سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

آفتاب پرست 16 میلیمتری !!! + عکس


محققان موفق شدند چهار گونه جدید از آفتاب‌پرست های بسیار ریز را در اندازه نوک کبریت در جنگل‌های ماداگاسکار کشف کنند.

ایسنا: محققان موفق شدند چهار گونه جدید از آفتاب‌پرست های بسیار ریز را در اندازه نوک کبریت در جنگل‌های ماداگاسکار کشف کنند.

گونه‌های تازه کشف شده که Brookesia micra نامگذاری شده‌اند، از خانواده آفتاب‌پرستان (Chameleon) هستند. اندازه آفتاب پرست های جنس نر از نوک بینی تا انتهای بدن به استثنای دم ۱۶ میلی متر و اندازه دو جنس نر و ماده از نوک بینی تا انتهای دم تنها ۳۰ میلی متر است که آنها را در زمره کوچکترین موجودات جهان قرار می دهد.



به گفته «فرانک گلاو» سرپرست تیم تحقیقاتی موزه تاریخ طبیعی مونیخ، تا کنون گونه‌های مختلفی از خزندگان از جمله مارمولک در جنگل های ماداگاسکار کشف شده اند، اما گونه های اخیر بسیار خاص هستند.

« تد تاونسند » از محققان دانشگاه ایالتی سن دیه گو آزمایشات ژنتیکی را بر روی گونه های کشف شده آغاز کرده است. وی معتقد است، گونه های فعلی آفتاب پرستان بر خلاف اجداد کوچک و نامرئی خود احتمالا در جنگل های ماداگاسکار تکامل یافته و به اندازه فعلی و تنوع رنگی پوست رسیده‌اند.



هر چهار گونه در طول روز بسیار فعال و در طول شب کاملا بی‌حرکت هستند که شناسایی آنها را بر روی برگ درختان دشوار می‌کند.

محققان هشدار داده‌اند که دو گونه از این مارمولک های کوچک به دلیل از دست دادن زیستگاه طبیعی و جنگل زدایی در ماداگاسکار در معرض خطر انقراض قرار دارند.




ویدیو مرتبط :
آفتاب پرست ماده - بچه آفتاب پرست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چسب زخمی از نوع آفتاب پرست! +عکس


این چسب زخم هنوز به تولید انبوه نرسیده است اما بهترین طراحی سال ۲۰۱۲ شده است.

کنجکاو: این چسب زخم هنوز به تولید انبوه نرسیده است اما بهترین طراحی سال ۲۰۱۲ شده است.

 در ظاهر این چسب زخم مانند چسب های قدیمی است اما یک تفاوت عمده و قابل ملاحضه دارد.

این چسب پس از اینکه بر روی پوست زده شد طی واکنش های شیمیایی به رنگ پوست آن شخص در می آید.

چنانچه زخم ایجاد شده بر روی صورت باشد این تکنولوژی بسیار کارآمد خواهد بود.تغییر رنگ شگفت انگیز این چسب را در تصاویر زیر می بینید.

چسب زخمی از نوع آفتاب پرست! +عکس

چسب زخمی از نوع آفتاب پرست! +عکس

چسب زخمی از نوع آفتاب پرست! +عکس