سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

ابزارهای آدمخواری در قرن نوزده +عکس


در سنت این کشور، ظاهرا از سر نفرت و شاید برای بالا بردن هزینه هزینه دشمنی، گوشت اسیران با این ابزارهای بسیار محکم کنده و خورده می شده است.

روزگار نو: روزی روزگاری، قبیله های فیجیایی، اسیران خود را با این چنگال ها می خوردند؛ اما امروز آنها در مزایده ای به فروش رفتند تا به خانه ای مدرن و متمدن بروند!

 در سنت این کشور، ظاهرا از سر نفرت و شاید برای بالا بردن هزینه هزینه دشمنی، گوشت اسیران با چنگال های بسیار محکم کنده و خورده می شده است.

در مزایده ای 7 عدد از این چنگال ها به قیمت 30000 دلار به فروش رسید؛ در حالی که قیمت ابتدایی آنها 1600 دلار برآورد شده بود. صاحب آنها 20 سال پیش به قصد جمع آوری سلاح های قرون وسطی و هنرهای قبیله ای خریداریشان کرده بود.

ابزارهای آدمخواری در قرن نوزده +عکس

آدم‌خواری یا کانیبالیسم (به انگلیسی: Cannibalism)‏ عادت یا رسم خوردن گوشت انسان است به وسیله انسانی دیگر. باستان‌شناسان نشانه‌هایی از این عادت یا رسم را در جامعه‌های ابتدایی یافته‌اند. بررسی‌های مردم‌شناسان نشان می‌دهد که آدم‌خواری انگیزه‌های گوناگون داشته‌است که مهم‌ترین آنها عبارت است از:

خوردن گوشت انسان به عنوان یک ماده غذایی:

بعضی از قبیله‌های سیاه پوست گینه، در آفریقا، گوشت انسان می‌خوردند و برای تهیه آن به قبیله‌های دیگر حمله می‌کردند و اسیر می‌گرفتند.اسیران را، مانند گاو و گوسفند، می چراندند تا پروار شوند.اسکیمو‌ها نیز هنگام دست نیافتن به هیچ گونه ماده غذایی گوشت انسان می‌خوردند.

ابزارهای آدمخواری در قرن نوزده +عکس

خوردن گوشت انسان برای نشان دادن مهر یا کینه:

بعضی از قوم‌های آدم خوار برای بزرگداشت خویشان و بزرگان قوم و قبیله خود، و دست یافتن به روح و نیرو و صفت‌های خوب آنها، گوشت آنها را، پس از مرگ، می‌خوردند. ماساژت ها، که در دوره هخامنشیان در کناره شمال شرقی دریای خزر می‌زیستند، برای بزرگداشت خویشامندان سالمند خود، آنها را قربان می‌کردند و گوشتشان را می‌خوردند. بعضی از قوم‌های آدمخوار نیز برای نشان دادن خشم و نفرت و کینه خود گوشت دشمنان خود را می‌خوردند.


ویدیو مرتبط :
ایجاد کاریکاتور از یک عکس با ابزارهای رتوش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حراج یادگاری‌های المپیک یک قرن پیش / عکس



پاتریک استیونسن,بازی‌های المپیک ,بازی‌های المپیک لندن

 

حراج یادگاری‌های المپیک یک قرن پیش / عکس

تجسمی - یک پوستر نشان می‌دهد از بازی‌های المپیک 1908 لندن تا امسال که این رویداد ورزشی بار دیگر در پایتخت انگلستان برگزار می‌شود، چقدر همه چیز عوض شده است.

به گزارش خبرآنلاین، این پوستر و دیگر یادگاری‌های مربوط به بازی‌های المپیک 1908 به ویلیام نایتسمیت اعلام‌کننده بازی‌های آن سال تعلق دارد که برای خانواده سلطنتی هم کار می‌کرد.

 

اکنون پاتریک استیونسن، نتیجه نایتسمیت این یادگاری‌ها را در ویمبلدون به نمایش گذاشته و به زودی آن‌ها را به حراج می‌گذارد.

او بجز این پوستر که در آن برندگان بازی‌ها تصویر شده‌اند، بلندگوی دستی و کلاه سیلندر جد خود را هم به نمایش گذاشته است.

این پوستر برندگان بازی‌های المپیک 1908 لندن را نشان می‌دهد که تعدادشان خیلی زیاد نیست

 

 

پاتریک استیونسن,بازی‌های المپیک ,بازی‌های المپیک لندن

 

یک مدال طلای المپیک 1908 هم در میان این یادگاری‌هاست که متعلق به امیل وویت دونده بریتانیایی بود، اما استیونسن نمی‌داند این مدال چطور به خانواده او رسیده است.

قرار است این یادگاری‌ها به زودی حراج شوند. انتظار می‌رود مدال طلا بین شش تا هشت هزار پوند به فروش برسد. تخمین زده می‌شود بلندگوی دستی بین هزار و پانصد تا دو هزار پوند و پوستر بین 400 تا 500 پوند فروخته شود.

 

 

 

پاتریک استیونسن,بازی‌های المپیک ,بازی‌های المپیک لندن

 

ویلیام نایتسمیت اعلام‌کننده بازی‌ها و بلندگوی دستی‌اش که به زودی حراج می‌شود

 

سال 1908 تنها دو هزار ورزشکار از 22 کشور شرکت کردند. این در حالی است که امسال در بازی‌های المپیک بیش از 10 هزار ورزشکار از 200 کشور حضور دارند.

یکی دیگر از تفاوت‌ها هزینه برگزاری است. در حالی که اولین بازی‌های المپیک لندن تنها 20 هزار پوند هزینه داشت، امسال بازی‌ها با هزینه‌ای حدود 10 میلیارد پوند برگزار می‌شود./خبرآنلاین