سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

از بوکس شطرنجی تا پرتاب چکمه! +عکس


مسابقه، مسابقه است، فقط قوانین‌اش می‌تواند تغییر کند. ایده‌های جدید برای انواع مسابقات در شرایط استثنایی همیشه وجود داشته‌اند. چرا نباید در زمینی پر از گل‌و‌لای فوتبال بازی کرد؟ چند نمونه از این مسابقات عجیب در جهان را در ادامه برایتان آورده ایم.

 
 
 

صبح بخیر: مسابقه، مسابقه است، فقط قوانین‌اش می‌تواند تغییر کند. ایده‌های جدید برای انواع مسابقات در شرایط استثنایی همیشه وجود داشته‌اند. چرا نباید در زمینی پر از گل‌و‌لای فوتبال بازی کرد؟ چند نمونه از این مسابقات عجیب در جهان را در ادامه برایتان آورده ایم.

فوتبال روی گِل‌و‌لای

اگر این دروازه‌بان قدش دومتر و ۹۴ سانتیمتر بود، شاید می‌توانست توپ‌های بلند را نیز بگیرد و گلی نخورد. در مسابقات فوتبال روی گل باید حساب کرد که تا یک متر از بدن در گل فرو می‌رود. این بازی در فنلاند بوجود آمده است؛ کشوری با بیشترین گل‌و‌لای در سطح زمین. ۱۳ سال است که مسابقات جهانی فوتبال در گل در این کشور انجام می‌شود.

مسابقات عجیب؛ از سطل‌ آشغال‌سواری تا پرتاب چکمه

غواصی در آب گل‌آلود

غواصان آب‌های گل‌آلود تنها به این دلیل عینک مخصوص غواصی به چشم می‌زنند که گل‌و‌لای به چشم‌شان آسیبی نزند. طول این کانال ۵۵ متر است. ۲۵ سال است که مسابقات جهانی غواصی در ویلز در آب گل‌آلود این کانال انجام می‌شود. قهرمان کسی است که زودتر از همه این مسیر را رفته و بازگردد. رکورد فعلی این مسابقه ۲۴: ۱ دقیقه است.

مسابقات عجیب؛ از سطل‌ آشغال‌سواری تا پرتاب چکمه

به دنبال پنیر

هزاران نفر از شرکت‌کنندگان این مسابقه به دنبال پنیری دایره‌ای شکل که از تپه ای به پائین پرتاب می‌شود می‌دوند تا آن را تصاحب کنند. در این میان سقوط و معلق‌شدن شرکت‌کنندگان امری طبیعی است. ۲۰۰ سال است این مسابقه همه‌ساله در انگلستان برگزار می‌شود. ماموران آماده‌اند که زخمی‌ها را به بیمارستان منتقل کنند.

مسابقات عجیب؛ از سطل‌ آشغال‌سواری تا پرتاب چکمه

شیرجه با باسن

هدف در این مسابقه شیرجه، ورود بی سروصدا و آرام به آب و حرکات ورزشی موزون قبل از ورود به آب نیست. در این شیرجه که از سال ۲۰۰۶ مسابقات جهانی آن نیز برگزار می‌شود، باید ابتدا باسن فرد به آب بخورد.

مسابقات عجیب؛ از سطل‌ آشغال‌سواری تا پرتاب چکمه

پرتاب چکمه

ایده این مسابقه بسیار ساده است. یک چکمه را برمی‌داری و به دوردست‌ها پرتاب می‌کنی. رکورد جهانی این مسابقه اکنون ۰۳، ۶۸ متر است و قهرمان جهان نیز در این رشته ورزشی مردی از فنلاند است. گفته می‌شود مسابقه پرتاب چکمه را دریانوردان فنلاندی در قرن نوزدهم میلادی آغاز کرده‌اند.

مسابقات عجیب؛ از سطل‌ آشغال‌سواری تا پرتاب چکمه

سطل‌آشغال سواری

این رانندگان سوار بر سطل‌های آشغال ِ خالی، از تپه‌ای به پایین می‌آیند. سرعت آنها به ۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. شرط شرکت در این مسابقه این است که سطل‌های آشغال مسابقه‌دهندگان خالی، تمیز و بی‌بو باشد. بهترین خودروی این مسابقه سطل‌های آشغال با ظرفیت ۱۲۰ لیتر هستند.

مسابقات عجیب؛ از سطل‌ آشغال‌سواری تا پرتاب چکمه

بوکس شطرنجی

بوکس شطرنجی مخلوطی است از بوکس و شطرنج. مسابقه جدیدی‌ست که در آن دو حریف در رینگ بوکس بازی شطرنج را آغاز می‌کنند. در مجموع شش راند شطرنج بازی می‌شود و هر راند چهار دقیقه ادامه دارد. پس از هر راند شطرنج دو حریف یک راند بوکس را آغاز می‌کنند. در مجموع پنج راند بوکس بازی می‌شود و هر راند سه دقیقه ادامه می‌یابد.

مسابقات عجیب؛ از سطل‌ آشغال‌سواری تا پرتاب چکمه


ویدیو مرتبط :
شطرنجی کردن حالت بارون در بک گراند عکس با فتوشاپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرتاب عینک هم دارای مسابقه شد +عکس



در این مسابقه نیاز به دانستن فوت و فن های خاص خواهد بود که از جمله آنها پرتاب عینک با دسته باز است نه بسته.

مسابقه پرتاب عینک

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، برخی کشورهای دنیا را به خاطر مسابقات عجیب و بعضا مسخره می شناسند که تعدادی از آنها فاقد هرگونه خلاقیت و معنای خاصی هستند و صرفا برای سرگرمی جوانان یا جذب توریست به کار می روند.

مثلا در فنلاند از گذشته مسابقه ای برای پرتاب چکمه های لاستیکی برگزار می شد که پس از مدتی، پرتاب تلفن همراه هم به این مسابقه عجیب اضافه شد و امسال یازدهمین سال برگزاری این مسابقه بود. البته برای این مسابقه، می شد فلسفه ای در نظر گرفت و آنهم دوری چند ساعته از تکنولوژی و ایجاد استراحت فکری برای کاربران بود.

مسابقه پرتاب عینک

اما آلمانی ها هم برای عقب نماندن از این قافله، سراغ برگزاری مسابقه پرتاب عینک رفته اند و دلیل آنرا هم امکان بسیار کم پرتاب این شیء به فواصل دور عنوان کرده اند.

آنها می گویند در مسابقاتی مثل پرتاب موبایل، افراد به خاطر داشتن زور بیشتر می توانند این وسیله را دهها متر پرتاب کنند اما درباره عینک این موضوع زیاد صدق نمی کند و نیاز به دانستن فوت و فن مسابقه است که از جمله آنها پرتاب عینک با دسته باز است نه بسته./باشگاه خبرنگاران