سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

اتاق نویسنده طولانی‌ترین رمان جهان +عکس


نویسنده طولانی‌ترین رمان جهان سال‌های آخر زندگی‌اش به ندرت از این اتاق خواب بیرون می‌رفت و حتی از روی تخت پایین می‌آمد؛ اتاقی که امروز به نام «اتاق مارسل پروست» در موزه «کارناواله» در پاریس پذیرای گردشگران و دوستداران ادبیات است.

خبرگزاری ایسنا: نویسنده طولانی‌ترین رمان جهان سال‌های آخر زندگی‌اش به ندرت از این اتاق خواب بیرون می‌رفت و حتی از روی تخت پایین می‌آمد؛ اتاقی که امروز به نام «اتاق مارسل پروست» در موزه «کارناواله» در پاریس پذیرای گردشگران و دوستداران ادبیات است.

اتاق خواب ابتدای قرن بیستم مارسل پروست (Marcel Proust) در شماره ۱۰۲ بولوار اوسمَن از نقاط برجسته موزه «کارناواله» (Musée Carnavalet) است که «موزه تاریخ شهر پاریس» به شمار می‌رود. این اتاق در موزه، بازسازی و وسایلش به این‌جا منتقل شده؛ از جمله تخت خوابی که پروست از دوران کودکی داشت و در آن می‌نوشت. او که سال‌های آخر زندگی‌اش تقریبا در این اتاق محبوس بود رمان «در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته» را روی تختش می‌نوشت و ویرایش می‌کرد؛ رمانی که در ایران با ترجمه مهدی سحابی منتشر شده است.

مارسل پروست (۱۹۲۲-۱۸۷۱) نویسنده مطرح فرانسوی و خالق رمان هفت‌جلدی «در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته» که بلندترین رمان جهان است و عموما به عنوان یکی از آثار دوران‌ساز ادبیات مدرن توصیف می‌شود، به بیماری آسم و آلرژی شدید مبتلا بود؛ بنابراین ناگزیر از زندگی‌ای کم‌تحرک بود.

درباره اتاق خواب با چوب‌پنبه عایق‌بندی‌شده پروست دو جنبه مطرح است؛ یکی محفاظت در برابر صداهای بیرون و دیگر در برابر گرد و غبار. رمان «در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته» پروست کاوش در حافظه و ذهن است؛ ‌به همین منوال نوشتن این رمان هم یک تجربه درونی بود. او حس می‌کرد برای نوشتن باید مانع ورود صداهای دنیای بیرون شود. بنابراین اتاق خوابش را با لایه‌هایی از چوب‌پنبه پر کرد، که هم محافظ صدا بود و هم گرد و غبار. او همچنین کرکره‌های پنجره‌ها را بست و پرده‌های ساتن آبی را کشید. تنها منبع نورش هم چراغ خوابی با پارچه سبزرنگ بود.

پروست قبل از به پایان رساندن ویرایش نهایی جلدهای پایانی رمانش از دنیا رفت، گرچه نسخه اصلاح‌نشده «در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته» هم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین آثار ادبی تمام دوران در نظر گرفته می‌شود.

حالا «اتاق مارسل پروست» در موزه «کارناواله» شهر پاریس روایت‌گر زندگی نویسنده‌ای است که یکی از بحث‌برانگیزترین آثار دنیای ادبیات را خلق کرد. این اتاق شامل وسایلی همچون تخت، صندلی، میز، چراغ خواب، کتابخانه، شمعدان، فرش و یک تابلو نقاشی از چهره دکتر آدرین پروست – پدر نویسنده – است.

گزارش تصویری: اتاق نویسنده طولانی‌ترین رمان جهان

گزارش تصویری: اتاق نویسنده طولانی‌ترین رمان جهان

گزارش تصویری: اتاق نویسنده طولانی‌ترین رمان جهان

گزارش تصویری: اتاق نویسنده طولانی‌ترین رمان جهان

گزارش تصویری: اتاق نویسنده طولانی‌ترین رمان جهان


ویدیو مرتبط :
عکس شهید آوینی و حاج بخشی در اتاق نویسنده آمریکایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طولانی ترین نام جهان با 161 کلمه +عکس



طولانی ترین نام جهان با 161 کلمه +عکس

زنی در منطقه هارتپول انگلستان پس از مرگ پسرش یک موسسه خیریه را راه اندازی کرده است و برای جلب حمایت برای موسسه خود نامی متشکل از 161 کلمه را انتخاب کرده است.

 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، به نظر شما داشتن طولانی ترین اسم دنیا چند کلمه است؟ زنی در منطقه هارتپول انگلستان پس از مرگ پسرش یک موسسه خیریه را راه اندازی کرده است که نام آن " رویای سرخ" است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

وی که تا قبل از این تغییر اسم، "داون مک مانس" نام داشته یک نام با 161 کلمه را برای خود انتخاب کرده است و هدف خود از این تغییر را جلب حمایت برای بنیاد خیره خود اعلام کرده است.

این زن اعلام کرده که امیدوار است بتواند با وجود نام بسیار طولانی خود از گذرنامه جدید و همچنین حساب های بانکی که نیاز به نوشتن کامل اسم دارد استفاده کند.

او اول اسم خود را "Red" به معنای سرخ و نام فامیل خود را نیز به " Dreams " به معنای رویا تغییر داده است.

نام کامل و جدید این زن :

“Red Wacky League Antlez Broke the Stereo Neon Tide Bring Back Honesty Coalition Feedback Hand of Aces Keep Going Captain Let’s Pretend Lost State of Dance Paper Taxis Lunar Road Up Down Strange All and I Neon Sheep Eve Hornby Faye Bradley AJ Wilde Michael Rice Dion Watts Matthew Appleyard John Ashurst Lauren Swales Zoe Angus Jaspreet Singh Emma Matthews Nicola Brown Leanne Pickering Victoria Davies Rachel Burnside Gil Parker Freya Watson Alisha Watts James Pearson Jacob Sotheran Darley Beth Lowery Jasmine Hewitt Chloe Gibson Molly Farquhar Lewis Murphy Abbie Coulson Nick Davies Harvey Parker Kyran Williamson Michael Anderson Bethany Murray Sophie Hamilton Amy Wilkins Emma Simpson Liam Wales Jacob Bartram Alex Hooks Rebecca Miller Caitlin Miller Sean McCloskey Dominic Parker Abbey Sharpe Elena Larkin Rebecca Simpson Nick Dixon Abbie Farrelly Liam Grieves Casey Smith Liam Downing Ben Wignall Elizabeth Hann Danielle Walker Lauren Glen James Johnson Ben Ervine Kate Burton James Hudson Daniel Mayes Matthew Kitching Josh Bennett Evolution Dreams " است./باشگاه خبرنگاران