سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

آسانسور 106 ساله میزبان گردشگران +عکس


یک آسانسور 106 ساله در ترکیه که نمونه‌های کمی در آن در جهان موجود است، روزانه میزبان هزاران گردشگر است.

ایسنا: یک آسانسور 106 ساله در ترکیه که نمونه‌های کمی در آن در جهان موجود است، روزانه میزبان هزاران گردشگر است.

 این آسانسور که در شهر گردشگری ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه قرار دارد، قدمتی حدود 106 سال دارد و تنها چند نمونه از آن در آمریکا‌، چین، برزیل،‌ سوئیس و پرتغال وجود دارد.


به گزارش ورلد بوتن، این آسانسور در سال 1907 توسط یک تاجر یهودی در وسط یک برج آجری احداث شد و پس از تبدیل شدن برج به رستوران و کافه در سال 1992‌، به جاذبه جدید گردشگری ازمیر تبدیل شد.

شهر گردشگری ازمیر که در ساحل دریای اژه قرار دارد، هرساله میزبان میلیون‌ها گردشگر بوده و از جاذبه‌های گردشگری ارزشمند از جمله سواحل زیبای ماسه‌ای، آثار تاریخی ارزشمند از جمله شهر تاریخی افسوس و چشمه‌های آب معدنی بهره می‌برد.

ترکیه که به لطف بهار عربی در سال 2011 هفتمین مقصد گردشگری جهان نام گرفت، در حال حاضر سالانه حدود 25 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد دارد و دولت این کشور قصد دارد این رقم را به 50 میلیارد دلار در سال 2023 برساند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند ترکیه در سال 2023 با قرار گرفتن در جمع پنج مقصد برتر گردشگری جهان، میزبان 50 میلیون گردشگر نیز باشد.

در حال حاضر بیشتر گردشگران ترکیه از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس آلمان، روسیه، انگلیس و ایران بوده و مابقی نیز از کشورهای بلغارستان، هلند، گرجستان، فرانسه، سوریه و ایتالیا هستند.



ویدیو مرتبط :
مجتمع آب درمانی كوثر همه ساله میزبان میهمانان نوروزی + فیلم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رها شدن پسر 1.5 ساله در آسانسور(+عکس)




 اخبارذ حوادث - رها شدن پسر 1.5 ساله در آسانسور(+عکس)

پسر یک سال و نیمه‌ای که به دلایلی نامعلوم در آسانسور یک مجتمع تجاری ـ اداری رها شده بود، تحویل یکی از مراکز بهزیستی شهرستان کرج در استان البرز شد.

به گزارش جام جم، ساعت 14 بیست و دوم شهریور زن جوانی از محل کارش در طبقه چهارم یک مجتمع تجاری ـ اداری در منطقه مهر ویلای شهر کرج خارج شد تا به خانه اش برود.

دقایقی بعد وقتی آسانسور در طبقه چهارم متوقف و در آن باز شد، زن جوان مشاهده کرد پسرکی یک سال و نیمه درون آسانسور نشسته و گریه می کند.

 

اخبار,اخبارحوادث, مراکز بهزیستی


با دیدن کودک که هیچ همراهی نداشت به موضوع ظنین شده و همراه با کودک جستجو در ساختمان را برای یافتن والدین او آغاز کرد اما کسی کودک را نمی شناخت و نمی دانست خانواده اش کیست؟در ادامه زن کارمند کودک را به خانه شان برد و ساعاتی بعد همراه شوهرش برای یافتن والدین کودک، به جستجو پرداخت، اما تلاش آنها بی فایده بود و هیچ سرنخی از والدین کودک رها شده در آسانسور به دست نیامد.

آنها وقتی از یافتن والدین کودک ناامید شدند، کودک را به کلانتری 17 مهرویلای کرج برده و موضوع را به ماموران اطلاع دادند.

ماموران در بررسی از محلی که کودک پیدا شده بود، متوجه شدند از شش ماه پیش دوربین مداربسته ساختمان خراب شده و معلوم نیست چه کسی این کودک را در آنجا رها کرده و گریخته است.

با مشخص شدن این موضوع، کودک رها شده با هماهنگی قضایی در اختیار یکی از مراکز بهزیستی در کرج قرار گرفت. جستجوی پلیس برای مشخص شدن هویت این کودک و پیدا کردن خانواده اش ادامه دارد.


 اخبار حوادث - جام جم