فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

یك دفعه دست در كیسه می كنیم و سریال درمی آوریم



ساخت سریال,سریال های ماه رمضان,

همیشه بحث افراط و تفریط در برنامه سازی تلویزیون مطرح بوده و هست و مثل اینكه تلویزیون امسال بلاتكلیف تر شده است.

این منتقد درباره ی كلیت سریال های تلویزیون امسال افزود: گاهی تلویزیون در سریال سازی هایش، تركیببی می چیند كه انگار بلاتكلیف است؛ به عنوان مثال در یك سال از میان چهار سریال، سه تای آن ها كمدی هستند و برعكس مثل سال گذشته سه تا از سریال ها موضوع ماورایی دارند كه این اصلا خوب نیست.

وی خاطرنشان كرد: سریال های تلویزیون استراتژی مشخصی ندارند و معلوم نیست می خواهند چه كار كنند؛ آیا قرار است مردم را بعد افطار شاد كنند و یا اینكه گریه آن ها دربیاورند و یا قصد دارند پندآموز و اخلاق گرا باشند.

*** یك دفعه دست در كیسه می كنیم و سریال درمی آوریم

همچنین او با تاكید بر اینكه سریال سازی ما بی هدف است، اظهار كرد: آنچه كه در تلویزیون مهم محسوب می شود، استراتژی است؛ اگر به شكل عامدانه سریال كمدی نداشته باشیم و یا بر عكس چندین سریال ماورایی ساخته شود، خوب است ولی مشكل اینجاست كه سریال سازی های ما بی هدف هستند؛ به طوری كه یك دفعه دست در كیسه می كنیم و به عنوان مثال چندین سریال درمی آوریم در حالی كه این كار اشتباه است و سریال سازی بدون برنامه ریزی نمی تواند نتیجه ی خوبی بدهد.

*** «خداحافط بچه» آبرومندتر است

كثیریان در ادامه ی گفت وگوی خود از میان سریال های ماه رمضان امسال، «خداحافظ بچه» را آبرومندتر دانست و افزود: به نظرم این سریال از مابقی سریال ها جذاب تر است؛ چرا كه هم خوش ساخت است و هم موضوع آن نسبت به ماه رمضان سال های گذشته ساده تر و جذاب تر است، به همین دلیل امسال توانسته از سایر سریال ها قوی تر باشد اما ایده آل نیست ولی نسبت به دیگر سریال ها آبرومندتر است.

وی در عین حال گفت: سریال «خداحافظ بچه» كار شاخصی نیست ولی قابل قبول تر از بقیه سریال هاست.

این منتقد درباره دیگر سریال های ماه رمضان امسال اینگونه اظهارنظر كرد: سریال های «راز پنهان» شبكه یك و «چمدان» شبكه دو را فقط قسمت اول آن ها را تماشا كردم و به دلیل اینكه نتوانستند مرا راضی كنند، جذابیتی نداشتند تا آن ها را دنبال كنم. به عقیده ی من قصه یك سریال همیشه در اولویت است و اگر نتواند در همان قسمت اول، قلاب را به سوی مخاطب بیندازد و او را جذب كند و بیننده را درگیر خود كند، موفق نمی شود.

او اضافه كرد: معیار شخصی من درباره ی سریال ها این است كه برایم مهم است كه قصه در قسمت اول بتواند خودش را نشان دهد؛ چرا كه به هر حال با تماشای ۴۰ ـ ۵۰ دقیقه از یك اثر می توان تشخیص داد كه چند مرده حلاج است و معمولا هم اشتباه نمی شود؛ چرا كه قسمت اول هم جزیی از كار است.

*** سریال های ماه رمضان مَن درآوردی هستند

كثیریان در پاسخ به اینكه نبود سریال های ماورایی را در ماه رمضان امسال چطور می بینید؟ خاطرنشان كرد: نظرم این است كه سریال های ماورایی به جهت اینكه می خواهند فضای ماه رمضان را تشدید كنند، من در آوردی هستند و خیلی از آن ها مبنای علمی ندارند و فقط یك بهشت و جهنمی می سازند و به عنوان مثال یك روح می سازند كه سوار تاكسی می شود ولی در كل ماورایی بودن هم یك جنس از كار بود و ممكن است برخی ها دوست داشته باشند.

