فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

گپی متفاوت با رضا رویگری در مورد خوانندگی بازیگرها



این بار در گفتگو با رویگری مبنا را خوانندگی او گذاشتیم و اصلا با حرفه اول او یعنی بازیگری کاری نداشتیم و رضا رویگری از صدایش و عدم موفقیت برخی بازیگران در زمینه خوانندگی گفت که در این گفتگو می خوانید.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، آخرین بازی اش در تئاتر به 3- 4 سال پیش و نمایش مرغ سینا بر می گردد. نکته قابل توجه این است که در این کار هم مثل خیلی از نمایش های دیگر خوانده.
رضا رویگری که به بهانه فعالیت هایش در هر دو عرصه بازیگری و خوانندگی به سراغش رفتیم، درباره فاصله ای که بین کارهایش در موسیقی افتاده می گوید؛ آنقدر درگیر بازیگری شدم که با وجود استعدادم در زمینه موسیقی و خوانندگی، پیگیر آن نشدم.
او می گوید این روزها خیلی ها از او سراغ البوم جدیدش را می گیرند و دلیل طولانی شدن به بازار آمدن آن هم وسواسی است که روی کارش دارد. رویگری همچنین معتقد است قطعه ای که در برنامه شب های پرستاره اجرا کرده در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده و باعث شده خیلی ها اشتیاق بیشتری برای شنیدن آلبومش پیدا کنند.

بیوگرافی رضا رویگری , آلبوم های رضا رویگری
رضا رویگری درباره فاصله ای که بین کارهایش در موسیقی افتاده می گوید:آنقدر درگیر بازیگری شدم که با وجود استعدادم در موسیقی پیگیر آن نشدم.او می گوید این روزها خیلی ها از او سراغ آلبوم جدیدش را میگیرند و دلیل طولانی شدن به بازار آمدن آن هم وسواسی است که روی کارش دارد. رویگری همچنین معتقد است قطعه ای که در برنامه شب های پرستاره اجرا کرده در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده و باعث شده خیلی ها اشتیاق بیشتری برای شنیدن آلبومش پیدا کنند.
به واسطه صدایم بازیگر شدم
شاید خیلی ها من را به عنوان بازیگر بشناسند اما من در واقع به خاطر صدایم بود که برای تئاتر دعوت به بازیگری شدم. اولین تئاتری که بازی کردم، نمایشی بود که در فواصل آن آوازهای مخالف داشت و کارگردان و نویسنده این کار دنبال کسی می گشتند که به خوبی بتواند بخواند اما از اجرای نقش هم برآید. از آن به بعد من همیشه روی صحنه می خواندم؛ برایمهم هیچ فرقی نمی کرد چه نقشی را بازی می کنم و در چه سالنی قرار است بخوانم. سالن برج میلاد یا وزارت کشور یا سالن کارگاه نمایش! مهم صدای من بود که صدای صحنه بود و آنقدر می توانستم قدرتمند بخوانم که به میکروفن فکر نمی کردم وقتی که بچه بودم پدرم من را به جلسات مداحی می برد و من هم ققرآن را با صوت می خواندم .
همیشه هم بالا نمیخوانم
همیشه هم اینطور نبوده که بخواهم بالا بخوانم,درست است که تن صدای بالا و اینطور خواندن یکی از خصوصیات صدای من است و خیلی از دوستان هم میگویند شاید تو نتوانی اصلا پایین بخوانی اما اصلا اینطور نیست .من به تناسب کاری که قرار است بخوانم صدایم را تنظیم می کنم.در همین آلبوم جدیدم قطعه آرامی را خواندم که مطمئنم مورد استقبال قرار می گیرد.بهتر است مخاطبان کار را بشنوند بعد درباره آن و صدای من قضاوت کنند.
به خوانندگی به اندازه بازیگری بها ندادم
با اینکه صدای من عامل ورودم به دنیای بازیگری بود اما من آنقدر که به بازیگری اهمیت و بها دادم، به صدایم بها ندادم، در حالی که صدای من یک ویژگی خدادادی بود و در بازیگری بعد از سال ها مرارت و حتی اشتباه که هنوز هم گاهی مرتکب می شوم؛ به تجربه های مختلف و متفاوت رسیدم. به نظر صدایی که دارم ویژگی است که خداوند به من هدیه داده ولی من خودم راه سخت تر را انتخاب کردم و به خاطر علاقه ای که داشتم به دنبال بازیگری رفتم. خیلی وقت ها که فکر می کنیم، برای خودم هم عجیب است که چرا آن موقع ترجیح دادم به جای خوانندگی پیگیر بازیگری شوم. شاید بعضی ها فکر کنند وسوسه دنیای تصویر شدم اما زمانی که وارد عرصه بازیگری شدم، اصلا کار تصویر انجام نمی دادم و تئاتر بازی می کردم. اولین تصویری که از خودم دیدم، سال 1363 بود. یعنی چندین سال بعد از ورودم به دنیای بازیگری فکر می کنم چون از بچگی عاشق سینما و بازیگری بودم، آخر سرهم سر از آن در آوردم.

