سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

آیا «مونالیزا» اولین تصویر 3D جهان است؟!


عده‌ای از پژوهشگران در حال بررسی این فرضیه هستند که تابلوی «لبخند ژکوند» لئوناردو داوینچی نخستین تصویر سه‌بعدی جهان است.

خبرگزاری ایسنا: عده‌ای از پژوهشگران در حال بررسی این فرضیه هستند که تابلوی «لبخند ژکوند» لئوناردو داوینچی نخستین تصویر سه‌بعدی جهان است.

لئوناردو داوینچی همیشه به عنوان نقاش‌، دانشمند و مخترعی بزرگ در قرن پانزدهم شناخته می‌شده، اما چه کسی فکر می‌کرد معروف‌ترین اثر او - «مونالیزا» - قدیمی‌ترین تصویر سه‌بعدی جهان باشد.

تعدادی از پژوهشگران آلمانی که این تابلوی بحث‌برانگیز را مورد بررسی قرار می‌دهند، مدعی هستند نقاشی اصلی داوینچی که در موزه‌ی لوور نگه‌داری می‌شود و نسخه‌ی دیگر آن که در موزه‌ی «پرادو»ی مادرید است، تصویری برجسته را تشکیل می‌دهند.

آیا «مونالیزا» اولین تصویر سه‌بعدی جهان است؟

این محققان بر این عقیده‌اند که نسخه‌ی موزه‌ی «پرادو» از زاویه‌ی متفاوت، اما همزمان با تابلوی «لبخند ژکوند» نصب‌شده در لوور فرانسه، توسط استاد نقاشی دوره رنسانس کشیده شده است. این گروه از پژوهشگران همچنین مدعی هستند که فاصله‌ی مختصر بین این دو زاویه دید‌، بسیار نزدیک به فاصله بین دو چشم انسان است و ترکیب این دو نقاشی، تصویری سه‌بعدی و برجسته را به ما ارائه می‌دهد.

به گزارش ساینس نیوز،‌ داوینچی پرتره‌ی «لیزا ژراردینی» را اویل دهه 1500 خلق کرد، اما نسخه‌ی «پرادو» یکی از چند کپی گمنام این اثر‌، به شمار می‌رفت، تا این که در سال 2012 آن را در یک نمایشگاه در معرض دید عمومی قرار دادند.

این اثر که در ابتدا با رنگ سیاه پوشیده شده بود، مورد بررسی قرار گرفت و محققان شباهت‌های بسیار بین آن و «مونالیزا»ی موزه فرانسوی کشف کردند. در عین حال برخی بر این باورند که احتمال دارد نسخه‌ی دوم توسط یکی از شاگردان داوینچی کشیده شده باشد.


ویدیو مرتبط :
راز نقاشی مونالیزا کشف شد ! (تصویر بیگانه پنهان شده)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید اولین خودروی بدون راننده در جهان / تصویر



تولید اولین خودروی بدون راننده در جهان / تصویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دانشمندان دانشگاه آکسفورد انگلیس از تولید اولین خودروی بدون راننده در جهان خبر دادند.

به گزارش جذاب نیوز به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف، این خودور قرار است طی هفته های آینده آماده استفاده در خیابان های انگلیس شود.

این خودرو با الهام گیری از جیپ نظامی " وایلد کات " ساخته شده است.

دانشمندان، برای آغاز کار بر اساس نقشه ای سه بعدی از مسیرهای اطراف شهر آکسفورد و وودستوک به این خودرو برنامه حرکت داده اند.

 

دانشمندان دانشگاه آکسفورد در تلاش اند موافقت دولت انگلیس را برای به کارگیری این خودروی جدید طی دو ماه آینده در مسیرهای مختلف این کشور جلب کنند.

این خودروی اتوماتیک با استفاده از دوربین های مختلف، اشعه لیزر و دستگاه های حسگر مکان خود در جاده را شناسایی می کند و توانایی اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از برخورد با خودروهای دیگر را دارد./انتخاب


خودروی بدون راننده ,تصویر خودروی بدون راننده ,عکس خودروی بدون راننده ,تولیدخودروی بدون راننده ,اخبار