فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

یادادشت پیمان قاسم‌خانی در دفاع از همسرش



اخبار,اخبار فرهنگی , پیمان قاسم‌خانی

 

اخبار فرهنگی - یادادشت پیمان قاسم‌خانی در دفاع از همسرش

پیمان قاسمخانی نویسنده و بازیگر، یادداشتی را در دفاع از همسزش بهاره رهنما نوشته و در آن توضیح داده که چرا می‌خواهد از کسی شکایت کند که به گفته او در فضای مجازی به رهنما توهین کرده است.

متن این یادداشت بدین شرح است:
من عضو هیچ‌کدام از شبکه‌های اجتماعى نیستم. هرگز هم نبوده‌ام. به همین دلیل قواعد حضور در این شبکه‌ها را نمی‌دانم. آقایى در صفحه فیس‌بوکش به همسر من، بهاره رهنما اهانت كرده. من هم چون اهل جواب دادن در فضاى مجازى نیستم از او شكایت کرده‌ام. به همین سادگى. اگر دادگاه تشخیص داد كه ایشان به ما اهانت است محكوم می‌شود، و اگر نشد كه پرونده بسته می‌شود و خلاص. یك شكایت حقوقى ساده است و نه هیچ‌چیز دیگرى.
 
می‌دانم كه روش درستش این است كه این‌جور آدم‌ها را ندیده بگیریم و بگذاریم در صفحات متروكشان با رفقایشان خوش باشند، و می‌دانم كه تا دو روز دیگر همه این ماجرا را فراموش کرده‌اند، ولى فكر می‌کنم همین ندیده گرفتن‌ها و فراموش کردن‌هاست كه باعث جری‌تر شدن كسانى شده كه شبکه‌های مجازى را تبدیل به ابزارى براى عقده‌گشایی و نفرت پراكنى کرده‌اند و به هر بهانه‌ای دیگران و بخصوص افراد شناخته‌شده را آماج حمله و توهین قرار می‌دهند. این‌طرف شكایت ما، فتوره چى، یكى از آن‌هاست.

 

اگر از او شكایت می‌کنم، طرفم را همه فتوره چى هاى هتاك و بی‌اخلاق فضاى مجازى ایران می‌دانم. اگر او بهاره را به هر دلیل نماد انحطاط فرهنگى جامعه می‌داند، من هم او و امثال او را از عوامل انحطاط اخلاقى جامعه می‌دانم، و به نظرم این جرم كوچكى نیست.
 
اما مورد این آدم كمى متفاوت است. او صرفاً یك آدم بددهن ساده نیست. او دوست دارد قهرمان باشد. شكایت ما از خودش را در صفحه‌اش تبدیل به یك پرونده امنیتى كرده كه در آن خودش آدم خوبه‌هاست و من و بهاره مزدوران حكومتى، كه قرار است با توسل به نفوذمان و دوستان گردن‌کلفتی كه در دستگاه داریم او را به خاطر عقیده‌اش و مواضع سیاسی‌اش به زندان بیندازیم، و شهید نمایی راه انداخته كه بیا و ببین.
 
راستش اصلاً متوجه نمی‌شوم كه چطور می‌شود این ماجرا را به سیاست چسباند. من برخلاف این آدم، مردم را بر اساس عقایدشان قضاوت نمی‌کنم. شكایتم از او فقط معطوف به اهانت‌های مستقیم و شخصى او به خودمان است. اگر دوست دارد تبدیل به قهرمان دنیاى مجازى بشود من كمكى به او نخواهم كرد. ازنظر من كسى كه در قالب یك متن روشنفكرانه به مشمئزکننده‌ترین روش یعنى تحقیر ظاهر و فیزیك آدم‌ها متوسل شود به این نیت كه آزارشان دهد، آدم حقیرى است، چه چپ باشد و چه راست.
 
اما خبر خوب براى این دوستمان این‌که برخلاف تصورش من آدم «كلفتى» نیستم. ارتباطاتم خیلى محدود است و دوستان گردن‌کلفت هم ندارم، كه شاید اگر داشتم الان بهاره، سه ماه بعد از پایان نمایشش، زنان شكسپیر، همچنان بین دادگاه‌های مختلف «جهت ارائه توضیحات» سرگردان نبود.

در مورد بهاره دوست دارم بگویم كه شاید بهترین همسر دنیا نباشد، شاید زیاد شلوغ‌کاری كند و به حاشیه برود، ولى من هرگز در نیت خیر او و در مهربانى غیرعادی‌اش شك نکرده‌ام و تعبیرهاى این آدم در خصوص چاپلوسى و نان به نرخ روز خورى بهاره واقعاً آخرین صفاتى است كه می‌شود به او چسباند.
 
در پایان می‌ماند اینكه این آقا در كنار اهانت‌هایش، حرف‌هایی زده كه باید اثباتشان كند. همین‌جا قول می‌دهم اگر او حتى یك مورد، فقط یك مورد از کارچاق‌کنی‌هایی را كه به من نسبت داده، یا فقط یك سفر از سفرهایى را كه به هزینه بیت‌المال یا به همراه هر مدیرى اعم از دولتى یا غیردولتی رفته‌ام بتواند اثبات كند شكایتم را پس می‌گیرم؛ اما من یك دلیل شخصى هم براى كشاندن این آدم به دادگاه دارم.

 

دوست دارم عمل كردن این قهرمان شجاعمان به قولش را ببینم: این‌که به دادگاه بیاید، در سكوت به حرف‌های ما گوش كند، و بعد بلند شود و برود و لپ قاضى را بگیرد و بكشد و به او بگوید این‌ها ارزش دفاع كردن ندارند و من آماده رفتن به زندان هستم. در این صورت من كه در جا شكایتم را پس می‌گیرم، می‌ماند فتوره چى و قاضى كه لپش توى دست اوست كه باید یک‌جوری باهم كنار بیایند. انصافاً دیدن چنین منظره‌ای هرروز گیر آدم نمی‌آید!
اخبار فرهنگی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
واکنش مهراب قاسم خانی به حذف همسرش در خندوانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیمان قاسم‌ خانی: سر خورده ام


قرار بود دور «سازمان‌های سینمایی ریز و درشت» دوره بیفتند كه این چه نشتری بود كه به قلبمان نشست و حالا چه باید بكنیم.