بیوگرافی رضا رویگری , آلبوم های رضا رویگری
منتظر آلبوم کازابلانکا باشید
سومین آلبومم تا چند وقت دیگربه بازار موسیقی می آید و از این اتفاق خوشحالم .الان دیگر خودم هم دوست دارم به موسیقی و خوانندگی بپردازم و فکر می کنم که هیچ اشکالی هم ندارد که این اتفاق در کنار بازیگری بیفتد.شاید دلایل اینکه این روزها خوانندگی برایم جدی تر شده ,این باشد که در بازیگری خیلی حساس شده ام و وسواس خیلی زیادی برای انتخاب کارهایم دارم.دیگر نمیتوانم به هرکاری جواب مثبت بدهم و در انتخابهایم خیلی دقت می کنم.انتظار مردم هم از من بالاتر رفته و فکر می کنم این اتفاق از سریال مختارنامه افتاد و لطف مردم به من بیشتر شد.اتفاقا چند روز پیش شنیدم یکی از دوستان می گفت آقای میرباقری گفتند که نمی دانم چرا در صحنه شهادت کیان ندادم خود رضا قطعه ای را بخواند واز آن بابت تاسف خوردند.از طرفی بیکار هم نمی توانم باشم و همیشه از جمله افرادی بودم که دنبال پویایی وفعالیت بودم.در این آلبوم سعی کردم خلاقیت داشته باشم و به همین خاطر معتقدم کسانی که آلبومم را گوش خواهند کرد غافلگیر می شوند.
صدایم هنوز هم صداست
من قبل از «کازابلانکا» هم دو آلبوم دیگر به بازار داده بودم. یکی «از عشق گفتن» بود که حدوداً 15 – 14 سال پیش به بازار آمد و کار دیگر هم «غوغا» نام داشت که سال 80 آن را ارائه کردم. در تمام این مدت هم باز کمتر در زمینه موسیقی فعالیت کردم اما در عوض در سینما پر کار شدم. همان سال من فیلم سینمایی «بوتیک» را بازی کردم و این روند کاری همچنان حتی تا چند ماه پیش برایم ادامه داشت. اما از چند ماه پیش دیگر خودم تصمیم گرفتم که با دقت بیشتری انتخاب کنم. شاید همین پر کاری در حوزه سینما و تلویزیون باعث شده بود. من اصلا به این فکر نکنم که صدایی هم دارم و می توانم در این حوزه فعالیت های جدی داشته باشم. فکر می کنم هنوز هم صدایم صداست و می توانم روی صحنه بخوانم به هر حال من یک بازیگر هم هستم وسالیان سال روی صحنه بودم و با این قضیه بیگانه نیستم.
از فروش البوم هایم راضی بودم
شاید بعضی از بازیگرانی که آلبوم دادند از فروش کارشان راضی نباشند اما از دو آلبوم من استقبال خوبی شد بخصوص «غوغا». اتفاقا بعدها شنیدم آلبومم فروش بسیار بالایی داشت و بهترین آلبوم سال شد. اما آن موقع من حتی دنبال این مسائل هم نبودم و شاید خیلی خودم را در گیرش نمی کردم . در واقع همه چیز زیر سایه بازیگری من قرار داشت.
مریض شدم کنسرت ندادم
چندی پیش قرار بود کنسرتی را در آلمان برگزار کنم اما به دلیل اینکه بیمار شدم ودکتر سفر و هیجان را برایم مضر دانست نتوانستم سفر کنم.البته لبنان کنسرت برگزار کردم و خوشبختانه استقبال خوبی هم از ان شد.
به بعضی ها نمی شود گفت خواننده!
الان با وجود پیشرفته شدن امکانات دیگر مثل گذشته خیلی زحمت ندارد .خیلی از افرادی که وارد عرصه خوانندگی می شوند واقغا خواننده صحنه نیستند و درخیلی از موارد نمی توانند از پس اجرای صحنه زنده برآیند.
هنر باید مخصوص خودت باشد
شاید یکی دیگر از دلایلی که خیلی از خواننده ها یا حتی بازیگرها و فوتبالیست هایی که به سمت خوانندگی آمده اند اما موفق نشدند کاین بوده که هر مخصوص به خوودشان ندارند. در واقع هر کدام با تقلید از دیگری وارد کار شده اند و معلوم است که کار تقلیدی نمی تواند دوام بیاورد.
اینکه چرا بعضی بازیگرانی که خواننده شدند موفق نیستند
به نظر من به همان عدم پیشینه و آگاهی درست از موسیقی برمی گردد.اینکه کسی دو شغل داشته باشد که اشکالی ندارد مهم موفقیتی است که در هر کدام از کارها کسب میکند.مردم هم باهوشند و می دانند باید طرفدار چه کسانی باشند.طبیعیست کسی که خصوصیات ماندگار شدن در هر زمینه ای را نداشته باشد حذف می شود و مردم هم فراموشش میکنند.... / باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
خوانندگی رضا رویگری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیوگرافی رضا رویگری بازیگر سریال ملکوت



