فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

یک دختر زیبای ایرانی دومین دختر شایسته دنیا شد +تصاویر



 اخبار فرهنگی - یک دختر زیبای ایرانی دومین دختر شایسته دنیا شد +تصاویر

 زیباترین دختر ایران دومین دختر شایسته جهان شد "بهاره لتنس" دومین دختر شایسته جهان که با عنوان دختر شایسته ایران در مسابقه “Miss Top of the World” سال 2013 مقام دوم را کسب کرده بود، تصمیم گرفته باز هم در مسابقاتی از این دست با عنوان دختر شایسته ایران شرکت کند.

"بهاره لتنس" زندگی پرفراز و نشیبی دارد. او ۱۳ ساله بوده که به تنهایی از ایران به کشور نروژ مهاجرت کرد. خودش می‌گوید دولت نروژ به او اجازه تنها زندگی کردن را نداد چون برای دختر ۱۳ ساله‌ای که پناهنده می‌شود تنها زندگی کردن سخت است. به همین دلیل یک خانواده نروژی او را به فرزندی پذیرفتند و او تا به امروز با همین خانواده زندگی می‌کند.
 

اخبار,اخبار فرهنگی,بهاره لتنس


"بهاره لتنس" به دویچه‌وله می‌گوید: پدر و مادر نروژی‌ام هم هم‌چون پدر و مادر ایرانی‌ام من را دوست دارند. پدر نروژی‌ام خیلی دوست داشت که نام خانوادگی من “لتنس” شود. به همین دلیل فامیل خودم را عوض کردم.بهاره لتنس درباره این که چگونه وارد عرصه مسابقات دختر شایسته جهان شده  می‌گوید:


من از بچگی خیلی علاقه داشتم مدل یا بازیگر شوم ولی خانواده‌ام در ایران همیشه فکر می‌کردند مدل شدن یا بازیگر شدن آبروی خانواده را می‌برد یا مثلا فکرهای ناموسی می‌کردند. من هم همیشه سعی می‌کردم این آرزوی خودم را فراموش کنم. تا این که به نروژ آمدم.

او درباره مسابقه “Miss Top of the World” که سال ۲۰۱۳ در کشور لتونی برگزار شد می‌گوید: حدود ده روز آن‌جا با دخترهای شایسته کشورهای مختلف مسابقه دادیم. هر روز زیر نظر داورها بودیم. او می‌گوید سال گذشته به دلایل مختلفی مخفیانه در مسابقه “Miss Top of theWorld” شرکت کرده است.


او میگوید :در آن مسابقات خیلی تنها بودم. اولا همان طور که گفتم خانواده ایرانی‌ام ذهنیت خوبی در این‌باره نداشتند، همین‌طور نمی‌دانستم مردم ایران درباره دختری که مدل می‌شود چه فکری می‌کنند. به همین دلیل مخفیانه در این مسابقات شرکت کردم. تمام دخترانی که در این مسابقات آمده بودند اما در کشور خودشان بسیار معروف بودند و خبرنگارانی از کشورشان به این مسابقه آمده بودند.

اما دختر شایسته بودن به چه معناست؟ آیا به صرف زیبایی می‌توان دختری شایسته بود؟ بهاره لتنس در پاسخ می‌گوید: نه اصلا زیبایی کافی نیست. خوبی این مسابقات این است که داوران فقط ظاهر اشخاص را نگاه نمی‌کنند. داوران به شخصیت دختران نگاه می‌کنند. مثلا در طول مسابقه پرسش‌هایی طرح می‌کردند. شاید در همان لحظه ما متوجه نمی‌شدیم چرا این سوال‌ها را می‌پرسند ولی کاملا دختران را زیر نظر می‌گرفتند.

اخبار,اخبار فرهنگی,بهاره لتنس


بهاره لتنس: جالب این بود که داوران در طول ده روز مسابقه از ساعت ۶ صبح با ما بودند و ما تا روز آخر نمی‌دانستیم که این افراد همان داوران هستند. آن‌طور که بهاره لتنس می‌گوید، داوران از جمله به هدف‌های دختران در زندگی نگاه می‌کنند. مثلا این‌که انسان‌دوست هستیم یا نه. دختران باید هم از لحاظ فکری و هم بدنی قوی باشند.


