سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

آخرش معلوم شد، توی سبد یارو چه بود؟



 

 

 

آخرش معلوم شد، توی سبد یارو چه بود؟


این مثل داستانی دارد. می گویند، جمعی در مجلسی دور هم نشسته بودند و با هم حرف می زدند. یکی شروع کرد به تعریف ماجرایی و گفت: روزی دو آدم ساده لوح به هم رسیدند.

اولی به دومی گفت: اگر بگویی در این سبد چیست، یک تخم مرغ و اگر گفتنی چندتاست، هر هشت تای آن را به تو می دهم.

دومی کمی فکر کرد و گفت: سؤال سختی است، کمی راهنمایی کن!

اولی گفت: چیزی سفید است که وسطش زرد است!

دومی با خوشحالی گفت: فهمیدم ترب است. وسط آن را هم خالی کرده ای و زردک در آن گذاشته ای! وقتی گوینده ماجرا را تمام کرد، همه ی حاضران در مجلس خندیدند وقتی همه ساکت شدند، یکی از میان جمع گفت: آخرش معلوم شد، توی سبد او چه بود؟!

این مثل را هنگامی استفاده می کنیم که کسی براثر کم هوشی یا بی دقتی، موضوعی را متوجه نشود یا اشتباه بفهمد.


ویدیو مرتبط :
یارو فازش معلوم نیس خیلی خنده دار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تدوین سبد سوخت خودروها





 تدوین سبد سوخت خودروها


معاون وزیر نفت با اشاره به تشكیل ستاد هدفمندی یارانه ها در وزارت نفت از تدوین سبد جدید سوخت خودروها با توزیع مناسب قیمت خبر داد و گفت: بسته حمایتی بهینه سازی مصرف انرژی در پالایشگاه های نفت و گاز، خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار برای اجرای طرح هدفمندی یارانه ها تدوین شده است.

محسن خجسته مهر ضمن اشاره به تشكیل ستاد هدفمندی یارانه ها در وزارت نفت، در تشریح اقدامات این وزارتخانه برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت: در حال حاضر مصرف بی رویه و لجام گسیخته حامل های مختلف انرژی موجب شده در كنار رشد مصرف انرژی، ایران در صدر كشورهای پرداخت كننده یارانه انرژی جهان قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروكربوری وزیر نفت افزود: بر این اساس وزارت نفت با ارائه مستنداتی ضرورت توجه به مدیریت مصرف در حوزه انرژی را برای استفاده بهینه از منابع نفت و گاز، كاهش تراز منفی گاز و دور شدن از نقطه ای كه كشور را از صادر كننده به وارد كننده انرژی تبدیل كند، به مراجع ذی ربط اعلام كرده است.وی همچنین با اشاره به تدوین سبد بهینه سوخت حمل و نقل و انرژی در معاونت برنامه ریزی وزارت نفت اظهار كرد: در سبد جدید سهم بنزین، گازوئیل، گاز طبیعی فشرده (CNG) و گازمایع(LPG) با توزیع مناسب قیمتی به مردم ارائه می شود تا مردم حسب زیرساخت های موجود خود، انرژی مورد نیاز خود را انتخاب كنند و به مصرف برسانند.

این مقام مسوول درك مناسب و استقبال مردم از طرح هدفمند كردن یارانه ها را امری مهم دانست و تاكید كرد: تاكنون روابط عمومی وزارت نفت در خصوص اطلاع رسانی شفاف به مردم و فعالان اقتصادی در چارچوب سیاست های كلی اطلاع رسانی كارگروه تحولات اقتصادی و مصوبات ابلاغی اقدامات قابل توجهی انجام داده است..../تحلیل:مهر