانیه مشترکی صادر و نه حتی تاریخ دیگری برای دور بعدی مذاکرات تعیین شد. دو طرف مذاکرات یک چیز تو مایه‌های سعید جلیلی بودند خلاصه. عوامل نفوذی چیزنا در شرق دور با بررسی‌های متعدد به این نتیجه رسیدند که دلیل اصلی ناکامی مذاکرات نام‌های عجیب کره‌ای‌ها و شباهت اسامی مذاکره‌کنندگان بوده است. در اینجا برای اولین بار گفتگوی میان آن‌ها را که توسط دستگاه شنود ضبط شده است، فاش می‌کنیم:

مذاکره‌کننده‌ها را خانم «اون می‌نگ جون» از کره‌شمالی و آقای «اون پیونگ این» از کره‌جنوبی تشکیل می‌دادند و آقای «واکاشی علیدوستی» مترجم سه‌رگه کره‌شمالی- کره‌جنوبی- ایرانی حاضر در مذاکرات بود.
آقای اون پیونگ این: ببینید کشور شما باید دست از ساخت موشک‌های بالستیک برداره.
واکاشی علیدوستی: آقای «پیونگ این» می‌گند «ببینید کشور شما باید دست از ساخت موشک‌های بالستیک برداره.»
خانم این می‌نگ جون: خودم فهمیدم بابا. ما زبونمون یکیه‌ها. ما گوشت همم بخوریم، استخون همو دور نمی‌ندازیم. اینو یادت باشه.
واکاشی علیدوستی: پس واسه چی منو صدا کردید بیام؟
خانم این می‌نگ جون: حالا بمون. آوردمت اینجا باشی پیشم. این آقای «این» خیلی چشم‌چرونی می‌کنه. مردک هیز.
آقای این: چرا بیکار نشستین خانمِ «جون؟» یه پرتقالی پوست بگیرید. از باغات سرسبز سئوله. ببخشید تعارف نکردم.
در این لحظه نامزد آقای «اون پیونگ» به او تلفن می‌زند.
آقای اون پیونگ این: سلام عزیزم، عشقم، می‌گوی سرخ کردهی من. خوبی؟
همسر اون پیونگ این: مرسی «اون» جونم. تو خوبی؟
آقای اون پیونگ این: آره قربونت برم. جوووووووووووووووون.
خانم این می‌نگ جون: «جون» و زهر مار. بی‌شعورِ بی‌فرهنگ. این چه طرز صدا کردن یه خانم محترمه؟
آقای اون پیونگ این: نه نه… با شما نبودم.
خانم این می‌نگ جون: پس نکنه اسم عمت «جونه» که اینطور صداش می‌کنی؟ همه مردا سر و ته یه کرباسید. می‌شنامسمتون. تا می‌بینید یه خانم بهتون روی خوش نشون می‌ده، فکر می‌کنید خبریه. خاک بر اون سرت کنند. خوبه نامزد داری دنبال زن مردمی.
آقای اون پیونگ این: خانم انگار شما متوجه حرف من نیستید کلاً. آقای مترجم؟
واکاشی علیدوستی: جون؟
خانم این می‌نگ جون: بله؟
واکاشی علیدوستی: با شما نبودم بابا. جواب آقای «این» رو دادم. عجب گیری افتادیما.
خانم این می‌نگ جون: تو هم بی‌غیرتی واکاشی. ما مذاکرات رو ترک می‌کنیم اصلا. آقای «این» به خدا اگه شوهرم «سون شون کین» بفهمه به من گفتی جوووون، از ناف آویزونت می‌کنه.
آقای اون پیونگ این: جمع کن بابا. به تاندون پای چپ «سوباسا اوزارا» که مذاکره نمی‌کنی. حالا انگار کل دنیا دنبال تو هستند. بیا فقط تاریخ دور بعدی مذاکرات رو تعیین کنیم، بعد هر جهنم دره‌ای خواستی برو.
خانم این می‌نگ جون: نمی‌خوام… من دیگه پامو تو این خراب شده نمی‌ذارم. موشک بالستیک تو اون روحت. عوضی.
آقای اون پیونگ این: باشه برو. فقط جواب سازمان ملل و «بان کی مون» رو خودت بده.
خانم این می‌نگ جون: باشه می‌دم. بای.


ویدیو مرتبط :
تنش در مرزهای کره شمالی و کره جنوبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جاسوسان کره جنوبی: تنش جدی است



تنش در شبه جزیره کره

جاسوسان کره جنوبی: تنش جدی است

برغم افزایش تنش در شبه جزیره کره، به نظر می رسد همه شهروندان کره جنوبی آن را جدی نمی گیرند، از جمله برخی از گردشگرانی که با دوربین از منطقه غیرنظامی حائل به همسایه شمالی خود می نگرند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از یورو نیوز  جاسوسان سابق کره جنوبی اما که در دوره جنگ و پس از جنگ سه ساله 1950 تا 1953 در کره شمالی بوده اند تنش را بخاطر کیم جونگ اون، رهبر جوان این کشور، جدی می شمارند.

پارک یونگ رائه، جاسوس سابق 62 ساله، تنش حاضر را بیشتر از گذشته می داند و می گوید: «زمانی مردی معقول بر کره شمالی حکومت می راند اما رهبر فعلی معقول رفتار نمی کند و ما بیشتر نگرانیم.»

همزمان جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با همتای کره جنوبی خود گفت:«کره شمالی را به عنوان قدرتی اتمی نمی پذیریم و لفاظی های این کشور نیز به سادگی پذیرفتنی نیست.»

استقرار پنج موشک میانبرد در سواحل شرقی کره شمالی برای آزمایش احتمالی، قدرت نمایی و پاسخ این کشور به تمرینات نظامی امسال آمریکا با کره جنوبی تعبیر می شود که در اواخر ماه جاری،آوریل، پایان می یابد.

در پاسخ به تهدیدات کره شمالی، ژاپن نیز در توکیو، پایتخت، موشک های زمین به هوای پاتریوت مستقر کرده است./خبرآنلاین