وی با اعتقاد بر اینكه درست نیست كه یك دفعه چندین سریال یك شكل ساخته شود توضیح داد: به نظر من اصلا درست نیست كه یك دفعه پنج تا سریال یك شكل را پخش كنیم و یا بر عكس آن ها قطع كنیم، سریال های ماورایی هم می توانست در كنار دیگر كارها باشد.

*** ماه رمضان سال گذشته هم اوضاع سریال ها خوب نبود

او در ادامه با بیان اینكه ماه رمضان سال گذشته اوضاع سریال ها خوب نبود، افزود: استانداردهای لازم برای پخش سریال ها رعایت نمی شود؛ از جمله سریال های خوب ماه رمضان را می توان «میوه ممنوعه»، «صاحبدلان» و ... دانست و مابقی از جمله سریال های متوسط رو به پایین بودند. به نظر من اوضاع سریال های ماه رمضان سال گذشته بد بود و امسال هم همین طور است، اما نسبت به سال گذشته كمی بهتر است.

این منتقد در پایان صحبت هایش با اشاره به عجله و شتابی كه در ساخت سریال های مناسبتی ماه رمضان حاكم است، به ایسنا گفت: هر سال شتاب و عجله در تولید سریال های ماه رمضانی را به همراه داریم و هیچ برنامه ریزی جهت ساخت آن ها انجام نمی دهیم و فقط قصد داریم آنتن ماه رمضان را پر كنیم و این خیلی بد است كه اصلا زمان كافی صرف ساخت سریال هایمان نمی كنیم.... / خبرگزارى ایسنا 

 


ویدیو مرتبط :
چگونه از یك تبلت ساده یك تبلت گرافیكی درست كنیم؟ :D

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناجا: كمتر از یك هفته زنان خیابانی را جمع‌آوری می‌كنیم



 

 

ناجا: كمتر از یك هفته زنان خیابانی را جمع‌آوری می‌كنیم

 

سردار حسین ساجدی‌نیا امروز در حاشیه دیدار مردمی در مركز نظارت همگانی ناجا در جمع خبرنگاران اعلام كرد كه روز گذشته یك بمب صوتی در بیمارستان الغدیر منفجر شد كه عامل این بمب‌گذاری توسط پلیس دستگیر شده است.

سردار ساجدی‌نیا افزود این فرد به علت اختلاف شخصی با صاحب داروخانه، بیمارستان و با هدف ایجاد رعب و وحشت اقدام به بمب‌گذاری كرده است.

* پلیس به دنبال كشف سرنخ برای قتل دكتر سودبخش

سردار ساجدی‌نیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات پلیس در پیگیری قتل 2 پزشك در تهران گفت به دنبال كشف سرنخ برای قتل دكتر سودبخش هستیم.

* كمتر از یك هفته زنان خیابانی را جمع‌آوری می‌كنیم

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه چرا زمان خیابانی را جمع‌آوری نمی‌كنید، اظهار داشت پلیس در این زمینه آمادگی لازم دارد و می‌تواند ظرف مدت یك هفته همه زنان خیابانی را كه به صورت علنی مرتكب جرم می‌شوند نه آنانكه به صورت پنهان و اینترنتی اقدام می‌كنند جمع آوری كند به شرط آنكه دستگاهی مسئولیت این زنان برعهده بگیرد.

وی در ادامه افزود سازمانهای مردم‌نهاد در این ارتباط می‌توانند فعالیت كرده و در این زمینه با برخی سازمانهای مردم‌نهاد و موسسات خیریه جلساتی را برگزار كرده ایم.

سردار ساجدی‌نیا گفت: «این زنان اگر مرتكب خلافی شوند مجرم هستند اما در حال حاضر موضوع زنان خیابانی یك مشكل اجتماعی است و باید به این ناهنجاری اجتماعی به شكل خود نگاه كرد...../تحلیل:عصرایران