سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

ارزش یک تصمیم



 

ارزش یک تصمیم

 

آلفرد نوبل از جمله افراد معدودی بود که این شانس را داشت تا قبل ازمردن، آگهی وفاتش را بخواند! زمانی که برادرش لودویگ فوت شد، روزنامه‌ها اشتباهاً فکر کردند که نوبل معروف (مخترع دینامیت) مرده است.

آلفرد وقتی صبح روزنامه ها را می‌خواند با دیدن آگهی صفحه اول، میخکوب شد: "آلفرد نوبل، دلال مرگ و مخترع مر‌گ آور ترین سلاح بشری مرد!" آلفرد، خیلی ناراحت شد.

با خود فکر کرد: آیا خوب است که من را پس از مرگ این گونه بشناسند؟

سریع وصیت نامه‌اش را آورد. جمله‌های بسیاری را خط زد و اصلاح کرد.پیشنهاد کرد ثروتش صرف جایزه‌ای برای صلح و پیشرفت‌های صلح آمیز شود. امروزه نوبل را نه به نام دینامیت، بلکه به نام مبدع جایزه صلح نوبل،جایزه‌های فیزیک و شیمی نوبل و ... می‌شناسیم.

او امروز، هویت دیگری دارد.

یک تصمیم، برای تغییر یک سرنوشت کافی است


ویدیو مرتبط :
ارزش آفرینی مدل ذهنی تصمیم گیری مهارت یادگیری سیستمهای کنترل مدیریت مذاکره رفتار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دو تصمیم مهم کمیسیون کشاورزی



 

 

 

دو تصمیم مهم کمیسیون کشاورزی درباره نرخ تعرفه

 

 

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از اتخاذ دو تصمیم مهم در نشست اخیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با حضور وزرای بازرگانی و جهاد کشاورزی درباره نرخ تعرفه و تعیین تکلیف بازار میوه شب عید خبر داد.

 


عباس رجایی دیروز در گفت‌وگو با «ایرنا»، گفت: در این نشست مقرر شد کارگروهی متشکل از پنج نماینده از وزارتخانه‌های بازرگانی و جهاد کشاورزی، رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران و نایب‌رییس کمیسیون کشاورزی و نماینده معاونت نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری پس از ارزیابی مدل پیشنهادی این کمیسیون برای ساماندهی واردات محصولات کشاورزی آن را برای تصویب نهایی آماده کنند. وی افزود: بر همین اساس مقرر شد نتایج کارشناسی این کارگروه روز چهارشنبه هفته‌جاری و با حضور وزرای بازرگانی و جهاد کشاورزی به تصویب برسد.

 


رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این نشست موضوع تعرفه واردات میوه در ایام عید نیز مورد گفت‌وگو قرار گرفت و مقرر شد کارگروهی سه نفره در این خصوص با نگاه به تولید و حمایت از مصرف‌کننده موضوع را بررسی کند. رجایی تصریح کرد: این کارگروه باید تعرفه‌های موثر را مشخص و نتیجه را برای ارائه به هیات‌وزیران ارائه کند.

 


وی افزود: با مشخص شدن نتایج کارگروه به طور قطع نیاز به مصوبه جدید هیات‌وزیران خواهد بود و در آن صورت برنامه سالانه وزارت بازرگانی در خصوص تعرفه فصلی در بهمن و اردیبهشت ماه تغییر خواهد کرد. رجایی ابراز امیدواری کرد با توجه به نزدیک شدن به ایام عید به زودی کمیسیون به نتایج موردنظر خود برسد. پیش از این وزارت بازرگانی اعلام کرده بود که تعرفه واردات میوه از ۱۵ بهمن ماه امسال تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال آینده به ۴ درصد کاهش خواهد یافت.

 


از سوی دیگر رییس اتاق تهران با اشاره به اینکه تعرفه تنها ابزاری است که دولت برای تنظیم نظام عرضه و تقاضا در دست دارد تا در مواقع لزوم با افزایش یا کاهش آن جلوی رشد قیمت‌ها یا انزوای تولید را بگیرد، خاطرنشان کرد: تعرفه به مثابه مثلثی است که تولید، مصرف و تعامل جهانی سه وجه آن را تشکیل می‌دهد؛ بنابراین برای تعیین تعرفه بهینه باید نقطه اشتراک این سه موضوع را یافت. وی متذکر شد: به این ترتیب برای تدوین تعرفه مناسب، باید هم منافع تولیدکننده هم منافع مصرف‌کننده و هم بحث تعامل با بازار جهانی را مدنظر قرار داد. به اعتقاد آل‌اسحاق، نمی‌توان دروازه‌های کشور را به روی محصولات خارجی بست و انتظار داشت که محصولات صادراتی ما مورد توجه بازار جهانی قرار گیرد. رییس اتاق بازرگانی تهران افزود: تجارت امری دوسویه است که باید هر دو سمت آن مورد توجه قرار گیرد و ما زمانی باید انتظار داشته باشیم کالاهای ما در بازار جهانی خریدار داشته باشد که خریدار کالاهای سایر کشورها باشیم. وی عنوان کرد: افزایش یا کاهش تعرفه‌ها باید با توجه به سه وجه ذکر شده و بر پایه ملاحظات زمانی و مکانی تعریف شود.