سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

آزمون مدیران با قلیان (حکایت)



حکایت,حکایت مدیریتی

  نقل است شاه عباس صفوی، رجال كشور را به ضیافت شاهانه میهمان كرد و به خدمتكاران دستور داد تا در سر قلیان ها بجای تنباكو، از سرگین اسب استفاده كنند. میهمان ها مشغول كشیدن قلیان شدند و دود و بوی پهنِ اسب، فضا را پر كرد اما رجال از بیم ناراحتی‌ شاه پشت سر هم بر نی قلیان پُك عمیق زده و با احساس رضایت دودش را هوا می دادند! گویی در عمرشان، تنباكویی به آن خوبی‌ نكشیده اند!

شاه رو به آنها كرده و گفت: «سرقلیان ها با بهترین تنباكو پر شده اند. آن را حاكم همدان برایمان فرستاده است.»

همه از تنباكو و عطر آن تعریف كرده و گفتند: «براستی تنباكویی بهتر از این نمی‌توان یافت.»

شاه به رئیس نگهبانان دربار، كه پك های بسیار عمیقی به قلیان می زد، گفت: « تنباكویش چطور است؟»

رئیس نگهبانان گفت: «به سر اعلیحضرت قسم، پنجاه سال است كه قلیان می كشم، اما تنباكویی به این عطر و مزه ندیده ام!»

شاه با تحقیر به آنها نگاهی‌ كرد و گفت: «مرده شوی تان ببرد كه بخاطر حفظ پست و مقام، حاضرید بجای تنباكو، پِهِن اسب بكشید و بَه‌‌‌ بَه‌‌‌‌‌‌ و چَه چَه كنید.»


منبع:mgtsolution.com

 


ویدیو مرتبط :
حکایت قلیان ناصرالدین شاه و منابع انسانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان برگزاری آزمون مهندسی حرفه‌ای



 

مهلت ثبت‌نام در آزمون مهندسی حرفه‌ای (PE) تا ۲۰ بهمن تمدید شد.

 


مهلت ثبت نام در آزمون مهندسی حرفه ای

 


با توجه به استقبال برخی از داوطلبان شاغل در صنعت كه تاكنون موفق به ثبت‌نام در آزمون مهندسی حرفه‌ای (PE.Exam) نشده‌اند و همچنین فراهم نمودن تسهیلات لازم برای كلیه داوطلبان دومین آزمون مهندسی حرفه‌ای و براساس تصمیمات متخذه در شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی آزمون مهندسی حرفه‌ای، داوطلبان علاقه‌مند می‌توانند حداكثر تا روز سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۸۸ نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذكور اقدام كنند.

 


همچنین آزمون مذكور در صبح و عصر روزهای پنج‌شنبه ۶ اسفند و جمعه ۷ اسفند ۸۸ ، منحصراً در شهرستان تهران برگزار خواهد شد كه آدرس محل برگزاری آزمون و نیز زمان و نحوه دریافت كارت ورود به جلسه در اطلاعیه‌های بعدی متعاقباً اعلام خواهد شد.

 


در خاتمه شایان ذكر است، كتاب اخلاق مهندسی (ترجمه كتاب Ethics) اخیراً توسط انتشارات سازمان سنجش آموزش كشور به چاپ رسیده است، علاقه‌مندان می‌توانند جهت كسب اطلاعات بیشتر به سایت سازمان به آدرس: www.sanjesh.org مراجعه كنند.