فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

گلایه‌های داریوش ارجمند/ سختی حضور در برنامه رئیس‌جمهور سابق را به تن خریدم



اخبار,خبر های علمی, داریوش ارجمند

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: داریوش ارجمند با گلایه از وضعیت فرهنگی کشور گفت که انگار هنرمندان زینت‌المجالس هستند.

در محل برگزاری نشست کتابخوانی هنرمندان پیشکسوت که امروز در هتل انقلاب برگزار شد، پس از اینکه وزیر ارشاد در آستانه کتابخوانی داریوش ارجمند از مجلس خارج شد، ارجمند گفت: امروز وزیر چشم دیدن ما را ندارد و رفت البته این موضوع مهم نیست.

وی ادامه داد: من یک خراسانی هستم و افتخار می‌کنم که شاگرد دکتر شریعتی بودم و دغدغه فرهنگ و هنر سرزمینم را دارم.

این بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان ادامه داد: سال‌هاست که در عرصه تئاتر کار می‌کنم و همیشه نگران آن بودم که چه بر سر فرهنگ کشورمان می‌آید.

ارجمند ادامه داد: هم اکنون هنرمندان جهان با پشتوانه ادبیات کار می‌کنند؛ اما ما چرا این کار را نمی‌کنیم؟!

این بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان اظهار داشت: نبودن مهر جامعه پیشکسوتان هنر در پای دعوتنامه کتابخوانی هنرمندان پیشکسوت نشان می‌دهد که ما تنها زینت‌المجالس هستیم.

وی افزود: من سختی حضور در برنامه رئیس جمهوری سابق را به تن خریدم تا این انجمن جامعه پیشکسوتان پای بگیرد و امروز گرچه چشم امیدمان به وزیر بود، اما هیچ احتیاجی نیست که وی در اینجا بنشیند. ما هستیم و در اصل صاحب این خانه بیهقی و فردوسی هستند.

ارجمند تصریح کرد: امروز چرا کسی التفاتی به شاهنامه و مرزبان‌نامه ندارد؟! مگر آموزه‌های اخلاقی ما از ادبیاتمان نشئت نمی‌گیرد!

ارجمند در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من بضاعت اندکی داشتم در خراسان زندگی کردم و در دوره‌ای می‌خواستند آرامگاه فردوسی را با بولدوزر خراب کنند و ما هم نامه‌ای به رهبر دادیم و ایشان تجلیلی از فردوسی کردند که در آستانه آرامگاه این شاعر زده شد تا کسی نتواند به آن بی‌احترامی کند.

این بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان گفت: اساطیر ما با دین‌مان پیوند خورده‌اند و من برای نوشتن داستان «مرگ رستم» تلاش بسیاری کردم.

اخبار فرهنگی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
اعطای نشان درجه یک فرهنگ و هنر به داریوش ارجمند و اکبر عبدی توسط رئیس جمهور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گلایه های کاپیتان معروف از سیاسی ها در حضور رئیس دفتر رئیس جمهور



اخبار,اخبارورزشی,سعید معروف , محمد نهاوندیان

بچه های تیم ملی والیبال خسته هستند و البته هنوز گلایه دارند از اینکه پاداش های وعده شده شان را سال قبل نگرفتند.

به گزارش خبرآنلاین؛ سعید معروف بعد از پیروزی تیم ملی والیبال برابر  آمریکا، وقتی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی حجه الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد و  نهاوندیان رئیس دفتر ریاست جمهوری برای گفتن خسته نباشید این پیروزی شیرین به رختکن شان رفته بودند، به نمایندگی از هم تیمی هایش چند کلامی حرف زد.

 

حرف هایی پر از خستگی. او و بچه ها بعد از تشکر از مسئولان حاضر در رختکن و خوش و بش های معمول لب به گلایه گشودند. معروف در دل همه حرف هایی که زد، با انتقاد از این که بعضی مسوولان فقط موقع برد حاضر می شوند، از عدم حمایت آنها از اعضای تیم ملی گلایه كرد. او سپس با لحنی آرام تر گفت: «من می دانم شما الان حاضر هستید و امیدوارم دوباره نروید تا سال دیگر!»

ملی پوشان والیبال بعد از موفقیت های سال قبل شان وعده هایی برای پاداش ویژه گرفته بودند که البته به دلیل تاکید دولت بر پرهیز از اعطای رانت ویژه به ورزشکاران در صورت موفقیت های شان، از دادن چنین پاداش هایی جلوگیری شد. البته بعد از آن بود که دعوای شان با وزارت ورزش بالا گرفت و در نهایت نصرالله سجادی معاون ورزش در این باره اعلام کرد بنا بر آیین نامه پاداش قهرمانان، به والیبالیست ها پاداش داده می شود. در آیین نامه پاداش ها هم چیزی به عنوان صعود به مرحله نهایی لیگ جهانی وجود نداشت!

محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهوری اما بعد از گفتن خسته نباشید و شنیدن گلایه های بچه ها، این پست را در اینستاگرامش منتشر کرد: «اگر در والیبال می توانیم با غیرت و قدرت قهرمانان مان در عرصه ی جهانی حاضر شویم و قواعد بازی را رعایت كنیم و ادب و اخلاقمان را نشان دهیم و از قویترین تیم ها نهراسیم و پیروز شویم و دلهای مردم مان را شادان كنیم؛ چرا در عرصه های دیگر چنین نكنیم؟»

اخبار  ورزشی  -  خبر  آنلاین