 

 

بیوگرافی رضا رویگری

 

رضا رویگری در سال ۲۶ دی ماه ۱۳۲۵ در منطقه تجریش در تهران به دنیا آمد. تنها فرزند خانواده بوده و یک پسر دارد و یک نوه دختر ۲ ساله ، دوران مدرسه و دبیرستان را در همان تجریش به پایان رساند. او به خلبانی علاقه مند بود و دوبار امتحان داد ولی قبول نشد. سپس به نقاشی روآورد و با نمایش «ویس و رامین» به کارگاه نمایشی پیوست. ا

 

و در جشنواره های نانسی، ورشو و چند شهر آلمان و آمریکا نمایش هایی را اجرا کرده است. بازی در سریال های تلویزیونی را با سریال «محله بهداشت» شروع نمود.

 

با فیلم «عقابها» به کارگردانی زنده یاد خاچیکیان به سینما آمد و ۲۸ فیلم سینمایی بازی کرد و برای کارهای خود آهنگسازی نیز کرد. او در چند نمایشگاه نقاشی در ایران و آمریکا شرکت کرد و یک کنسرت نیز در سال ۱۹۹۶ در آمریکا برگزار نمود.از جمله فعالیتهای هنری اش عبارتند از :

 

 

فیلم شناسی


سینما :


زمهریر (۱۳۸۸)


چشمک (۱۳۸۷)


دل شکسته (۱۳۸۷)


قرنطینه (۱۳۸۶)


تله روباه (۱۳۸۵)


جنایت و جنحه (۱۳۸۴)


ستاره‌ها (جلد 1: ستاره می‌شود) (۱۳۸۴)


بوتیک (۱۳۸۲)


شک (۱۳۸۰)


مسافر ری (۱۳۷۹)


جوانی (۱۳۷۷)


شیخ مفید (۱۳۷۴)


بلوف (۱۳۷۲)


آلما (۱۳۷۱)


خوش خیال (۱۳۷۱)


طعمه (۱۳۷۱)


ماه عسل (۱۳۷۱)


مردی در آینه (۱۳۷۱)


افسانه مه پلنگ (۱۳۷۰)


خانه خلوت (۱۳۷۰)

 

بیوگرافی رضا رویگری

 

 

دیدار در استانبول (۱۳۷۰)


آخرین مهلت (۱۳۶۸)


دخترم سحر (۱۳۶۸)


رانده شده (۱۳۶۸)


شب بیست و نهم (۱۳۶۸)


وسوسه (۱۳۶۸)


شاخه‌های بید (۱۳۶۷)


سرزمین آرزوها (۱۳۶۶)


غریبه (۱۳۶۶)

 

کانی مانگا (۱۳۶۶)


اجاره‌نشین‌ها (۱۳۶۵)


یوزپلنگ (۱۳۶۴)


عقاب ها (۱۳۶۳)

 

بیوگرافی رضا رویگری

 

 

مجموعه‌های تلویزیونی :


عملیات ۱۲۵ (۱۳۸۷)


به کجا چنین شتابان ( 1388)

 

..........................................................

حضور افتخاری :


۱ - موج سوم (۱۳۸۷)

 

۲ - مجنون لیلی (۱۳۸۶)

 

.....................................................


خواننده :


۱ - دخترم سحر (۱۳۶۸)


۲ - فریاد مجاهد (۱۳۵۸)


۳ - ساعت فاجعه (۱۳۵۱)

 

..............................................


جوایز و انتخابها :

 

* کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (بوتیک)[ دوره 8 جشن خانه سینما (مسابقه) - سال 1383 ]

 

* کاندید لوح زرین بهترین بازیگر مرد (بوتیک) [ دوره 5 منتخب سایت ایران اکتور (بهترین های سال) - سال 1384 ]

 

* سومین بازیگر نقش مکمل مرد سال (بوتیک) [ دوره 19 منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین های سال) - سال 1383 ]