فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

گزارشی از کنسرت بنیامین در برج میلاد



 

گزارشی از کنسرت بنیامین در برج میلاد

 

 

بنیامین بهادری ، شبی به یادماندنی را برای هوادارانش در برج میلاد رقم زد. ترانه های خوب، تنظیم های نو، نورپردازی جدید، صحنه آرایی متفاوت از ویژگی های آخرین کنسرت بنیامین در تهران بودند.

 

اولین نکته ای که در کنسرت بنیامین نظر تماشاگران را جلب می کرد، صحنه آرایی متفاوت سن بود. روی این صحنه یک سه چرخهء قدیمی، یک میز و صندلی دو نفره که روی آن با یک رادیوی قدیمی و دو شمع آراسته شده بود و یک چتر وجود داشت. بنیامین طی اجرای برخی از آهنگ ها از چتر کمک می گرفت که به اجرای صحنه ای متفاوت او کمک می کرد. از سویی دیگر او حرکت های جدیدی را وارد اجرای قطعات پاپ اغلب عاشقانه اش کرده بود که به نوعی ابداعی خودش بودند و کمتر خوانندهء دیگری از این فرم ها استفاده کرده بود.

اما مهم ترین نکتهء کنسرت بنیامین را باید در کوک خوانی این خواننده جوان دانست.این روزها که اجرای کوک در میان خواننده های پاپ تقریبا نایاب است و حضور بنیامین روی سن و اجرای دقیق و کوک یک مزیت به شمار می رود. بنیامین که در ابتدا یکی از متهمین به کامپیوتری خواندن بود بار دیگر در این کنسرت نشان داد که توانایی بسیار بالایی در اجرای قطعاتش دارد. قطعاتی که با ادای سریع کلمات پشت هم همراه است و نیاز به تمرکز دارد.

تماشاگران این کنسرت هم در هیچ قطعه ای خواننده شان را تنها نگذاشتند و تقریبا در تمامی قطعات با او همخوانی کردند. نورپردازی های جدید و همچنین ال ای دی بزرگی که پشت گروه قرار داشت نیز به جو موجود در سالن کمک می کرد تا تماشاگران از برنامه لذت بیشتری ببرند. بنیامین هم این شور و حال را دید و چندین بار از تماشاگران برای تشویق ها و دلگرمی هایشان تشکر کرد. حتی یک بار به همراه اعضای گروه دست از اجرا برداشتند و به تشویق تماشاگران پرداختند.

تنظیم های تازه قطعات اجرایی در کنسرت شنبه شب بنیامین در برج میلاد هم از دیگر ویژگی های این برنامه بود، تنظیم هایی که مخصوص اجرای کنسرتی بودند و نه آلبوم. این در حالی است که به دلیل هزینه بر بودن و اغلب حوصله نداشتن خواننده ها برای درآمدن از قالب همیشگی و تمرین قطعه شان با تنظیمی نو، خیلی ها این کار را نمی کنند.

بی شک بهترین اجرای دیشب اجرای قطعه «بوی عیدی» بود. قطعه ای که ساختهء فرهاد مهراد است و بنیامین بر اساس آن قطعهء جدیدی ساخته بود و اجرا کرد. اما در آغاز او تماشاگرانش را دعوت به خواندن ترانهء اصلی کرد و بعد سراغ قطعهء خودش رفت. تماشاگران در حالی که نور موبایل هاشان را روشن کرده بودند و بنیامین در حالیکه خودش شمعی در دست داشت به اجرای این قطعه ء خاطره انگیز پرداختند.

همچنین وعدهء انتشار آلبوم جدید بنیامین هم در همین کنسرت داده شد و چندین قطعهء جدید از همین آلبوم در کنسرت اجرا شد.

از حاضران در این کنسرت می توان به نیکی کریمی، فردین خلعتبری، پژمان بازغی، مستانه مهاجر، امیر آقایی، سه نفر از اعضای گروه آریان، شراره فرنژاد، ساناز کاشمری و شهاب حسینی، اشاره کرد که همگی آنها را محسن رجب پور مدیرعامل شرکت فرهنگی هنری ترانه شرقی و مدیر اجرایی ارکستر موسیقی ملی ایران معرفی کرد..../خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
کنسرت اتوپیا در برج میلاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارشی از کنسرت مهیج بهنام صفوی در برج میلاد تهران



کنسرت مهیج بهنام صفوی ,  بهنام صفوی

کنسرت جمعه شب ۲۸ مهرماه بهنام صفوی اجرای تمدیدی بود که به دلیل استقبال مردم از دو اجرای قبلی در تاریخ ۱۸ و ۱۹مهرماه برگزار می‌شد. درحالی که تمام صندلی‌های سالن میلاد پر شده بود از‌‌ همان ابتدای ورود، گروه بهنام صفوی تک نوازی جذابی ارائه دادند که باعث گرمتر شدن سالن و آمادگی بیشتر حضار برای شروع کنسرت شد.

