سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

احمدشاه قاجار دركنار پرنس آلبرت +عكس


احمدشاه قاجار هفتمین و آخرین پادشاه قاجار در ایران بود.او دومین پسر محمدعلی‌شاه و نخستین فرزند پسر او از ملکه جهان بود که در هنگام ولیعهدی پدرش در تبریز به دنیا آمد و پس از فتح تهران و خلع محمدعلی‌شاه، توسط مجلس عالی رجال و بزرگان مملکت در ۱۲سالگی به سلطنت رسید.

وبسایت باشگاه خبرنگاران: احمدشاه قاجار هفتمین و آخرین پادشاه قاجار در ایران بود.او دومین پسر محمدعلی‌شاه و نخستین فرزند پسر او از ملکه جهان بود که در هنگام ولیعهدی پدرش در تبریز به دنیا آمد و پس از فتح تهران و خلع محمدعلی‌شاه، توسط مجلس عالی رجال و بزرگان مملکت در ۱۲سالگی به سلطنت رسید. تا رسیدن او به سن بلوغ و تاج‌گذاری در تیر ۱۲۹۳، ابتدا عضدالملک و سپس ناصرالملک از سران ایل قاجار نایب‌السلطنه بودند.عکس زیر احمد شاه قاجار و پرنس آلبرت را پس از ضیافت ناهار با شهردار لندن در نوامبر ۱۹۱۹ (۱۲۹۸ شمسی) نشان می دهد. در عکس از راست به چپ لرد مایور شهردار لندن، احمد شاه قاجار، پرنس آلبرت شاهزاده بریتانیا و لرد کرزن دیده می‌شوند.

احمدشاه قاجار دركنار پرنس آلبرت(+عكس)


ویدیو مرتبط :
سفر احمدشاه قاجار به انگلستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم و عكس دانشجویی



 

 

ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم و عكس دانشجویی جمعه افتتاح می‌شود

 

ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم و عكس دانشجویی جمعه افتتاح می‌شود. مراسم گشایش ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم وعكس دانشجویی عصر روز جمعه هفتم خردادماه برگزار می‌شود.

 

مراسم گشایش ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم وعكس دانشجویی عصر روز جمعه هفتم خردادماه برگزار می‌شود.



‌افتتاحیه این دوره از جشنواره هفتم خرداد ماه در خانه هنرمندان آغاز شده و این جشنواره تا یازدهم خرداد ماه نیز ادامه دارد.



در این دوره از جشنواره ۱۱۰ فیلم داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی و ۲۶۹ قطعه عكس به نمایش درخواهد آمد. همچنین بیش از ۲۰۰ اثر خارجی به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شده كه ۷۰ اثر خارجی به نمایش در می‌آید. ضمن آنكه در بخش بین‌الملل نیز ۳۴ فیلم ایرانی نیز نمایش داده خواهد شد.



جشنواره جشنواره‌ها یكی دیگر از بخش‌های جشنواره فیلم و عكس دانشجویی است كه در این بخش فیلم‌ها و عکس های دانشجویان که در جشنواره‌های معتبر دیگر پذیرفته و برگزیده شده‌اند و همچنین در پنج دوره قبلی این جشنواره برگزیده شده است، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.



برگزاری كارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه عكس، و ایجاد غرفه برای كانون‌های فیلم و عكس از جمله بخش‌های جنبی ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم و عكس دانشجویی است.



بنابر این گزارش، پیروز كلانتری ،:«بهرام توکلی»،«سامان استرکی»،«سجاد شاهدی»،«فرناز خوشبخت» و «مجید موثقی» هیات انتخاب بخش فیلم و «فرهاد سلیمانی»،« مجید كورنگ بهشتی»،« غزاله هدایت» و «محسن راستانی» و «سارا زند وكیلی» هیات انتخاب و داوری بخش عكس جشنواره هستند.



لازم به ذكر است كه هیات داوران بخش فیلم نیز به زودی كار داوری آثار را نیز شروع خواهد كرد.


ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم و عكس دانشجویی هفتم تا یازدهم خرداد ماه با میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.



فیلم‌ها علاوه بر دانشكده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در دانشكده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی واقع دردهكده المپیك و خانه هنرمندان نیز به نمایش درمی‌آید..../ خبرگزارى ايسنا