فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

یکی از دغدغه‌های رخشان بنی اعتماد



اخبار,اخبار فرهنگی ,رخشان بنی اعتماد

شادمهر راستین رییس کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران، علی اکبر قاضی نظام نایب رییس و محمدرضا گوهری و سعید رحمانی مسئولان باشگاه فیلمنامه نویسان از دیگر حاضران در این نشست بودند.

رخشان بنی اعتماد درباره شخصیت هایی که در فیلم قصه ها به تصویر کشیده است، گفت: یکی از دغدغه هایم همواره این بود که ببینم آینده شخصیت های فیلم هایم چه می شود.

به گزارش ایرنا از کانون فیلمنامه نویسان، ششمین نشست باشگاه فرهنگی آموزشی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران با حضور رخشان بنی اعتماد و فرید مصطفوی در سالن سیف اله داد خانه سینما برگزار شد.

در این نشست از رخشان بنی اعتماد و فرید مصطفوی برای کسب جایزه بهترین فیلمنامه فیلم قصه ها در هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم ونیز تقدیر شد.

بنی اعتماد درمورد قصه ها گفت: قصه ها فیلمی بر اساس موقعیت هایی مبتنی بر دیالوگ است و شخصیت های این فیلم، آینده شخصیت های فیلم های گذشته ام هستند که در یک فیلم دور هم جمع شدند. من به چگونگی شگل گیری ارتباط از پس دیالوگ علاقمند بودم و سعی کردم این موضوع را نشان دهم.

وی ادامه داد: همیشه یکی از دغدغه هایم این بود که ببینم آینده شخصیت هایم چه می شود و البته دوست داشتم در ابتدای کار، چند فیلم کوتاه بسازم که با فرید مصطفوی صحبت کردم و تصمیم گرفتیم چند فیلم کوتاه در هم تنیده را بسازیم و در آن از شخصیت هایی که در فیلم های دیگر آورده بودیم؛ استفاده کنیم.

بنی اعتماد بیان کرد: تماشای قصه ها، موکول به دیدن فیلم های دیگر من نیست. حتی اگر مخاطب فیلم های من را ندیده باشد هم می تواند یک فیلم کامل با شخصیت های متعددی را مشاهده کند. من می توانم فیلم قصه ها را به 7 فیلم کوتاه تبدیل کنم بدون آنکه حتی یک فریم از آن حذف شود.

این کارگردان گفت: من به جز فیلمسازی کار دیگری نکرده ام و نمی توانم انجام دهم؛ فیلمسازی شغل من نیست بلکه زندگی من است.

فرید مصطفوی یکی از نویسنده های قصه ها درمورد نوشته شدن این فیلمنامه گفت: این فیلم در ابتدا فقط یک ایده بود که خانم بنی اعتماد قصد داشت آینده شخصیت های خود را به تصویر بکشد و وقتی با من مطرح کرد، همانطور که ایشان علاقمند بود، من هم استقبال کردم و نوشتن را شروع کردیم.

وی بیان کرد: ما فقط می دانستیم که می خواهیم از شخصیت ها استفاده کنیم ولی تعداد داستان ها و شخصیت ها از ابتدا مشخص نبود. قصه ها طرحی از پیش تعیین شده نبود، این فیلم به تدریج شکل گرفت و پس از بحث های فراوانی که با خانم بنی اعتماد داشتیم به شخصیت پردازی مناسب و نوشتن فیلمنامه رسیدیم.

مصظفوی افزود: فیلمنامه نویس همیشه باید فیلمساز را به ساخت و تولید فیلم تشویق کند که در غیر اینصورت فیلمی تولید نمی شود. من و خانم بنی اعتماد حدود 30 سال سابقه همکاری داریم و در این سال ها، بسیاری از پروژه هایمان فقط یک دغدغه بودند.

وی اضافه کرد: ما از یک نسل هستیم، هماهنگی های ذهنی داریم، حرف یکدیگر را می فهمیم و همین هم دلیلی شده است که پروژه های مشترک فراوانی از مستند تا فیلم بلند داشته باشیم.

مصطفوی گفت: فیلمنامه نویس باید پیش از هر چیز، تمایل به تولید داشته باشد و سپس با تحقیق و پژوهش به ایده برسد و در نهایت این ایده را در جلسات گفتگو کامل کند و فیلمنامه را بنویسد.

ششمین نشست باشگاه فرهنگی آموزشی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران که در روز پنج شنبه 21 اسفند 93 برگزار شد، آخرین نشست فصل زمستان این باشگاه بود که در این نشست، فیلم قصه ها ساخته رخشان بنی اعتماد نیز اکران شد و مخاطبان به صورت پرسش و پاسخ نظرات خود را نسبت به این فیلم بیان کردند.

شادمهر راستین رییس کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران، علی اکبر قاضی نظام نایب رییس و محمدرضا گوهری و سعید رحمانی مسئولان باشگاه فیلمنامه نویسان از دیگر حاضران در این نشست بودند.


اخبار فرهنگی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: آیین بزرگداشت رخشان بنی اعتماد


آیین بزرگداشت رخشان بنی اعتماد در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی با حضور چهره های سیاسی و فرهنگی برگزار شد.