سیروان و زانیار در تاریکی وارد سالن شدند
در ابتدای کنسرت در تاریکی سالن زانیار و سیروان خسروی هم وارد سالن شدند و در جایگاه ویژه نشستند. بهنام صفوی هم با ورودش ترانه «دلتنگتم» را اجرا کرد که همزمان با این اجرا کلیپ این ترانه هم پخش می‌شد. ترانه «تمنا» قطعه دومی بود که این خواننده جوان آن را خواند. اما دیشب قطعا از‌‌ همان بدو ورود صفوی اغلب افرادی که به دیدن این کنسرت آمده بودند می‌توانستند متوجه شوند که او «مرد صحنه» است چراکه خیلی خوب با مخاطبانش ارتباط برقرار می‌کرد و آن‌ها را به وجد می‌آورد.

«تو که باشی کنار من» یخ کنسرت را آب کرد
اجرای قطعه سوم یعنی «تو که باشی کنار من» باعث شد که یخ ابتدایی کنسرت آب شود. صفوی در حین اجرای این ترانه از میهمانان خواست که یک جیغ بلند بکشند که صدای کرکننده این جیغ حتی میهمانان می‌انسال جمع را هم به هیجان آورد. پس از این ترانه بهنام صفوی گفت: «امشب میهمانان زیادی که همگی از دوستان من هستند به کنسرت آمدند که من کمکم همه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنم.» دومیه‌مان اولی که او معرفی کرد امیریگانه و وحید شمسایی بودند که توسط میهمانان به شدت مورد تشویق قرار گرفت. درحالی که جمعه شب بهنام صفوی بیشتر به اجرای قطعاتی پرداخت که از آلبوم آخرش یعنی «آرامش» انتخاب شده بودند چهارمین ترانه کنسرت «تبریک» بود که از آلبوم اول صفوی انتخاب و اجرا بود. قطعهای که بسیار موردتوجه قرار گرفت و پس از آن بهنام صفوی آن را به زانیارخسروی تقدیم کرد. صفوی با این جمله زانیار را معرفی کرد که: «امشب یکی از دوستانم اینجا هست که همه شما به واسطه آهنگسازی و خوانندگی‌اش قطعا او را می‌شناسید و خیلی دوست دارید: زانیار خسروی»

آرامشِ بهنام صفوی
پس از اجرای قطعه «عشق بینظیر» بهنام صفوی گروه ارکسترش را جلوی صحنه آورد و روی صندلی نشاند تا با شیوه unplugged و با سازهای آگوستیک چند قطعه‌ای را اجرا کنند. «آرامش» اولین ترانه‌ای بود که به این شکل اجرا شد. «آرامش» و «ایجان» به شدت مورداستقبال قرار گرفت و اغلب افراد حاضر در سالن آن را حفظ بودند و با صفوی و گروهش زمزمه می‌کردند. اما قطعاً همه ما بهنام صفوی را بیشتر با قطعه «عشق من باش» می‌شناسیم. قطعه‌ای که او با خواندن آن شناخته‌تر شد و اجرای همین ترانه در کنسرت ۲۸ مهرماه شوری به سالن میلاد داد که صدای تشویقهای حاضران برج را به لرزه درآورد! حتماً می‌دانید که یکی از آهنگسازان این قطعه «سیروان خسروی» است. کسی که صفوی پس از اجرای این ترانه اسم او را صدا زد و سیروان در حالی که با مادر و برادرش به این کنسرت آمده بود از جا برخواست و برای تشویق میهمانان دست تکان داد.

