سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

آغاز مراسم خرچنگ خوری در سوئد! +عکس


شهریور ماه هر سال به عنوان آخرین ماه گرم در کشور سرد سوئد، مصادف است تا با مراسم خرچنگ خوری که طرفداران زیادی دارد. همه چیز درباره این مراسم را دراین گفتار بخوانید.

 
 
 
 
صبح بخیر: آخرین ماه گرم سال در کشور سوئد، بهترین فصل برای خوردن و نوشیدن در فضای باز می‌باشد که مردم اسکاندیناوی به ویژه سوئدی‌ها، برخی از سنت‌های خود را در این ماه برگزار می‌کنند. برگزاری مراسم‌های سنتی مخصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سوئد، یکی دیگر از برنامه‌هایی هست که هر سال در محیط‌های آکادمیک این کشور برگزار می‌شود. اما مراسم خرچنگ خوری سوئدی‌ها در ماه آگوست، داستان خاص خود را دارد.

 شهریور، آغاز مراسم خرچنگ خوری در سوئد!

مراسم خرچنگ خوری Crayfish party یا به زبان سوئدی: kräftskiva، یک مراسم سنتی پر طرفدار در کشور سوئد هست. این سنت دیرینه که به جشن خوردن و نوشیدن در فضای باز نیز مشهور است، در میان کشورهای اسکاندیناوی، شامل سوئد، فنلاند، دانمارک، نروژ و ایسلند رواج دارد. اما پایه و اساس مراسم، از سنت‌های سوئدی نشأت گرفته است و در بخش‌های دیگر سرزمین وایکینگ‌ها، گسترش یافت.

 شهریور، آغاز مراسم خرچنگ خوری در سوئد!
(در تقویم سوئدی‌ها، مراسم خرچنگ خوری در آخرین ماه تابستان، بسیار پر اهمیت هست)

مراسم خرچنگ خوری، معمولاً در شهریورماه برگزار می‌شود. دلیل برگزاری این مراسم در این ماه این هست که صید خرچنگ در این کشور، در اکثر سال‌های قرن بیستم میلادی، ممنوع بود. از سال 1994 میلادی به این سو، اواخر جولای و آگوست، برای مدت محدودی، مردم اجازه صید خرچنگ را خواهند داشت.

 شهریور، آغاز مراسم خرچنگ خوری در سوئد!
(نصب پیش بندی‌های رنگی مصور کاغذی، در مراسم خرچنگ خوری مرسوم هست)

علاقه مردم سوئد به خوردن غذاهای دریایی به ویژه خرچنگ سبب شده است تا آزاد شدن محدود صید خرچنگ در این کشور، به یک جشن سراسری در کشور بلوندهای سخت کوش تبدیل شود. در زمان‌هایی که هوای آگوست با مردم سوئد همیاری کند، این مراسم در محیط باز و زیر نور آفتاب برگزار می‌شود، اما در مناطق شمالی و مرکزی این کشور، به دلیل بارندگی شدید در تابستان، بعضاً این مراسم در داخل خانه‌ها برگزار می‌شود. وجود پشه‌های تابستانی در سوئد، یکی دیگر از دلایل عمده ای هست که خانواده‌ها در سوئد را مجبور می‌کند تا مهمانی خرچنگ خوری را در محیط باز نتوانند اجرا کنند.

 شهریور، آغاز مراسم خرچنگ خوری در سوئد!
(قرار دادن کلاه‌های کاغذی رنگ بر سر، یکی از سنت‌های مراسم خرچنگ خوری سوئدی‌هاست)

لباس‌های خاصی هم افراد شرکت کننده در این مراسم معمولاً بر تن می کنند که یک کلاه و پیش بند کاغذی، بخشی از لباس مخصوص را تشکیل می‌دهد. نصب یک کاغذ رنگی دایره ای شکل به عنوان نماد خورشید در مکانی که مراسم خرچنگ خوری برگزار می‌شود، از دیگر بخش‌های این مراسم می‌باشد.