بهاره لتنس که از ۱۳ سالگی در نروژ زندگی کرده در این‌باره که چرا با عنوان “دختر شایسته ایران” و نه “دختر شایسته نروژ” در مسابقات جهانی دختر شایسته شرکت کرده به دویچه وله می‌گوید: «من به ایرانی بودنم افتخار می‌کنم.

 

دلم می‌خواهد زنان ایرانی صدای مرا بشنوند و این‌که من هم مثل آن‌ها در ایران سختی کشیده‌ام و کودکی سختی داشته‌ام.  دلم می‌خواهد دختران ایرانی بدانند که باید اعتماد به نفس خودشان را بالا ببرند. بهاره لتنس: خیلی از دختران ایرانی فکر می‌کنند دختر شایسته بودن کار سختی است. در حالی که می‌دانم بسیاری از دختران ایرانی از من برای دختر شایسته بودن لایق‌تر هستند.
 

اخبار,اخبار فرهنگی,بهاره لتنس

 

اخبار,اخبار فرهنگی,بهاره لتنس

اخبار فرهنگی - پارس ناز

 


ویدیو مرتبط :
فیلم ارسالی نماینده ی ایرانی رقابت دختر شایسته جهان اسلام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر شایسته سال 2015 عاشق فوتبالیست ایرانی شد! + تصاویر



اخبار,اخبار فرهنگی,دختر شایسته

میثاق بهادران گلزن دورگه تیم ملی فیلیپین باز در راس اخبار این کشور قرار گرفته است اما این بار بخاطر قصه عاشقانه با دختر شایسته سال 2015 دنیا.

میثاق بهادران گلزن دورگه تیم ملی فیلیپین باز در راس اخبار این کشور قرار گرفته است. بازیکن سال 2015 این کشور که برای تیم ملی فیلیپین و 'توماس داولی' سرمربی آمریکایی شان خوش درخشیده و گل های زیادی در رقابت های انتخابی جام جهانی زده است، در این کشور یک ستاره است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,دختر شایسته

دختر شایسته سال 2015

 

اخبار,اخبار فرهنگی,دختر شایسته

عکس دختر شایسته سال 2015

 

این دندانپزشک ایرانی- فیلیپینی که مادری فیلیپینی دارد و مدام در مسیر تهران به مانیل است، در تهران و در سنین جوانی فیلم بازی کرده و با سحر زکریا جلوی دوربین رفته است و بعد به همراه پدرش به فیلیپین برگشته تا آنجا درسش را ادامه دهد و پزشکی بخواند.

 

او که فوتبال هم دوست داشته از طریق تیم دانشگاهش پیشرفت کرده و حالا با گل هایش در سن 28 سالگی، ستاره فوتبال فیلیپین شده است.

میثاق که هر بار به ایران می آید در تمرینات تیم های استقلال یا نفت تهران حاضر می شود تا آماده بماند، این روزها نه برای فوتبال که برای قصه ای عاشقانه در راس اخبار رسانه های فیلیپین قرار گرفته است. 'پیا ورتزباخ' دختر دورگه آلمانی - فیلیپینی که در سال 2015 توانست در رقابتی نزدیک با رقبای آمریکایی و کلمبیایی اش، دختر شایسته سال جهان شود.

اینکه پیا عکسی از میثاق در اینستاگرامش منتشر کرده و از او خواسته برایش گل بزند و از رابطه صمیمی شان گفته، این دو را در صدر اخبار رسانه های این کشور قرار داده است. اینکه احتمالا قرار است بزودی اتفاقات جدیدی در زندگی شان بیفتد و به آمریکا بروند.

 

البته میثاق فعلا سخت درگیر بازی های انتخابی جام جهانی با تیم کشورش است. آنها برای اولین صعود به مرحله نهایی و صعود به جام ملت های آسیا می جنگند. اتفاقی که رخدادی بزرگ در تاریخ ورزش شان می شود.


بهادران این روزها ستاره ای کلیدی برای فیلیپینی هاست و در تیم باشگاهی اش با امید نظری، ملی پوش اسبق تیم کی روش(Carlos Queiroz) همبازی شده است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,دختر شایسته

دختر شایسته سال 2015 عاشق فوتبالیست ایرانی


اخبار فرهنگی - خبر آنلاین