تولد، تولد، تولدت مبارک
بهنام صفوی جمعه شب تمام تلاشش را کرد که می‌همنانش شب خوبی را بگذرانند. او مدام از آن‌ها می‌خواست که با او قطعات را بخوانند و حتی بدون ارکس‌تر سعی می‌کرد با مردم ترانه را اجرا کند. او سورپرایزی هم برای این مراسم در نظر گرفته بود و آن اجرای ترانه «هنوزعاشقتم» بود که از آلبوم شهاب رمضان انتخاب شده بود و به یکباره خود رمضان هم از میان مردم وارد سالن شد و پس از آنکه زانیار و سیروان را در آغوش گرفت روی استیج رفت و این ترانه را با بهنام اجرا کرد. سورپرایزی که مورد توجه مخاطبان صفوی قرار گرفت و با تشویقشان سعی کردند او و رمضان را همراهی کنند. پس از این قطعه هم صفوی اعلام کرد که تولد شهاب رمضان است و ارکس‌تر او برایش ترانه «تولد مبارک» را اجرا کردند و نکته جالب هم این بود که برخی از طرفداران شهاب رمضان هم در میان جمع کاغذهای رنگی را در دست داشتند که روی آن نام رمضان نوشته شده بود.

تابلوی عکسی که روی استیج جا خوش کرد
علی بهشتی جوانی که قرار است به زودی آلبومی را هم روانه بازار کند به خاطر این کنسرت از اهواز به تهران سفر کرده بود و در مراسم شب گذشته حضور داشت و تابلوی عکسی را به بهنام صفوی هدیه داد که تا پایان کنسرت این عکس روی استیج خودنمایی می‌کرد. شاهد صادقپور هم دیگر خواننده جوانی بود که می‌ه‌مان کنسرت بهنام صفوی بود. یک اقدام پسندیدهای که شب گذشته در کنسرت بهنام صفوی شاهد آن بودیم تبلیغ موسسه محک بود که هرازچندگاهی در زمانهای مختلف در این اجرا روی پرده نقش می‌بست و توجه‌ها را به خود جلب می‌کرد. تبلیغی که در آن بیان شده بود: «با هزارتومان خیلی کارهای مهمی می‌شود انجام داد» آنطور که فهمیدیم موسسه آوای هنر حامی این کنسرت مبلغی برای تبلیغ این موسسه خیریه از آن‌ها دریافت نکرده تا شاید به واسطه این تبلیغ بتوان از اقدامی خیر حمایت کرد.

Back stageپرهیاهو
کنسرت جمعه ۲۸ مهرماه در حالی به پایان رسید که بهنام صفوی به دلیل درخواستهای زیاد میهمانان «عشق من باش» را دوباره اجرا کرد و به اجرای خود پایان داد. گروه ارکستری که در این کنسرت که به حمایت موسسه آوای هنر برگزار شده بود بهنام صفوی را همراهی می‌کردند شامل مجید قدیانی (کیبورد)، علی پورنگهبان (گیتارباس)، بابک مالکیفر (گیتارالکترونیک)، محمدشعبانی (پرکاشن)، ایمان ذاکری (درامز)، انوشیروان بهرامی (ساکسیفون)، ایمان جعفری پویان (ساکسیفون)، رضاآذرنژاد (ترومپت)، حسین شریفی (ترومپت) بودند که به سرپرستی مهدی فردی دورهم جمع شدند. در پایان این نکته را هم باید اضافه کرد که در بک استیج کنسرت جمعه شب شورخاصی جریان داشت و موسسه «آوای هنر» کیکی برای با شهاب رمضان تهیه کرده بود و به همین دلیل جشن کوچکی هم با حضور بهنام صفوی و گروهش و سیروان و زانیار خسروی برگزار شد. رمضان هدیههایی را هم از دوستانش دریافت کرد. آلبوم «جشن تنهایی» او به زودی وارد بازار خواهد شد.

کنسرت مهیج بهنام صفوی ,  بهنام صفوی

کنسرت مهیج بهنام صفوی ,  بهنام صفوی

کنسرت مهیج بهنام صفوی ,  بهنام صفوی

کنسرت مهیج بهنام صفوی ,  بهنام صفوی

کنسرت مهیج بهنام صفوی ,  بهنام صفوی

کنسرت مهیج بهنام صفوی ,  بهنام صفوی

کنسرت مهیج بهنام صفوی ,  بهنام صفوی

کنسرت مهیج بهنام صفوی ,  بهنام صفوی

کنسرت مهیج بهنام صفوی ,  بهنام صفوی

کنسرت مهیج بهنام صفوی ,  بهنام صفوی

کنسرت مهیج بهنام صفوی ,  بهنام صفوی

کنسرت مهیج بهنام صفوی ,  بهنام صفوی

کنسرت مهیج بهنام صفوی ,  بهنام صفوی

کنسرت مهیج بهنام صفوی ,  بهنام صفوی

کنسرت مهیج بهنام صفوی ,  بهنام صفوی

کنسرت مهیج بهنام صفوی ,  بهنام صفوی

کنسرت مهیج بهنام صفوی ,  بهنام صفوی

منبع:musicema.com