 شهریور، آغاز مراسم خرچنگ خوری در سوئد!

گفتنی است، سوئد یکی از وارد کننده‌های عمده خرچنگ و محصولات دریایی از ترکیه و چین می‌باشد. جزییات بیش تر مراسم خرچنگ خوری را می‌توانید در پرتال www.swedishfood.com/crayfish-parties مشاهده کنید.


ویدیو مرتبط :
مراسم آغاز اختتامیه گالری عکس سه بعدی ال جی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مراسم تشییع تاچر با هزینه 15 میلیون دلار آغاز شد+عکس



مراسم تشییع تاچر با هزینه 15 میلیون دلار آغاز شد+عکس

مراسم تشییع جنازه مارگارت تاچر، نخست وزیر بریتانیا از سال ١٩٧٩ تا ١٩٩٠، در لندن با هزینه 15 میلیون دلاری آغاز شد.

به گزارش نامه به نقل از بی.بی.سی، مراسم تشییع جنازه اولین و تنها نخست وزیر زن تاریخ بریتانیا همزمان با اعتراضات در یکی از میدان‌های اصلی شهر لندن آغاز و با سخنرانی «دیوید کامرون» در جریان است.

بیش از دو هزار چهره سیاسی، مذهبی از جمله ملکه انگلیس و همسرش و همچنین نخست وزیر این کشور در این مراسم حضور دارند.

چهار هزار مامور پلیس تامین امنیت این مراسم را برعهده داشتند.

تابوت حامل جنازه از یکی از نمازخانه های پارلمان به اتومبیل حمل شد و همراه با اسکورت پلیس برای برگزاری مراسم کوتاه دعا به کلیسای سنت کلمنت دینز، واقع در نزدیک کلیسای جامع سنت پل انتقال یافت.

در دو طرف مسیر عبور اتومبیل جنازه گروهی از مردم تجمع کرده بودند و در مواردی با دست زدن، از جنازه اولین نخست وزیر زن بریتانیا استقبال کردند.

خانم تاجر در زمان نخست وزیری با اعزام نیروی نظامی به جزیره فالکلند - مالویناس - که توسط نیروهای آرژانتینی تصرف شده بود، این جزیره را بار دیگر به حاکمیت بریتانیا بازگرداند.

در مسیر حرکت تابوت پلاکاردی در اعتراض به هزینه مراسم تشییع جنازه تاچر هم دیده می شد.

ملکه بریتانیا و همسرش و جمعی از مقامات ارشد سیاسی، اجتماعی و نظامی داخلی و خارجی در مراسم مذهبی در کلیسای سنت پل حضور خواهند داشت.

همچنین، نگرانی هایی در مورد اقدامات تروریستی در جریان این مراسم وجود داشته است که به خصوص، انفجار اخیر در آمریکا آن را تشدید کرده است.

پلیس گفته است که برای حفظ امنیت این مراسم، تدابیر ویژه ای پیش بینی کرده است و حضور ماموران پلیس در مسیر حرکت جنازه مشهود بوده است.

در یکی از نقاط این مسیر، پلاکارد دست نوشته ای نیز دیده می شد که نسبت به هزینه برگزاری مراسم تشییع جنازه خانم تاچر اعتراض شده بود.

تاچر هفته گذشته در سن 87 سالگی در اثر سکته مغزی درگذشت. او از سال 1979 تا 1990 نخست وزیر برتانیا بود.

مراسم تشییع تاچر,تشییع تاچر,عکس تشییع تاچر

 

مراسم تشییع تاچر,تشییع تاچر,عکس تشییع تاچر

 

مراسم تشییع تاچر,تشییع تاچر,عکس تشییع تاچر

 

مراسم تشییع تاچر,تشییع تاچر,عکس تشییع تاچر

 

مراسم تشییع تاچر,تشییع تاچر,عکس تشییع تاچر

نامه نیوز