سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

اتوبوس اسپرت جالب با طراحی ایرانی


اتوبوس ها از آن دسته وسایل نقلیه ای هستند که خیلی برای طراحی آن ها وقت گذاشته نمی شود. بسیاری از طراحان سعی دارند خودروهای کوچک و اسپرت بسازند تا شاید آینده را از آن خود کنند.

باشگاه خبرنگاران: اتوبوس ها از آن دسته وسایل نقلیه ای هستند که خیلی برای طراحی آن ها وقت گذاشته نمی شود. بسیاری از طراحان سعی دارند خودروهای کوچک و اسپرت بسازند تا شاید آینده را از آن خود کنند.
شاید طراحی کردن یک اتوبوس کار سختی نباشد اما از آنجایی که در آینده نیز به اتوبوس نیاز است باید طراحان بیشتر به این وسیله نقلیه توجه داشته باشند. تا به حال طرح های خاصی برای اتوبوس ارائه شده است که یکی از جالب ترین آن ها را در ادامه مرور خواهیم کرد.

"محمد غزل" طراح ایرانی را با خودرو حشره ای به یاد دارید. این طراح برجسته خودرو یک طرح اتوبوس نیز در کارتابل خود دارد که به اتوبوس الکتریکی شهرت دارد. این اتوبوس یکی از طرح هایی است که آینده درخشانی در مقابل خود دارد.



اتوبوس الکتریکی طرحی است که به گفته "غزل" از روی حشرات برداشت شده است. این خودرو پایه ای اسپرت دارد و بر روی 8 چرخ جدا از هم حرکت می کند.سیستم بدن این خودرو به گونه ای است که در نگاه اول شاید به مانند یک اتوبوس فضایی باشد.

به گفته طراح حشره ها در مرکز ایده پردازی این اتوبوس قرار دارند زیرا همانطور که زندگی در میان آن ها جریان دارد در این خودرو نیز می توان زندگی را حس کرد. در مورد این خودرو اطلاعات در سطح بالای امنیتی قرار دارند و تنها چند نکته از آن گفته شده است.

نیروی محرکه از طریق یک موتور الکتریکی قوی تامین می شود همچنین سلول های خورشیدی نیز در سقف این خودرو تعبیه شده است که می توانند به قدرت آن کمک کنند. درب های این اتوبوس در هر دوطرف بدنه قرار دارد و به صورت بال های پروانه باز می شوند. این طرح همچنان در دست بررسی است و سال تولید آن به بعد از 2020 موکول شده است.












ویدیو مرتبط :
بهترین اتوبوس طراحی شده برای بازی ETS2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شارژر جالب با طراحی ایرانی +عکس




شارژر جالب با طراحی ایرانی +عکس
یکی از مشکلاتی که این روزها بسیاری از دارندگان تلفن های همراه هوشمند با آن روبرو هستند زود تمام شدن شارژ باتری است و همیشه دسترسی به برق میسر نیست.
به تازگی طراحی به نام "اردوان میرحسینی" شارژری با طرح جالب را تولید کرده است که می توان از آن در هر نقطه ای استفاده کرد.

 سیستم شارژ تلفن همراه,سیستم شارژ گوشی

 این سیستم که یک شارژر با نام "EcoCharge"  است قابل حمل بوده و به صورت کاملا سبز و با انرژی پاک کار می کند و حتی می توان از آن در پیکنیک ها نیز استفاده کرد.
این دستگاه از دو بخش تشکیل شده است و با سیستم گرمایشی کار می کند بدین صورت که بخش اول به قابلمه داغ می چسبد و بخش دوم نیز گرما را تبدیل به برق می کند سپس این برق از طریق سیم به تلفن همراه شما می رسد.
این سیستم می تواند برای تمامی تلفن های همراه استفاده شود به طوری که تنها باید سیم رابط آن را تغییر دهید و مناسب با تلفن همراهتان آن را استفاده کنید.
بر روی بخش دوم این دستگاه یک صفحه نمایش ال ای دی نصب شده است که به شما اطلاعات مختلفی در مورد دمای سطح و میزان تبدیل انرژی را نشان می دهد.

سیستم شارژ تلفن همراه,سیستم شارژ گوشی

سیستم شارژ تلفن همراه,سیستم شارژ گوشی

سیستم شارژ تلفن همراه,سیستم شارژ گوشی

سیستم شارژ تلفن همراه,سیستم شارژ گوشی

/باشگاه خبرنگاران